LinkedIn - Ideeën

Wat komt er tijdens de sessie aan bod?

In een training LinkedIn adverteren komen diverse aspecten aan bod, zoals:

Uitleg LinkedIn Campaign Manager en toegangen

We leggen je uit hoe de LinkedIn Campaign Manager werkt. Zo bespreken o.a. we hoe je medewerkers de juiste toegangen geeft en hoe je de betaalgegevens koppelt. Daarnaast wordt de interface besproken en de structuur (Campagnegroep – Campagne – Advertenties) toegelicht.

Het opstellen van doelgroepen

Tussen de 675 miljoen wereldwijde LinkedIn-gebruikers zitten ongetwijfeld mensen met interesse in je producten en diensten. Maar hoe bereik je deze nou? LinkedIn biedt talloze targetingmogelijkheden, die zijn onderverdeeld in vijf hoofdcategorieën:

  • Bedrijf
  • Demografische gegevens
  • Opleiding
  • Ervaring
  • Interesses en Gedrag

Ook kun je op LinkedIn retargeten. Binnenkort kun je binnen alle advertentieaccounts mensen retargeten die hebben geïnteracteerd met je lead ads of video. Op dit moment bevinden deze manieren van retargeting zich nog in de beta-fase. Het is wel mogelijk om personen te retargeten op basis van websitebezoek. Dit is meteen een mooi bruggetje naar de LinkedIn Insight Tag. Deze dient namelijk op je website te worden geplaatst om te kunnen retargeten.

0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 jaar klant Meer dan 3 jaar blijft een klant gemiddeld bij ons - daar zijn we trots op!
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht

De LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje JavaScript-code. Hiermee meet je hoe het verkeer vanuit LinkedIn zich op je website gedraagt. Ook is het noodzakelijk om conversies te meten op LinkedIn. Uiteraard heeft het nog talloze andere functies, die we zullen behandelen tijdens de training. Het werkt doorgaans het gemakkelijkst om de Insight Tag te installeren door middel van Google Tag Manager.

Welke biedstrategieën zijn er?

Wat wil je uiteindelijk bereiken met je advertentiecampagne? Wil je verkopen op je website stimuleren? Dan is waarschijnlijk “Websiteconversies” voor jou het meest geschikte biedmodel. Wil je zoveel mogelijk mensen bereiken? Dan kun je beter inkopen op “Merkbekendheid”. Op dit moment heeft LinkedIn zeven verschillende biedstrategieën. Allemaal hebben ze een eigen algoritme. In de afbeelding hieronder zijn ze te zien.

LinkedIn - Biedstrategieën

Advertentieformaten en best practices

Op LinkedIn kun je kiezen uit verschillende advertentieformaten. Elk advertentieformaat heeft zo zijn eigen best practices. Ook kan de gekozen biedstrategie of branche waarin je werkzaam bent invloed hebben op welk formaat voor jou werkt. Dit zullen we tijdens de training LinkedIn adverteren nader bespreken.

LinkedIn formaten

Een training LinkedIn adverteren: Iets voor jou?

Kennis van bovenstaande punten is onmisbaar, wanneer je wilt adverteren op LinkedIn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, die op deze pagina niet aan bod gekomen zijn. Tijdens een training LinkedIn adverteren kunnen we hier dieper op ingaan. Wil je hier nou meer over weten en een training van ons volgen, neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zullen in onderling overleg bespreken wat je precies wilt leren en een training “op maat” aanpassen naar jouw specifieke behoeften. Dit kan, door het onderstaande contactformulier in te vullen. Wie weet tot snel!

Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind