Transparant Linkbuilding Bureau

Volop reviews lezen voordat je kiest voor een product of dienst? Google doet dit op zijn eigen manier eigenlijk ook. Maar dan door te kijken naar externe links (backlinks) die naar je website verwijzen. Hoe meer relevante links, hoe hoger je posities in Google.

Wij helpen als linkbuilding bureau vanuit Utrecht verschillende tevreden klanten. Dit op een unieke manier. Door een combinatie van positiviteit, transparantie, zonder geheimen en mét specialisten die ook voelen als jouw team.

[reviews rating=”true” stars=”true” ]

Linkbuilding bureau

Waarom linkbuilding?

Linkbuilding is een cruciale factor waar Google naar kijkt bij je ranking in de zoekresultaten. Zo is een sterke, relevante site die naar je linkt voor Google een bevestiging dat je kwaliteit aanbiedt. Zowel de hoeveelheid externe links als de kwaliteit van deze links beïnvloedt je positie in Google.

Met veel kwalitatieve links naar je website verhoog je je autoriteit, waardoor je gehele website sterker wordt. Zo zullen toekomstige pagina’s ook meteen sneller worden gevonden door Google. Met name in competitieve markten is linkbuilding onmisbaar voor zichtbaarheid in de zoekresultaten. Linkbuilding is bij ons daarom één van de drie pijlers waarmee wij SEO uitvoeren.

 

Linkbuilding bureau

Wij werken samen met:

Hoe werkt linkbuilding?

Er is geen gouden formule bij linkbuilding waarbij je binnen no time aan veel kwalitatieve externe links komt. In plaats daarvan voeg je verschillende tactieken samen tot een effectieve strategie. Een greep uit de tactieken:

Check bestaande links

Er is een immense hoeveelheid aan zoekresultaten te vinden online. Onderdeel hiervan is misschien wel een artikel waarin je naam zonder link wordt genoemd. Vraag in dit geval altijd even of de link naar je website kan worden toegevoegd (link reclamation). Daarnaast verwijzen bedrijven soms, zonder het te weten, naar pagina’s die niet meer bestaan. Deze broken links staan toch wat slordig en onprofessioneel. Jij kunt in dit geval het bedrijf uit de brand helpen door de optie te geven om deze gratis te vervangen door een link die verwijst naar vergelijkbare content op jouw website. Een win-win situatie dus!

Maak waardevolle content

Bedrijven zullen geen content delen waar ze zelf niks aan hebben. Maak daarom content die voor bedrijven relevant is om te delen op hun website. Hier kun je verschillende kanten mee op. Bijvoorbeeld door een artikel te maken waarin je inspeelt op de actualiteit. Zo kun je een infographic publiceren die relevant is voor nieuwsmedia. Verder kun je ervoor kiezen om onderzoek uit te voeren. Zo deden we bij ODIV onderzoek naar de vindbaarheid van makelaars in en rondom Utrecht. Hiermee hebben we veel verschillende kwalitatieve externe links weten te vergaren. Het nadeel van deze tactiek: het is tijdrovend. En je hebt geen garantie dat je content wordt opgepakt.

Externe links (backlinks) inkopen

Bij het inkopen van links heb je garantie dat je link op andere websites gedeeld wordt. Zo kun je je autoriteit verhogen, zonder dat hier enige nieuwswaarde voor nodig is. Essentieel hierbij is om kritisch te zijn op de websites waar je backlinks inkoopt. Deze moeten betrouwbaar en relevant zijn. Zo heeft een gerenommeerde website logischerwijs een positiever effect op je website dan een obscure website. En zo is een link vanuit een kleding webshop naar je schoenenmerk relevanter dan die van een snackbar.

 

Online groeien linkbuilding

De valkuilen bij externe links

Teveel willen in een korte tijd

Als normaal tien websites per maand naar je verwijzen en een maand later zijn dat er opeens duizend, dan gaan bij Google alarmbellen rinkelen. Je kunt hierdoor juist zakken in de zoekresultaten. Bouw het daarom gecontroleerd op.

Alleen letten op kwantiteit

Sommige bureaus beloven je dat ze binnen no time veel externe links voor je kunnen werven. Dit gebeurt vaak bij websites die laag scoren op betrouwbaarheid, waarbij tegen een lage prijs links ingekocht worden. Zo bestaan er sites die puur en alleen zijn gemaakt voor linkbuilding. Bij externe links is het juist van belang dat ze afkomstig zijn van betrouwbare sites, en het liefst van sites met een hoge autoriteit. Alleen hiermee kun je het verschil maken.

Te gefocust op de externe link

Verlies het totaalplaatje niet uit het oog. Bij linkbuilding speelt er meer dan alleen de link zelf. Hoe is bijvoorbeeld de website technisch opgebouwd? Hoe ziet het backlinkprofiel eruit? En welke anchor tekst moet je kiezen? Hierbij moet ook gelet worden op variatie in het linkprofiel.

Linkbuilding door SEO bureau

Waarom linkbuilding uitbesteden

Door linkbuilding uit te besteden aan een goed SEO-bureau krijg je de rust dat het op een goede manier gebeurt. En het scheelt je enorm veel tijd. Zo hebben we bij ODIV alle geschikte ingangen om kwalitatieve backlinks te verkrijgen. Betrouwbaarheid en transparantie is daarbij enorm belangrijk. Zo kun jij als klant bij ons precies inzien welke links we voor je inkopen. Geen geheimzinnige praktijken dus. Neem vooral contact met ons op voor meer informatie.

 

ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Globa talk Anouk
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
UBN Djoy
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau

Team SEO

Veelgestelde vragen over linkbuilding

  • Wat is linkbuilding?

    Het opbouwen van links op externe websites die verwijzen naar jouw website om zo je positie in Google te verhogen.

     

  • Hoe kom je aan links?

  • Wat is het verschil tussen interne en externe links?

  • Wat kost linkbuilding?

    Bij ODIV zijn de linkbuilding-kosten opgebouwd uit uren en inkoopbudget. Wij reserveren een aantal uren per maand om voor jouw website relevante links te verzamelen en aan te vragen. Daarnaast reserveren we een maandbudget om links te kunnen inkopen. Dit bepalen op basis van wat er voor jouw website nodig is om resultaat te behalen.

  • Hoe kies je een goed linkbuilding bureau?

    Kies altijd een bureau dat transparant en betrouwbaar is. Vraag om klantcases van tevreden klanten. Daarnaast wil je inzicht hebben in welke links er precies worden opgebouwd naar jouw website. Er zijn helaas veel slechte linkbuilding bureau’s actief die deze zaken niet delen met klanten dus let hier goed op.