Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

Hoe begin je met Apple Search Ads?

Allereerst zul je een Apple Search account moeten aanmaken. Bij het opzetten van een nieuw account kun je kiezen uit de Basic en Advanced optie. De Basic optie geeft je de mogelijkheid het adverteren zoveel mogelijk te automatiseren en uit handen te geven. Met de ‘Advanced’ optie kun je bij het opzetten van je account zelf je targeting, advertenties en biedingen kiezen waardoor je veel meer controle over het gehele proces hebt. Daarna, zul je je applicatie moeten koppelen aan je Apple Search Ads account. Je kan je campagnes daarna structureren op basis van zoekwoorden en demografische kenmerken.

Een account opzetten en vervolgens starten met je eerste Apple Search Ads campagne is in de volgende zeven stappen gerealiseerd.

  • Koppel een Apple ID met je Apple Store Connect.
  • Plaats een IOS app in de App Store.
  • Kies je geografische targeting, waar je de app wilt promoten.
  • Bepaal je budget.
  • Activeer een Apple Search Ads account (Basic of Advance).
  • Structureer een campagne op basis van zoekwoorden of demografische kenmerken.
  • Koppel een actieve credit card.

Zoekwoorden

Het targeten van zoekwoorden gaat door middel van exacte en brede zoekwoorden. Exacte zoekwoorden targeten enkel het specifieke zoekwoord die je ingesteld hebt. Je zal daarom ook spelfouten en enkelvoud/meervoud moeten toevoegen aan de campagne. Met targeten op brede zoekwoorden worden naast meervoud en verschillende manieren van spelling ook synoniemen en dicht verwante zoekwoorden meegenomen. Apple Search Ads kijkt dan niet enkel naar het zoekwoord, maar meer naar de zoekintentie van de gebruiker.

Demografische kenmerken

Naast het gebruik van zoekwoorden kun je ook gebruik maken van targeting op demografische variabelen zoals sekse, leeftijd en geografische locatie. Ook kun je verschillende typen gebruikers targeten. Denk hierbij aan ‘nieuwe gebruikers’, ‘bestaande gebruikers’ en ‘gebruikers van je andere apps’.

De advertenties die in de zoekresultaten worden getoond worden door Apple Search Ads automatisch gecreëerd. Dit gebeurt op basis van de content en afbeeldingen/video’s op je Apple Store product pagina. Het is nog niet mogelijk zelf afbeeldingen, video’s of tekstadvertenties toe te voegen aan je campagne, zonder dat deze op de product pagina van je app staan. Het is mogelijk zowel afbeeldingen en video’s als advertentieteksten te gebruiken.

Account Structuur Apple Search Ads

Structureren van Apple Search Ads

We adviseren in eerste instantie om je eerste account in te richten met één of meerdere campagnes met exacte zoekwoorden. Deze zou je kunnen opdelen in bijvoorbeeld ‘Brand’, ‘Competitor’ en ‘Generic’. Daarnaast zet je een ‘Discovery’ campagne op waarin je brede zoekwoorden en Search Match (Apple’s automatische targeting) inzet.
Wanneer de campagne live is, monitor je de Discovery campagne en kun je de goed converterende zoekwoorden toe aan de exacte campagnes. Deze zoekwoorden sluit je vervolgens uit in de Discovery campagne. Op deze manier krijg je steeds meer grip op de targeting binnen je account en kun je je campagnes continue blijven uitbreiden.

Verschil tussen Apple en Google Search

Een belangrijk vertrekpunt is: waarom starten met Apple Search Ads? Je kan namelijk ook via Google App campaign een iOS app promoten. Echter is een correcte koppeling tussen Apple en Google niet vanzelfsprekend. Denk aan: Firebase, SDK’s en Google Analytics. Wellicht klinken de begrippen onbekend, maar dit zijn verschillende tools die onderling met elkaar communiceren. Deze zorgen ervoor dat je de iOS data correct kan importeren in Google Ads. Apple Search Ads biedt dus de mogelijkheid om snel en eenvoudig je iOS app te promoten. Bovendien krijg je direct de juiste inzichten en zit er dus geen developer tussen.

Eén groot verschil tussen Apple Search Ads en Google App campaign is: de Apple Search Ads zijn alleen zichtbaar in de App Store. Google kan daarentegen ook de app promoten via Google Zoeken, Google Play, YouTube, Google Display Netwerk en Google Discover.

Nu zelf aan de slag met Apple Search Ads

Apple Search Ads is een mooie toevoeging op de al bestaande zoekmachines. Zeker wanneer je meer app- installaties wil realiseren. Toch blijf altijd de vraag wat een installatie waard is. Zorg er dus altijd voor dat je app goed meetbaar is. Dan kun altijd de waarde van je download en gebruiker inzichtelijk krijgen.

Heb jij een app die je onder de aandacht wil krijgen bij iOS gebruikers? Of wil je meer informatie over Apple Search Ads? Stuur dan onze Search specialisten een mailtje. Je vindt ze hieronder.