Wat is Quora?
Quora (Question-and-Answer-platform) is opgericht in 2009 door twee voormalige medewerkers van Facebook. Quora kan in bepaalde opzichten gezien worden als het bravere, serieuzere broertje van Reddit. Het is weliswaar ook een discussieplatform, maar veel meer gericht op het behandelen van vraagstukken.
Quora biedt de standaard doelstellingen en targetingmogelijkheden om je doelgroep te bereiken. Je kan namelijk als doelstelling kiezen voor awareness of website bezoek en je kan mensen bereiken op basis van demografie en interesses. Maar het platform geeft je ook de mogelijkheid om advertenties op te stellen binnen bepaalde topics, bepaalde keywords en specifieke vragen.
Adverteren op Quora kan door middel van een afbeelding, tekst of door het promoten van een bepaald antwoord op een vraag. Het ligt in de lijn der verwachting dat de advertentiemogelijkheden nog zullen worden uitgebreid. Denk hierbij aan video advertenties.
Waarom adverteren op Quora?
Quora is kleiner dan Reddit (190 miljoen gebruikers tegenover 330 miljoen voor Reddit), mar het is zeker een platform om rekening mee te houden. Zeker gezien het serieuze karakter. Redenen om te adverteren op Quora zijn:
- Het is relatief eenvoudig om niches te targeten waarin jouw bedrijf zich (mogelijk) bevindt.
- Het publiek van deze platformen is actief, betrokken en authentiek.
- Quora is relatief goedkoop in vergelijking met “traditionele” social media.
- De dashboards waarin de resultaten kunnen worden afgelezen zijn eenvoudig en overzichtelijk.
Nu jouw content in de juiste context!
Wil jij ook de mogelijkheden bekijken van het adverteren op Quora? Of heb je er nog vragen? Voel je vrij om hier rechts contact op te nemen via de chat op de website of ons contactformulier. Succes!