Sociale media zijn tegenwoordig belangrijker dan ooit. Iedereen gebruikt wel een of meerdere social media. Maar hoe weet je nu hoe je precies jouw doelgroep bereikt via social media. Dat leer je tijdens de social media training in onze academy.
Sociale media zijn tegenwoordig belangrijker dan ooit. Iedereen gebruikt wel een of meerdere social media. Maar hoe weet je nu hoe je precies jouw doelgroep bereikt via social media. Dat leer je tijdens de social media training in onze academy.
In onze Academy leer je hoe je advertenties op Facebook, Instagram en LinkedIn maakt en beheert.
Hoe zorg je ervoor dat je goed zichtbaar bent op social media? Hoe bereik je de doelgroep die interessant is voor jouw organisatie? Welke content kun je het beste gebruiken om je doelstelling te realiseren? In de Academy krijg je antwoord op deze en nog veel meer vragen. Voor deelname aan deze Social Media training van de academy is een Facebook Business Manager noodzakelijk.
De training is een mix tussen theorie en praktijk. Gedurende deze social media training worden de grondbeginselen van de verschillende social kanalen besproken. Verder wordt er ingegaan op de toepassingen van de Business en Advertentie Manager. Daarnaast worden de advertentiemogelijkheden besproken en worden de content en communicatie doorgenomen. Uiteraard komen de do’s and don’ts en diverse cases aan bod.
Tijdens de training worden diverse specifieke vragen beantwoord. Aan het einde van de training wordt de opgedane kennis getest door het opzetten van een online campagne. Hierdoor krijgt de trainee meteen feeling met de Advertising Manager. Na het opzetten van de eerste campagnes is het mogelijk deze van feedback te voorzien en de specialisten van ODIV als klankbord te gebruiken om deze te optimaliseren.
Na de academy begrijp je hoe je een doelgroepenonderzoek uitvoert, advertenties opmaakt en de resultaten van je campagne analyseert en optimaliseert. De volgende onderdelen komen aan bod:
Om zinvol deel te kunnen nemen aan deze training, is het noodzakelijk dat je organisatie over een Facebook Business Manager beschikt. Heb je nog geen account? Maak deze tijdig aan!
Deelnemers aan de academy beheren de social media hun organisatie of willen social media inzetten om hun bedrijf digitaal te laten groeien.
We merken dat men het plezierig vindt om in een kleine en vertrouwde setting de training te volgen. Hier heeft men namelijk de kans om alle vragen te stellen die men wellicht niet zou stellen wanneer zij niet een-op-een met iemand zijn. Zo kunnen deelnemers van verschillende kennisniveaus aan de trainingen deelnemen en krijgen zij al hun vragen op een persoonlijke en begrijpelijke manier beantwoord.