Google Display Netwerk

Met de inzet van Google Display Netwerk is het mogelijk om binnen Google- en partnerwebsites te adverteren met verschillende soorten banners. Via het netwerk van Google is het mogelijk om 90% van alle Nederlandse internetgebruikers te bereiken. Binnen GDN is het mogelijk om verschillende doelstellingen aan de campagne mee te geven. Op deze manier is de inzet van GDN binnen meerdere fasen in de customer journey mogelijk. 

 

Hoe werkt de targeting?

De targeting-opties kent vele mogelijkheden en kunnen verscheidene doelstellingen ingezet worden, van naamsbekendheid tot conversie. Doordat ruim 65% van de internetgebruikers in Nederland Google Chrome gebruikt worden er grote hoeveelheden interesses en zoekgedrag van gebruikers opgeslagen. Al deze data worden opgesplitst in verschillende poules waardoor een GDN campagne een gerichte doelgroep kan aanspreken. Deze data poules kan bijvoorbeeld achterhalen of je geïnteresseerd bent in het kijken van katten filmpjes op YouTube, of je binnenkort gaat trouwen of verhuizen of dat je aan het oriënteren bent voor een nieuwe baan. 

 

 

De targeting binnen GDN kan als volgt uitgesplitst worden:
  • Interessetargeting: richt zich op de interesse van de gebruiker
  • In-market: richt zich op oriëntatieproces van mogelijke aankoop gebruiker
  • Onderwerptargeting: target op basis van keywords en onderwerpen van artikelen
  • Demografische targeting: targeting op basis van leeftijd en geslacht
  • Locatie targeting: targeting op basis van locatie
  • Remarketing: target gebruiker die geinteracteerd heeft met banner en/of website

 

De volgende doelstellingen kunnen gekoppeld worden aan een GDN campagne:
  • Leads + sales: de campagne optimaliseert om zo hoog mogelijk aantal conversies te behalen
  • Websiteverkeer: campagne wordt geoptimaliseerd om zo hoog mogelijk aantal klikken naar de website te behalen
  • Bereik: campagne wordt geoptimaliseerd om zo hoog mogelijk aantal impressies te behalen

 

Waarom GDN?
  • Groot bereik tegen relatief lage kosten. Voor minder dan een paar euro kan je al duizend mensen bereiken.
  • Zeer gericht kunnen adverteren. Targeting op basis van: leeftijd, geslacht, woonplaats, inkomen, device, type huishouden, etc. Hierdoor schiet je niet met hagel en verspil je geen mediabudget.
  • Hoge relevantie door middel van datasegmenten en contextuele targeting.
Interesse?

Wil je meer weten over een GDN campagne en de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Stuur dan een mail naar duco@odiv.nl. We helpen je graag!