Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram is met name geschikt als je een doelgroep wil bereiken op basis van demografische kenmerken, interesses en activiteiten.

Instagram is met name geschikt voor visuele content. Heb je een product of dienst die je mooi kan verbeelden in afbeeldingen en video’s? Dan kan Instagram voor jouw bedrijf een geschikt medium zijn. Uiteraard moet je wel eerst goed kijken of jouw doelgroep ook Instagram gebruikt.
Zo wordt Instagram met name gebruikt tot en met 45 jaar. Daarna kun je je doelgroep verder opsplitsen op basis van demografische en geografische gegevens. Je kan mensen bereiken die je website bezocht hebben door middel van retargeting. Hierover lees je meer op onze pagina: wat is retargeting? Verder kun je doelgroepen aanmaken die lijken op je website bezoekers. Meer informatie over deze doelgroepen vind je hier.

Adverteren kan middels afbeeldingen, video’s of combinaties hiervan. Je kunt verder je campagnes inkopen op:

  • Merkbekendheid (impressies)
  • Websitebezoeken (klikken)
  • Interacties met een bericht
  • Videoweergaven
  • Leads
  • Websiteconversies

Social media training

Nieuwsgierig hoe Instagram advertising ingezet kan worden voor jouw bedrijf? Of ben je sowieso geïnteresseerd om meer conversies te behalen met je social media advertenties? Bekijk dan eens de mogelijkheden van een social media training bij ODIV. Gedurende deze training leer je alles over social media advertising om er zelf mee aan de slag te gaan.

social media training timo

Wij horen graag van je!

Ontmoet team Social!