Wat leer je tijdens de social media training?

In onze Academy leer je alles over Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok. Gedurende de social media trainingen komen verschillende onderwerpen aan bod. We bespreken doelstellingen, doelgroepen, content, algoritmes, veilingen en analytics. Ook kijken we naar betaalde en onbetaalde mogelijkheden van verschillende social media. Daarnaast kijken we ook hoe die twee onderdelen elkaar beinvloeden en welke effecten dat kan hebben voor je resultaten.

Social media training met Sean en Timothy

Dit zeggen klanten over deze training:

Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Nut
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco-Hergaarden 100ms
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
We hebben een ochtend training gehad over LinkedIn en dit werd verzorgd door Timothy. Hij nam de tijd en kon alle vragen goed beantwoorden. Wij gaan nu met alle tips en tricks aan de slag. ODIV is een super behulpzaam bedrijf en het team denkt altijd op een creatieve manier met ons mee.
Carola van Dam Senior Projectmanager
I recently had a half day of social media training from Timothy. It was both informative and relevant to my business. Timothy kept the entire session engaging. I would strongly recommend ODIV to any body looking for marketing and social media expertise!
Kirsty Shaw Interim Marketing Manager bij Bernardus
Vanuit quality life personal training hebben we een training gevolgd bij ODIV. Wat direct opvalt is dat ze transparant en eerlijk zijn over hun diensten. Geen mooie verkoop praatjes, maar eerlijk over de waarde die ze kunnen toevoegen. Timothy heeft ons enorm veel geleerd over het opzetten van campagnes en inregelen van Google ads. Zeker een aanrader!
Diederik Taken Eigenaar

Welke onderwerpen komen aan bod tijdens de training?

Aan het eind van de training kun je onder andere antwoord geven op de volgende vragen:

  • Hoe zorg je ervoor dat je goed zichtbaar bent op social media?
  • Welke strategie past het best bij mijn doelstellingen?
  • Hoe bereik je de doelgroep die interessant is voor jouw organisatie?
  • Welke content kun je het beste gebruiken om je doelstelling te realiseren?
  • Hoe kan ik het algoritme beïnvloeden?
  • Met welke factoren houd ik rekening in de veiling?
  • Hoe zorg ik voor een goede a/b/c test?

Wat heb je nodig om de social media training te volgen?

Voor deelname aan deze social media training heb je een laptop en een Business Manager nodig. We gaan de opgedane kennis meteen toepassen in de praktijk. Je gaat dus meteen weg met campagnes die je zelf hebt opgezet. Het is wel handig als je dit op je eigen laptop kan doen. Wel zo gemakkelijk en nog belangrijker, net zo veilig.

Een Business Manager is nodig zodat je je campagnes goed kan organiseren en structureren voor lange termijn. De Business Manager is het overkoepelende platform waar je de bedrijfspagina, advertentie account, pixel, personen en andere bronnen in bijhoudt. Heb je nog geen account? Maak deze tijdig aan of vraag ons om je hiermee te helpen.

Social Media
0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht
0 FTE Meerdere specialisten die jou een social media training kunnen geven

Social media training voor beginners en gevorderden

ODIV maakt de social media trainingen altijd op maat. Veel situaties en doelstellingen komen overeen en je merkt dat mensen vaak dezelfde vragen hebben over bepaalde onderwerpen. Toch heeft ieder bedrijf zijn eigen doelgroepen en onderscheidend vermogen. Dit betekent dat de training ook aangepast wordt op de vragen die voor jouw en je bedrijf relevant zijn.

Begin je net met social met of heb je al meerdere jaren ervaring? Het maakt voor ons niets uit. We bieden de training aan voor beginners en gevorderden. Bovendien is de training altijd een mix van theorie en praktijk.

Social media training met Timothy en Sean

Inhoud van de social media training

Afhankelijk van je ervaring en kennis wordt de social media training afgetrapt met de grondbeginselen van de verschillende social kanalen besproken. Verder wordt er ingegaan op de toepassingen van de Bedrijfspagina, Business Manager, Advertentie Manager en algoritmes en veilingen.
Daarnaast nemen we de advertentiemogelijkheden door en bespreken we de content en communicatievormen. De verschillen tussen betaalde en organische content en de samenwerking van de twee komen uitgebreid aan bod. Uiteraard bespreken we de do’s and don’ts en diverse cases.

Tijdens de training worden diverse vragen beantwoord. Dit zijn sowieso de vragen die ODIV regelmatig tegenkomt, maar ook vragen die jij van tevoren zelf kan doorgeven.

Aan het einde van de training wordt de opgedane kennis getest door het opzetten van een online campagne. Hierdoor krijgt je meteen feeling met de Business Manager, de Advertising Manager en de content. Na het opzetten van de eerste campagnes is het mogelijk deze van feedback te voorzien en de specialisten van ODIV als klankbord te gebruiken om deze te optimaliseren.

Na de training begrijp je hoe je een doelgroepenonderzoek uitvoert, advertenties opmaakt en de resultaten van je campagne analyseert en optimaliseert. Dit komt doordat we training standaard voorzien van de volgende onderdelen:

  • introductie social media marketing en advertising
  • model voor online marketing: See-Think-Do-Care
  • opzetten account
  • doelgroepenonderzoek
  • veiling, inkoopmodellen en algoritmes
  • mobiel of desktop
  • inrichten campagnes, advertentiegroepen en advertenties
  • campagneresultaten analyseren, doormeten en optimaliseren
  • effectieve advertenties
  • monitoren via Ads Manager en buiten platform
  • hulpprogramma’s en tools

Voor wie is de social media training?

Deelnemers aan de trainingen beheren de social media hun organisatie of willen social media inzetten om hun bedrijf digitaal te laten groeien. Ook geven we regelmatig training aan marketing of communicatie managers die net iets meer willen weten over de mogelijkheden die social media bieden.

Voor wie is de social media training?

1 op 1 en kleine groepen

We merken dat men het plezierig vindt om in een kleine en vertrouwde setting de training te volgen. Hier heeft men namelijk de kans om alle vragen te stellen die men wellicht niet zou stellen wanneer zij niet een-op-een met iemand zijn. Zo kunnen deelnemers van verschillende kennisniveaus aan de trainingen deelnemen en krijgen zij al hun vragen op een persoonlijke en begrijpelijke manier beantwoord.

Daarom adviseren we om niet meer dan zes personen deel te nemen aan de training. Laat het ons weten als er de wens is om met een grotere groep te participeren, dan zullen we kijken naar de mogelijkheden hiervoor

SEA training met Thi-Lien en Tim

Wil je meer weten over social media of over onze trainingen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Ontmoet team social

  • Timothy Van Laar

  • Daphne van den Berg

  • Willem Wattez

  • Boaz van den Berg

  • Jessica Kroon

  • Jamie Zuydendorp