Wat zijn lead ads?

Lead ads zijn vooraf ingevulde formulieren die iemand helpen snel in contact te komen met een potentiële klant of opdrachtgever. Hoe werkt het? Iemand scrollt door zijn timeline of newsfeed en ziet in eerste instantie een normale advertentie voorbij komen. Wanneer hij geïnteresseerd is en op de advertentie klikt opent er een formulier. Dit is al ingevuld met de standaard gegevens die de social media toch al van je weten. Denk hierbij aan je naam, adres, telefoonnummer of e-mail adres. Hier kunnen nog andere vragen (voor extra informatie) aan toegevoegd worden. Let er op dat deze vragen niet te moeilijk zijn of dat deze een lang antwoord nodig hebben.

Lead Ads

Wanneer deze vragen ingevuld zijn, hoeft er alleen maar op verzenden geklikt te worden. Jij ontvangt een bericht dat zich een nieuwe lead heeft aangediend en je hebt meteen alle informatie beschikbaar die je helpt om de lead op te volgen.

Waarom zijn lead ads dan handig?

Doordat social media steeds gebruiksvriendelijker en fijner worden, besteden steeds meer consumenten tijd en aandacht aan social media. Het is minder gemakkelijk om iemand naar je website te dirigeren vanuit social media. Om toch die geïnteresseerden op een snelle manier aan je te binden, kan het inzetten van lead ads interessant zijn. Deze vorm van adverteren zorgt er namelijk voor dat de gebruiker het platform niet hoeft te verlaten. Het formulier wordt namelijk geopend en ingevuld in het social medium waarin de advertentie te zien is. Nadat het verzonden is, wordt de gebruiker automatisch verder gedirigeerd in het platform.

Nu ben jij aan de beurt!

Wil jij ook eens aan de slag met het vergaren van nieuwe leads via social media en heb je hulp nodig hebben, voel je vrij om hier rechts contact op te nemen via de chat op de website of ons contactformulier. Succes!

Onze social media specialisten