Twitter adverteren uitbesteden

Twitter begon ooit als een social medium. Tegenwoordig is het een populair nieuws medium. Twitteraars tweeten over actuele zaken die er spelen en mensen gebruiken het medium om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes en feiten rondom deze actuele zaken. Adverteren op Twitter is dus hoogst relevant wanneer je wil dat jouw product of dienst onder de aandacht komt bij een groep mensen die informatie lezen over een specifiek onderwerp. Maar hoe pak je dat adverteren nu precies aan? Het vergt immers vrij specifieke kennis. Wil je op Twitter adverteren en dit uitbesteden? Hier kan ODIV je bij helpen.

Twitter Adverteren

Waarom Twitter adverteren uitbesteden?

Bij het adverteren op Twitter komt meer kijken dan je denkt. Allereerst dien je een Twitter bedrijfspagina te hebben. Deze pagina koppel je aan je advertentieaccount. Verder moet je goed in kaart brengen wie je doelgroep is, weten welke biedstrategie je moet kiezen, eventueel mensen uitsluiten, etc. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de mogelijkheden die Twitter biedt, dus het is heel begrijpelijk als je het overzicht een beetje kwijtraakt. Wij hebben deze kennis echter wel in huis.

Verhoog website bezoek, conversies en verkopen

Mensen gebruiken Twitter om over hun interesses te praten en om nieuwe producten te ontdekken. Zet je bedrijf effectief in de kijker en haal geïnteresseerde doelgroepen naar je site.

Genereer meer volgers voor je pagina

Wanneer mensen je op Twitter volgen, willen ze meer van je horen en is de kans groter dat ze trouwe klanten worden. Sterker nog, 94% van de enquêtedeelnemers is van plan om iets te kopen bij een midden- of kleinbedrijf dat ze volgen.

Verhoog je engagement

Twitter-gebruikers houden van het ontdekken en delen van interessante content en het deelnemen aan gesprekken. Laat je beste content op het juiste moment zien aan de doelgroep die voor jouw bedrijf relevant is.

Twitter adverteren: Targeting

Dan komen we bij het stukje targeting. Zoals eigenlijk alle social media is Twitter op dit gebied volop in beweging. Zo kun je tegenwoordig kiezen uit de volgende vijf hoofdcategorieën:

  • Demografische gegevens
  • interesses
  • hashtags en trefwoorden
  • apparaat
  • pagina’s die je volgt

Deze targetingmogelijkheden zijn op hun beurt weer onderverdeeld in kleinere mogelijkheden, waarvan je oneindig veel combinaties kunt maken. Daarnaast is het mogelijk om te retargeten op basis van websitebezoek, of om een look-alike audience te benaderen. Ook is het mogelijk om dingen uit te sluiten qua targeting. Je wil toch niet dat jouw advertenties te zien zijn bij negatieve gebeurtenissen, seksuele of gevoelige content?

Twitter adverteren: Welke formaten kun je gebruiken

De formaten van advertenties kunnen uiteraard ook van elkaar verschillen. Zo kan voor jouw doelgroep een video heel goed werken, of juist een persoonlijk bericht via InMail. Op Twitter heb je de keuze uit de volgende advertentieformaten:

  • Advertentie met één enkele afbeelding
  • Advertentie met afbeeldingencarrousel
  • Videoadvertentie
  • Tekstadvertentie
  • Volgadvertentie

Meer weten?

Wil je meer weten over andere vormen van social media advertising? Dan is wellicht de social media training een goede optie voor jou en je team.

Wil je zelf aan de slag met het adverteren op Twitter? We helpen je hier graag bij. Is het in de vorm van advies of door het volledig voor je uit handen te nemen. Neem gerust contact met ons op via het onderstaande chatbot Joost of kom eens gezellig langs voor een kop koffie.