Transparant SEO-bureau in Utrecht

Online beter gevonden worden? Zorgen dat je doelgroep niet meer om je heen kan in de zoekresultaten?

Daar helpen wij als SEO-bureau vanuit Utrecht verschillende tevreden klanten bij. Dit op geheel eigen wijze: transparant, zonder verborgen kosten en mét specialisten die voelen alsof je er collega’s bij hebt.

SEO-Bureau

SEO samen met ODIV

Wij werken niet voor, maar samen met onze klanten. We ontzorgen je, maar nemen je ook mee in ons proces. Zo houden we elkaar scherp.

Met onze openheid maken we de digitale wereld voor je begrijpbaar. Hierbij zijn we transparant. Zo heb je altijd toegang tot de tools waarin we voor je werken, zie je precies welke backlinks we inkopen, en geven we een duidelijk inzicht in je kosten en opbrengsten.

En we zijn van mening dat onderzoek nooit stopt: continu zijn we bezig met onderzoeken en experimenteren om de beste resultaten te krijgen. Naast meer omzet zorgt dit ook voor meer inzicht in je doelgroep.

Samenwerking met klant

Voorbeeld van een planning met een klant.

Wij werken met alle plezier voor:

Hoe werkt SEO?

SEO (ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd) bestaat uit de pijlers content, techniek, en linkbuilding.

Content

Qua content zijn er twee verschillende punten van belang:

  • Zoekwoordenonderzoek. Achterhaal waar je doelgroep naar zoekt, kijk welke termen al verkeer naar je website generen, en check hoeveel concurrentie hierbij is. Hiervoor gebruiken we onze SEO-tools gecombineerd met gezond verstand. Op die manier adviseren we jou waar de beste kansen liggen.
  • SEO-teksten schrijven en onderhouden. Relevante zoekwoorden zijn ingrediënten voor een heerlijk gerecht: goede teksten. Deze teksten moeten niet alleen SEO-proof zijn, maar ook interessant en relevant om te lezen. Google wil mensen namelijk het best mogelijke antwoord op hun vraag geven.
SEO bureau Utrecht

Techniek

Je ziet het niet meteen, maar het is van groot belang: de achterkant van je website. Aan de achterkant zorg je voor gebruiksvriendelijkheid aan de voorkant. Google beloont sites met een goede gebruikerservaring vaak met een hogere positie in de zoekresultaten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan:

  • Snelheid. Zo blijkt uit verschillende studies dat wanneer je website langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden, je al bijna de helft van je bezoekers kwijt bent (referentie).
  • Verschuivingen in de layout. Je wil niet dat bezoekers van je website op ‘verder’ klikken, maar door een verschuiving van de layout bij een advertentie uitkomen.
  • Errors. Een error voorgeschoteld krijgen in plaats van antwoord op je vraag draagt logischerwijs niet bij aan gebruiksvriendelijkheid.

We zien dat techniek vaak een grotere rol speelt als een website groter is of wordt. Voor grote websites met duizenden pagina’s kan een verandering in techniek veel impact hebben op de vindbaarheid. Voor kleine websites met minder dan tweehonderd pagina’s speelt techniek vaak maar een kleine rol.

Hoe check je de techniek van een website?

  • Maak gebruik van een SEO-tool om je website te scannen, zoals Ahrefs, SEMrush of SE Ranking.
  • Doe nog een handmatige check zodat je zeker niks belangrijks mist.
SEO bureau

Linkbuilding

Linkbuilding staat voor het verkrijgen van relevante links op andere websites die verwijzen naar jouw website. Dit noem je externe links. Om door Google als autoriteit gezien te worden, is linkbuilding essentieel.

Vergeet daarnaast ook zeker niet je interne linkstructuur. Google kan door overzichtelijke interne links sneller andere relevante pagina’s op je website vinden en toevoegen aan de zoekresultaten (indexeren). Ook voor gebruiksvriendelijkheid zijn interne links essentieel, omdat bezoekers zo gemakkelijker informatie kunnen terugvinden op je website. Wij kunnen je helpen bij linkbuilding door inzichtelijk te maken welke pagina’s naar jouw website moeten linken om als autoriteit gezien te worden.

 

ODIV - Online Marketing Bureau
5.0
Gebaseerd op 114 beoordelingen
powered by Google
js_loader
Google Ad Grants

Hulp van een SEO-bureau

Goed, nu weet je een hoop over SEO, maar dit is slechts het topje van de ijsberg. We hebben niet voor niets SEO-specialisten in dienst die zich full-time bezig houden met het verbeteren van de online vindbaarheid van onze klanten. Mocht je meer informatie willen, neem dan vooral contact met ons op!

 

ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Globa talk Anouk
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
UBN Djoy
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau

Team SEO

Veelgestelde vragen over SEO

  • Wat is SEO?

    Search Engine Optimization (SEO) staat voor alle optimalisaties die je uitvoert om hoger in de resultaten van zoekmachines (zoals Google) te komen. Het gaat hierbij om zoekresultaten waarvoor niet betaald is, en waar dus geen ‘advertentie’ voorstaat.

  • Wat zijn de voordelen van SEO?

    • Makkelijk vindbaar voor je doelgroep. Met SEO zorg je ervoor dat jij tussen je concurrenten gevonden wordt in de zoekresultaten.
    • Vertrouwen. Een hoge positie in zoekmachines straalt vertrouwen uit voor je doelgroep. Het toont aan dat je relevant bent en kwalitatieve content aanbiedt.
    • Lange termijnresultaat. Door SEO krijg je meer organisch verkeer op je website. Hier profiteer je ook van op de lange termijn.
  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    Bij SEA ben je bezig met adverteren in zoekmachines. Hiermee kun je zelfs binnen een paar minuten hoog in Google komen (als advertentie, zie onderstaand voorbeeld). Bij SEO ligt de nadruk op organisch groeien in het gratis gedeelte van Google. Je maakt aanpassingen die je hoger in de onbetaalde zoekresultaten krijgen, en kijkt hierbij meer naar de lange termijn.

    SEA bureau

     

  • Wat levert SEO mij op?

    Als SEO goed wordt uitgevoerd levert het jou een groeiende stroom aan websitebezoekers op. Naarmate je op meer zoekwoorden goed gevonden wordt zullen meer bezoekers jouw website weten te vinden. Daarnaast worden bedrijven die hoog in Google verschijnen vaak als betrouwbaarder gezien.

  • Hoe snel zie je resultaat van SEO?

    Dit is voor iedere website anders. Je zal minder snel resultaat zien dan bijvoorbeeld bij online adverteren. Maar op lange termijn zal SEO vaak meer opleveren. Over het algemeen adviseren we om SEO minimaal 6 maanden de tijd te geven om een meetbaar resultaat op te leveren.

  • Hoe kies je een goed SEO-bureau?

    Het allerbelangrijkste om op te letten is betrouwbaarheid en transparantie. Helaas zijn er veel SEO-bureau’s die slecht werk leveren en niet transparant zijn in wat ze precies doen. Vraag daarom altijd om cases van tevreden klanten en concrete uitleg over de werkwijze.