Voordat we aan de slag gaan met jouw Facebook marketing, stippelen we een strategie uit die past bij jouw bedrijf, de visie en normen & waarden. Dit doen we op basis van een aantal gesprekken die we samen hebben.
Vervolgens analyseren we de website en de resultaten van de afgelopen jaren en definiëren we de doelstellingen. Daarnaast bekijken we of er wellicht nog andere kanalen zijn die we moeten inzetten. Uiteraard controleren we of de meetbaarheid goed staat. Je wil namelijk continu weten of je op de juiste weg bent qua doelstellingen. We maken een dashboard dat geldt als nulmeting. Hierin vergelijken we jouw huidige situatie met de van de concurrentie en bepalen we hoe we inhaalslag gaan realiseren.
We maken dan een strategisch marketingplan waarin we de volgende elementen opnemen:
1. Doelstelling
we horen graag wat het doel is voor het komende jaar. Is dat:
-
-
- meer (netto/bruto) omzet realiseren
- een gewenste ROAS behalen
- een specifieke ordergrootte of orderwaarde behalen
- een minimaal aantal MQLs of wellicht zelfs wel SQLs
een gewenst aantal sollicitanten
- hoeveel nieuwsbrief inschrijvers we willen
- evenementen bezoekers werven
2. Doelgroep
Deze kunnen we op een aantal vlakken definiëren. Uiteraard de standaard geografische en demografische kenmerken. Maar ook op:
-
-
- functie(titels)
- loyaliteit
- interesses
- vaardigheden
3.Kanalen, platformen en systemen
ODIV kan je helpen met het koppelen van andere social media social media, zoekmachines en je website.
4. Content
Denk aan vorm en inhoud. Video, animatie, afbeeldingen en ga je werken met personen, producten en welke cta’s ga je gebruiken?
5. Budget
Je bepaalt zelf met welke budgetten je aan de slag wil. Wij geven je een advies op basis van de doelstelling, doelgroepgrootte en het kanaal dat we gaan gebruiken. Het voordeel is dat we kunnen werken met dagbudgetten en looptijdbudgetten. Dat betekent dat we altijd kunnen controleren of we het juiste budget inzetten en niet te veel uit zullen geven. Dit biedt tegelijkertijd ook de mogelijkheid om bij een goede ROAS of omzet, het budget op te schalen.
6. Concurrentie en markt
Welke andere aanbieders zijn er nog en wat gebeurt er in de markt?