Transparant Linkbuilding Bureau

Volop reviews lezen voordat je kiest voor een product of dienst? Google doet dit op zijn eigen manier eigenlijk ook. Maar dan door te kijken naar externe links (backlinks) die naar je website verwijzen. Hoe meer relevante links, hoe hoger je posities in Google.

Wij helpen als linkbuilding bureau vanuit Utrecht verschillende tevreden klanten. Dit op een unieke manier. Door een combinatie van positiviteit, transparantie, zonder geheimen en mét specialisten die ook voelen als jouw team.

5/5
Linkbuilding bureau

Waarom linkbuilding?

Linkbuilding is een cruciale factor waar Google naar kijkt bij je ranking in de zoekresultaten. Zo is een sterke, relevante site die naar je linkt voor Google een bevestiging dat je kwaliteit aanbiedt. Zowel de hoeveelheid externe links als de kwaliteit van deze links beïnvloedt je positie in Google.

Met veel kwalitatieve links naar je website verhoog je je autoriteit, waardoor je gehele website sterker wordt. Zo zullen toekomstige pagina’s ook meteen sneller worden gevonden door Google. Met name in competitieve markten is linkbuilding onmisbaar voor zichtbaarheid in de zoekresultaten. Linkbuilding is bij ons daarom één van de drie pijlers waarmee wij SEO uitvoeren.

 

Linkbuilding bureau

Wij werken samen met:

Hoe werkt linkbuilding?

Er is geen gouden formule bij linkbuilding waarbij je binnen no time aan veel kwalitatieve externe links komt. In plaats daarvan voeg je verschillende tactieken samen tot een effectieve strategie. Een greep uit de tactieken:

Check bestaande links

Er is een immense hoeveelheid aan zoekresultaten te vinden online. Onderdeel hiervan is misschien wel een artikel waarin je naam zonder link wordt genoemd. Vraag in dit geval altijd even of de link naar je website kan worden toegevoegd (link reclamation). Daarnaast verwijzen bedrijven soms, zonder het te weten, naar pagina’s die niet meer bestaan. Deze broken links staan toch wat slordig en onprofessioneel. Jij kunt in dit geval het bedrijf uit de brand helpen door de optie te geven om deze gratis te vervangen door een link die verwijst naar vergelijkbare content op jouw website. Een win-win situatie dus!

Maak waardevolle content

Bedrijven zullen geen content delen waar ze zelf niks aan hebben. Maak daarom content die voor bedrijven relevant is om te delen op hun website. Hier kun je verschillende kanten mee op. Bijvoorbeeld door een artikel te maken waarin je inspeelt op de actualiteit. Zo kun je een infographic publiceren die relevant is voor nieuwsmedia. Verder kun je ervoor kiezen om onderzoek uit te voeren. Zo deden we bij ODIV onderzoek naar de vindbaarheid van makelaars in en rondom Utrecht. Hiermee hebben we veel verschillende kwalitatieve externe links weten te vergaren. Het nadeel van deze tactiek: het is tijdrovend. En je hebt geen garantie dat je content wordt opgepakt.

Externe links (backlinks) inkopen

Bij het inkopen van links heb je garantie dat je link op andere websites gedeeld wordt. Zo kun je je autoriteit verhogen, zonder dat hier enige nieuwswaarde voor nodig is. Essentieel hierbij is om kritisch te zijn op de websites waar je backlinks inkoopt. Deze moeten betrouwbaar en relevant zijn. Zo heeft een gerenommeerde website logischerwijs een positiever effect op je website dan een obscure website. En zo is een link vanuit een kleding webshop naar je schoenenmerk relevanter dan die van een snackbar.

 

Online groeien linkbuilding

De valkuilen bij externe links

Teveel willen in een korte tijd

Als normaal tien websites per maand naar je verwijzen en een maand later zijn dat er opeens duizend, dan gaan bij Google alarmbellen rinkelen. Je kunt hierdoor juist zakken in de zoekresultaten. Bouw het daarom gecontroleerd op.

Alleen letten op kwantiteit

Sommige bureaus beloven je dat ze binnen no time veel externe links voor je kunnen werven. Dit gebeurt vaak bij websites die laag scoren op betrouwbaarheid, waarbij tegen een lage prijs links ingekocht worden. Zo bestaan er sites die puur en alleen zijn gemaakt voor linkbuilding. Bij externe links is het juist van belang dat ze afkomstig zijn van betrouwbare sites, en het liefst van sites met een hoge autoriteit. Alleen hiermee kun je het verschil maken.

Te gefocust op de externe link

Verlies het totaalplaatje niet uit het oog. Bij linkbuilding speelt er meer dan alleen de link zelf. Hoe is bijvoorbeeld de website technisch opgebouwd? Hoe ziet het backlinkprofiel eruit? En welke anchor tekst moet je kiezen? Hierbij moet ook gelet worden op variatie in het linkprofiel.

Linkbuilding door SEO bureau

Waarom linkbuilding uitbesteden

Door linkbuilding uit te besteden aan een goed SEO-bureau krijg je de rust dat het op een goede manier gebeurt. En het scheelt je enorm veel tijd. Zo hebben we bij ODIV alle geschikte ingangen om kwalitatieve backlinks te verkrijgen. Betrouwbaarheid en transparantie is daarbij enorm belangrijk. Zo kun jij als klant bij ons precies inzien welke links we voor je inkopen. Geen geheimzinnige praktijken dus. Neem vooral contact met ons op voor meer informatie.

 

Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

Team SEO

Veelgestelde vragen over linkbuilding

  • Wat is linkbuilding?

    Het opbouwen van links op externe websites die verwijzen naar jouw website om zo je positie in Google te verhogen.

     

  • Hoe kom je aan links?

  • Wat is het verschil tussen interne en externe links?

  • Wat kost linkbuilding?

    Bij ODIV zijn de linkbuilding-kosten opgebouwd uit uren en inkoopbudget. Wij reserveren een aantal uren per maand om voor jouw website relevante links te verzamelen en aan te vragen. Daarnaast reserveren we een maandbudget om links te kunnen inkopen. Dit bepalen op basis van wat er voor jouw website nodig is om resultaat te behalen.

  • Hoe kies je een goed linkbuilding bureau?

    Kies altijd een bureau dat transparant en betrouwbaar is. Vraag om klantcases van tevreden klanten. Daarnaast wil je inzicht hebben in welke links er precies worden opgebouwd naar jouw website. Er zijn helaas veel slechte linkbuilding bureau’s actief die deze zaken niet delen met klanten dus let hier goed op.