Email marketing bureau Utrecht

Email marketing is de basis van effectieve online communicatie. In een tijd waarin we overspoeld worden door advertenties, is het essentieel om een persoonlijke band op te bouwen en te onderhouden met (potentiële) klanten. Of je nu nieuws wilt delen, producten wilt promoten of aanbiedingen wilt personaliseren, email marketing biedt de unieke kans om op een directe en meetbare manier te communiceren met je doelgroep. Als gespecialiseerd bureau heeft ODIV de volledige kennis en expertise in huis voor effecieve email campagnes die niet alleen boeiend zijn, maar ook converteren. Ontdek hoe je jouw email marketing strategie naar een hoger niveau kunt tillen met de juiste doelen en strategie.

Hulp nodig van een email marketing bureau?

Wat is email marketing?

Met email marketing bedoelen we alle commerciële berichten die via e-mail naar jouw doelgroep worden verzonden. Dus we hebben het wel over een verjaardagsfelicitatie van je favoriete kledingwinkel, maar niet een individuele mail, zoals een email van de klantenservice. Tegenwoordig wordt er veel gebruik gemaakt van tools en software voor het automatiseren van email campagnes, het segmenteren van contactlijsten en het analyseren van de email marketing resultaten.

E-mail marketing bureau Utrecht

Wanneer zet je email marketing in?

Wanneer je email marketing inzet, zijn er een aantal punten waar je rekening mee moet houden. Denk hierbij aan je doel, doelgroep en dat wat je je doelgroep wilt aanbieden. Email marketing wordt vooral ingezet om de volgende vier doelen te behalen:

  • effectief bereiken van (potentiële) klanten
  • klantrelaties versterken
  • aanmoedigen van (herhaal)aankopen
  • naamsbekendheid genereren

De voordelen van email marketing

Na het verzamelen van emailadressen via leadgeneratie, biedt email marketing een effectieve toevoeging op je social media en Google Ads campagnes. Deze aanpak stelt je in staat om je doelgroep op een directe en persoonlijke manier te benaderen, vaak tegen lagere kosten. De enige uitgaven zijn voor je emailsysteem en eventuele automatiseringstools. In tegenstelling tot social media en Google Ads, waar je betaalt voor advertentieruimte, kun je met email marketing je publiek verder kosteloos bereiken. Dit maakt het een waardevolle methode voor het genereren van extra inkomsten uit je bestaande klantenbestand, door bijvoorbeeld herhaalaankopen en upselling te stimuleren.

Email marketing vanuit je eigen platform biedt uitstekende mogelijkheden voor het meten van resultaten, waardoor je een duidelijk beeld krijgt van de effectiviteit van je inspanningen. Daarnaast kan het gebruik van marketing automation zorgen voor aanzienlijke tijdsbesparingen, terwijl je communicatie toch persoonlijk blijft. Door automatische email flows in te stellen, kun je continu en efficiënt met je doelgroep communiceren, zonder dat dit veel extra werk vergt.

De voordelen van email marketing
0 sterren gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten gemiddeld met 5 sterren
0 jaar klant Klanten blijven gemiddeld meer dan 3 jaar klant bij ons - daar zijn we trots op!
0 FTE Specialisten in social media, SEO, SEA, email, analytics, website en design

Bepaal het succes van je email campagnes

Het doel van het opzetten van email marketing, is dat ze uiteindelijk omzet realiseren. Voordat je email campagnes gaat draaien, is het daarom noodzakelijk om KPI’s op te stellen. Door deze resultaten te analyseren, wordt duidelijk wat je inspanningen echt opleveren. Veel gebruikte KPI’s in email marketing zijn:

Resultaten email marketing campagne
  • Open rate: bekijk hoe vaak je emails worden geopend.
  • CTO (Click to Open): bekijk hoe vaak er in je geopende mails wordt geklikt.
  • CTR: het percentage ontvangers die op een link in de email hebben geklikt.
  • Gedrag op de website: hoe lang je gebruikers op de website zijn en welk percentage bounct.
  • Conversiepercentage: het percentage bezoekers dat na jouw email een product koopt of contact opneemt.
  • ROI (Return on Investment): hoeveel je verdient in vergelijking met hoeveel je hebt uitgegeven.
  • Unsubscribe rate: het percentage ontvangers dat zich afmeldt van de emaillijst.
Resultaten email marketing bureau: uitschrijfpercentage

ODIV: jouw email marketing bureau

Een gespecialiseerd email marketing bureau brengt een elftal aan ervaring en diepgaande kennis mee, cruciaal voor de continu veranderende email marketing wereld. Door de samenwerking met een bureau haal je hedendaagse expertise en strategisch inzicht direct in huis, zonder dat je zelf iemand fulltime moet aannemen. Dit levert niet alleen kosten- en tijdsbesparing op, maar voorkomt ook de noodzaak om zelf deze complexe kennisgebieden eigen te maken.

Bij ODIV versterken we je team met een breed aanbod aan ervaren specialisten dat ervoor zorgt dat jouw boodschap de juiste mensen bereikt. Wanneer je met ons samenwerkt, haal je een volledig marketingteam in huis, klaar om elke uitdaging aan te gaan. Onze social media experts optimaliseren je aanwezigheid op alle social platforms, terwijl onze zoekmachine specialisten je zichtbaarheid vergroten via zowel betaalde als organische kanalen. Ons content team tilt je visuele en tekstuele content naar het volgende niveau. En met onze uitgebreide reservebank aan talent ben je altijd verzekerd van deskundige ondersteuning.

leadgeneratie bureau utrecht sean & timothy

ODIV positioneert zich als de sterspeler binnen jouw online marketing team, functionerend als de spits die precies weet te scoren met effectieve marketingstrategieën. Onze ervaring op het middenveld – waar we talloze meters hebben gemaakt en bewezen flexibel te zijn – stelt ons in staat om ons aan te passen aan elke uitdaging. In de verdediging zorgen we voor een solide basis; we bouwen op zekerheid en vanuit daar ontwikkelen we krachtige, vooruitstrevende campagnes. Met ODIV heb je een all-star team aan je zijde, klaar om voor jouw marketing team te scoren.

Wij helpen je graag!

ODIV: jouw email marketing bureau

Ontmoet ons email marketing team

Veelgestelde vragen over een e-mail marketing bureau

  • Wat is e-mail marketing?

    Alle commerciële berichten die je via e-mail naar je doelgroep zendt, vallen onder e-mailmarketing. Voorbeelden hiervan zijn je wekelijkse nieuwsbrief, een mail over een productlancering of een mail met een interessant whitepaper. Bedrijven zetten e-mail marketing in, om hun (potentiële) klanten effectief te bereiken, klantrelaties te versterken, mensen aan te moedigen tot (herhaal)aankopen en om naamsbekendheid te genereren.

  • Waarom zou je e-mail marketing willen uitbesteden?

    Er zijn verschillende redenen om je e-mail marketing uit te besteden aan een specialistisch bureau. Een e-mail marketing bureau brengt namelijk zowel ervaring als expertise met zich mee. Hierdoor voldoen je campagnes aan de nieuwste mogelijkheden, en presteren je campagnes optimaal. Bovendien haal je strategisch inzicht in huis, zonder dat je zelf iemand moet aannemen. Een e-mail marketing bureau is dus niet alleen kosten-, maar ook tijdsbesparend. Je voorkomt namelijk dat je deze complexe kennis eigen moet maken, of zelf in huis moet halen.