Op LinkedIn kun je momenteel kiezen uit zeven verschillende biedstrategieën. Al deze strategiën vertegenwoordigen een fase in de klantreis (zie ook ons “klantreis“), waarin je potentiële klant zich bevindt. Ze zijn als volgt onderverdeeld:
Bekendheid
Binnen deze fase in de klantreis valt één biedstrategie: Merkbekendheid. Kortweg komt het erop neer, dat LinkedIn de advertenties aan zoveel mogelijk mensen uit je gekozen doelgroep laat zien, ongeacht of zij ermee interacteren.
Overweging
Binnen deze fase in de klantreis vallen drie biedstrategien, namelijk Websitebezoeken, Interacties en Videoweergaven. Kies je voor Websitebezoeken, dan toont LinkedIn je advertenties aan mensen waarbij de kans groot is dat ze erop klikken. Bij Interacties richt LinkedIn de advertenties aan mensen waarbij de kans dat ze ermee interacteren groot is. De Videoweergaven-biedstrategie spreekt voor zich. LinkedIn laat je advertenties zien aan mensen die je video(‘s) zullen bekijken.
Conversies
Binnen de laatste fase van de klantreis kun je ervoor kiezen om in te kopen op Leads, Conversies of Sollicitanten. In het eerste geval vullen mensen een leadformulier in binnen LinkedIn zelf. In het tweede geval stuurt LinkedIn mensen naar je website, waarvan het aannemelijk is dat zij zullen converteren (bijv. een product kopen, of een contactformulier invullen, of iets dergelijks). Heb je een openstaande vacature? Dan kun je je advertentie het beste inkopen volgens het Sollicitanten-biedmodel.