Wil jij meer weten over adverteren op retargeten? Wij helpen je graag!

Wat zijn de voordelen van Retargeting?

Door middel van retargeting zorg je er voor dat jouw product of dienst op regelmatige wijze onder de aandacht gebracht wordt. Dit gebeurd dan bij personen die eerder interesse hebben getoond. Dit heeft de volgende voordelen:

  • Doordat je alleen mensen bereikt die interesse toonden in je bedrijf, ga je heel specifiek targeten
  • Deze specifieke targeting zorgt ervoor dat je deze doelgroep een andere boodschap kan voorleggen. Deze boodschap kan veel meer op actie gericht zijn. Want deze mensen hebben al informatie over je bedrijf tot zich genomen
  • Je hoeft geen grote advertentiebudget te gebruiken om retargeting in te zetten doordat je een specifieke groep gaat bereiken
Location Based Targeting Locaties
0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 jaar klant Meer dan 3 jaar blijft een klant gemiddeld bij ons - daar zijn we trots op!
0 FTE Specialisten in social media, SEO, SEA, automation, analytics, website en design

Hoe zet ik een Retargeting campagne op?

Om een retargeting te maken heb je per (social) media kanaal een bedrijfsmanager nodig. Verder dien je het pixel of de tag van het medium op je website te plaatsen. Deze pixel of tag zullen voor je bijhouden wie je website bezoekt. Het voordeel van deze pixel of tag is dat je meer data binnen krijgt dan wanneer je de doelgroep direct haalt vanuit Google Analytics.

Social kanalen

META

Via de bedrijfsmanager van Facebook kun je dan je doelgroep maken voor Facebook retargeting en Instagram retargeting in de advertentiemanager. Dat doe je via Doelgroepen. Die vind je op de volgende plek in de bedrijfsmanager.

Het voordeel van Facebook is dat je mensen kan bereiken . Bovendien kun je dezelfde gebruiker over verschillende apparaten heen bereiken (cross-device retargeting).Een ander voordeel van retargeten op Facebook is dat je lookalike audiences kan aanmaken. Zo bereik je mensen die veel lijken op al bezoekers die bijvoorbeeld al een aankoop op je website hebben gedaan. En kun je de resultaten van je retargeting campagnes uitbreiden.

META retargeting

LinkedIn

Een retargeting campagne opzetten via LinkedIn? Dat gebeurd op dezelfde manier als via Facebook. In de campagne manager vind je onder assets de gematchte doelgroepen. Daar kies je dan voor website.

Het voordeel van LinkedIn retargeten is dat mensen al zakelijk georiënteerd zijn. Hierdoor is LinkedIn ideaal voor B2B-marketinguitingen. Bovendien kun je binnen LinkedIn gebruik maken van dynamische advertenties. Op die manier kunnen de advertenties automatisch gepersonaliseerd worden naar de ontvanger.

Wist je dat je ook klantenlijsten kunt toevoegen aan LinkedIn?

LinkedIn retargeting

Dit zeggen onze klanten:

Super tevreden met Odiv. We werken nu een halfjaar samen. Het team van Odiv zorgt voor heldere communicatie en ondersteunt ons heel goed met SEO en SEA.
Roel Driessen Eigenaar Slick Sneakers
Wij zijn erg blij met onze samenwerking met ODIV. Erg professioneel en fijn contact! Ga zo door!
Ben Westra Sales & Marketing Manager bij Winkel van Sinkel
De samenwerking met het team van ODIV is top. Denken mee, werken transparant, zijn flexibel en delen kennis. Het eerste project samen was het inrichten van e-mail automation. De technische kennis en ervaring van ODIV is onmisbaar als je hiermee start. Ze zijn goed bereikbaar en staan klaar om mee te denken. Een tevreden klant als resultaat. Inmiddels meerdere projecten samen opgepakt.
Wendy Smits Manager Marketing & Communicatie bij Bnext.nl
I recently had a half day of social media training from Timothy. It was both informative and relevant to my business. Timothy kept the entire session engaging. I would strongly recommend ODIV to any body looking for marketing and social media expertise!
Kirsty Shaw Interim Marketing Manager bij Bernardus
Vanuit quality life personal training hebben we een training gevolgd bij ODIV. Wat direct opvalt is dat ze transparant en eerlijk zijn over hun diensten. Geen mooie verkoop praatjes, maar eerlijk over de waarde die ze kunnen toevoegen. Timothy heeft ons enorm veel geleerd over het opzetten van campagnes en inregelen van Google ads. Zeker een aanrader!
Diederik Taken Eigenaar
We hebben een ochtend training gehad over LinkedIn en dit werd verzorgd door Timothy. Hij nam de tijd en kon alle vragen goed beantwoorden. Wij gaan nu met alle tips en tricks aan de slag. ODIV is een super behulpzaam bedrijf en het team denkt altijd op een creatieve manier met ons mee.
Carola van Dam Senior Projectmanager
Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Globa talk Anouk
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
UBN Djoy
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd sjoerd
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Zonnehuisgroep
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA

Google Ads

Ook via Google Ads kun je gemakkelijk een retargeting campagne opzetten met display advertising. Dat kan in de campagne manager onder doelgroepen. Daar selecteer je dan: Hoe ze interactie hebben gehad met uw bedrijf.

Het voordeel van Google ads retargeting is dat het platform een stuk groter en breder is dan de andere kanalen. Je kunt zelfs aangeven op welke sites je wel of niet wilt dat je banners worden getoond. Bovendien kun je gebruik maken van dynamische remarketing. Hiermee worden de advertenties gepersonaliseerd aan wat de gebruiker eerder op je website heeft bekeken.

retargeting google

Extra retargeting doelgroepen

Naast het optimaliseren van een retargeting campagne, kun je de doelgroepen zelf ook optimaliseren. Zo kun je specifieke mensen ook specifieke boodschappen tonen. Onderstaand een aantal voorbeelden van doelgroepen die mogelijk interessant zijn om een retargeting campagne voor op te zetten:

  • Bezoekers die de winkelmand gevuld hebben, maar niet hebben afgerekend.
  • Personen die op een pagina met een invulformulier zijn geweest, maar niet op de bedanktpagina zijn gekomen.
  • De 25% bezoekers die het langst op jouw site zijn geweest én een productvideo hebben bekeken.
Retargeting Facebook

Interactie retargeting

Naast een retargeting campagne op basis van website bezoek, kun je ook retargeting campagne maken op basis van interactie met je social media. Je kan dan voor de volgende opties kiezen:

  • Engagement: op basis van mensen die berichten op jouw Facebook- of Instagrampagina hebben geliket.
  • Videoweergaven: mensen die een bepaalde video op jouw pagina voor een bepaald percentage hebben uitgekeken.
  • Eventbezoekers: personen die hebben aangegeven naar jouw Facebook-evenement te gaan, of hierin geïnteresseerd zijn.

Wanneer je de retargeting doelgroepen hebt aangemaakt, kun je deze groep ook uitsluiten van een campagne. Voorbeeld: je wil mensen bereiken die het winkelmandje gevuld hebben en niet hebben afgerekend. Maar je wil de mensen die wel hun product gekocht hebben niet meer bereiken. Dat is zonde van je geld en je zorgt hoogstwaarschijnlijk voor irritatie. Dan sluit je de retargeting doelgroep uit van je campagne in de advertentiemanager.

LinkedIn effectief adverteren

Social media training

Wil je nou nog meer weten over hoe retargeting ingezet kan worden voor jouw bedrijf? Of ben je sowieso geïnteresseerd om meer conversies te behalen met je social media advertenties? Bekijk dan eens de mogelijkheden van een social media training bij ODIV. Gedurende deze training leer je alles over social media advertising om er zelf mee aan de slag te gaan.

Social media training met Sean en Timothy

Kom in contact met onze online marketing specialisten!

Ontmoet team Retargeting

  • Timothy Van Laar

  • Martijn Hoekstra

  • Daphne van den Berg

  • Thi-Lien Kuijl

  • Frederique Boitelle

  • Willem Wattez

  • Ruben Ort

  • Daan Weijs

  • Jessica Kroon

  • Jamie Zuydendorp