De LinkedIn Insight Tag
De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje JavaScript-code. Hiermee meet je hoe het verkeer vanuit LinkedIn zich op je website gedraagt. Ook is het noodzakelijk om conversies te meten op LinkedIn. Uiteraard heeft het nog talloze andere functies, die we zullen behandelen tijdens de training. Het werkt doorgaans het gemakkelijkst om de Insight Tag te installeren door middel van Google Tag Manager.
Welke biedstrategieën zijn er?
Wat wil je uiteindelijk bereiken met je advertentiecampagne? Wil je verkopen op je website stimuleren? Dan is waarschijnlijk “Websiteconversies” voor jou het meest geschikte biedmodel. Wil je zoveel mogelijk mensen bereiken? Dan kun je beter inkopen op “Merkbekendheid”. Op dit moment heeft LinkedIn zeven verschillende biedstrategieën. Allemaal hebben ze een eigen algoritme. In de afbeelding hieronder zijn ze te zien.

Advertentieformaten en best practices
Op LinkedIn kun je kiezen uit verschillende advertentieformaten. Elk advertentieformaat heeft zo zijn eigen best practices. Ook kan de gekozen biedstrategie of branche waarin je werkzaam bent invloed hebben op welk formaat voor jou werkt. Dit zullen we tijdens de training LinkedIn adverteren nader bespreken.

Een training LinkedIn adverteren: Iets voor jou?
Kennis van bovenstaande punten is onmisbaar, wanneer je wilt adverteren op LinkedIn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, die op deze pagina niet aan bod gekomen zijn. Tijdens een training LinkedIn adverteren kunnen we hier dieper op ingaan. Wil je hier nou meer over weten en een training van ons volgen, neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zullen in onderling overleg bespreken wat je precies wilt leren en een training “op maat” aanpassen naar jouw specifieke behoeften. Dit kan, door het onderstaande contactformulier in te vullen. Wie weet tot snel!