LinkedIn - Ideeën

Wat komt er tijdens de sessie aan bod?

In een training LinkedIn adverteren komen diverse aspecten aan bod, zoals:

Uitleg LinkedIn Campaign Manager en toegangen

We leggen je uit hoe de LinkedIn Campaign Manager werkt. Zo bespreken o.a. we hoe je medewerkers de juiste toegangen geeft en hoe je de betaalgegevens koppelt. Daarnaast wordt de interface besproken en de structuur (Campagnegroep – Campagne – Advertenties) toegelicht.

Het opstellen van doelgroepen

Tussen de 675 miljoen wereldwijde LinkedIn-gebruikers zitten ongetwijfeld mensen met interesse in je producten en diensten. Maar hoe bereik je deze nou? LinkedIn biedt talloze targetingmogelijkheden, die zijn onderverdeeld in vijf hoofdcategorieën:

  • Bedrijf
  • Demografische gegevens
  • Opleiding
  • Ervaring
  • Interesses en Gedrag

Ook kun je op LinkedIn retargeten. Binnenkort kun je binnen alle advertentieaccounts mensen retargeten die hebben geïnteracteerd met je lead ads of video. Op dit moment bevinden deze manieren van retargeting zich nog in de beta-fase. Het is wel mogelijk om personen te retargeten op basis van websitebezoek. Dit is meteen een mooi bruggetje naar de LinkedIn Insight Tag. Deze dient namelijk op je website te worden geplaatst om te kunnen retargeten.

0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 jaar klant Meer dan 3 jaar blijft een klant gemiddeld bij ons - daar zijn we trots op!
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht

De LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje JavaScript-code. Hiermee meet je hoe het verkeer vanuit LinkedIn zich op je website gedraagt. Ook is het noodzakelijk om conversies te meten op LinkedIn. Uiteraard heeft het nog talloze andere functies, die we zullen behandelen tijdens de training. Het werkt doorgaans het gemakkelijkst om de Insight Tag te installeren door middel van Google Tag Manager.

Welke biedstrategieën zijn er?

Wat wil je uiteindelijk bereiken met je advertentiecampagne? Wil je verkopen op je website stimuleren? Dan is waarschijnlijk “Websiteconversies” voor jou het meest geschikte biedmodel. Wil je zoveel mogelijk mensen bereiken? Dan kun je beter inkopen op “Merkbekendheid”. Op dit moment heeft LinkedIn zeven verschillende biedstrategieën. Allemaal hebben ze een eigen algoritme. In de afbeelding hieronder zijn ze te zien.

LinkedIn - Biedstrategieën

Advertentieformaten en best practices

Op LinkedIn kun je kiezen uit verschillende advertentieformaten. Elk advertentieformaat heeft zo zijn eigen best practices. Ook kan de gekozen biedstrategie of branche waarin je werkzaam bent invloed hebben op welk formaat voor jou werkt. Dit zullen we tijdens de training LinkedIn adverteren nader bespreken.

LinkedIn formaten

Een training LinkedIn adverteren: Iets voor jou?

Kennis van bovenstaande punten is onmisbaar, wanneer je wilt adverteren op LinkedIn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, die op deze pagina niet aan bod gekomen zijn. Tijdens een training LinkedIn adverteren kunnen we hier dieper op ingaan. Wil je hier nou meer over weten en een training van ons volgen, neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zullen in onderling overleg bespreken wat je precies wilt leren en een training “op maat” aanpassen naar jouw specifieke behoeften. Dit kan, door het onderstaande contactformulier in te vullen. Wie weet tot snel!

Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco Tankink Eigenaar van Salsaparilla