3. Customer service
Als er mensen zijn die veel van jouw klanten weten, dan is het de customer service- of account management afdeling wel. Deze mensen spreken de klant dagelijks en weten als geen ander wat de Unique Buying Reasons van jouw product of service zijn. Maar ook hoe er naar de concurrentie wordt gekeken. Deze informatie is heel belangrijk om te kijken wat de juiste kanalen zijn en met name de juiste communicatie om jezelf te profileren.
4. Objectieve informatie van bezoekers en klant
Op basis van één of meerdere face-to-face afspraken worden de doelgroepen bepaald. Hierin wordt gekeken naar veel verschillende variabelen zoals geslacht, regio, functie, interesses, grootte van het bedrijf en nog veel meer. We proberen er samen met jou achter te komen wie nu precies bij jouw (potentiële) klanten de beslissingsmakers (DMU’s) zijn en waar zij zich online bevinden.
Het resultaat zijn helder geformuleerde doelgroepen, gesegmenteerd per sector en een omschrijving van waar deze doelgroep zich online bevindt.
5. Concurrentie
Concurrentie analyseren is altijd een goede zet: we maken gebruik van tools als Ghostery om te achterhalen of de concurrenten die jij benoemt ook gevaarlijk zijn. We cureren de hoeveelheid en soorten trackers die op hun websites draaien en maken op basis daarvan de balans op.
Vervolgens analyseren we via tools als SEMrush op welke zoekwoorden de concurrentie adverteert, op welke zoekwoorden ze gevonden worden en hoe dat zich verhoudt tot jullie zoekwoorden.