Transparant SEO-bureau in Utrecht

Online beter gevonden worden? Zorgen dat je doelgroep niet meer om je heen kan in de zoekresultaten?

Daar helpen wij als SEO-bureau vanuit Utrecht verschillende tevreden klanten bij. Dit op geheel eigen wijze: transparant, zonder verborgen kosten en mét specialisten die voelen alsof je er collega’s bij hebt.

5/5

SEO-Bureau

SEO samen met ODIV

Wij werken niet voor, maar samen met onze klanten. We ontzorgen je, maar nemen je ook mee in ons proces. Zo houden we elkaar scherp.

Met onze openheid maken we de digitale wereld voor je begrijpbaar. Hierbij zijn we transparant. Zo heb je altijd toegang tot de tools waarin we voor je werken, zie je precies welke backlinks we inkopen, en geven we een duidelijk inzicht in je kosten en opbrengsten.

En we zijn van mening dat onderzoek nooit stopt: continu zijn we bezig met onderzoeken en experimenteren om de beste resultaten te krijgen. Naast meer omzet zorgt dit ook voor meer inzicht in je doelgroep.

Samenwerking met klant

Voorbeeld van een planning met een klant.

Wij werken met alle plezier voor:

Hoe werkt SEO?

SEO (ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd) bestaat uit de pijlers content, techniek, en linkbuilding.

Content

Qua content zijn er twee verschillende punten van belang:

  • Zoekwoordenonderzoek. Achterhaal waar je doelgroep naar zoekt, kijk welke termen al verkeer naar je website generen, en check hoeveel concurrentie hierbij is. Hiervoor gebruiken we onze SEO-tools gecombineerd met gezond verstand. Op die manier adviseren we jou waar de beste kansen liggen.
  • SEO-teksten schrijven en onderhouden. Relevante zoekwoorden zijn ingrediënten voor een heerlijk gerecht: goede teksten. Deze teksten moeten niet alleen SEO-proof zijn, maar ook interessant en relevant om te lezen. Google wil mensen namelijk het best mogelijke antwoord op hun vraag geven.
SEO bureau Utrecht

Techniek

Je ziet het niet meteen, maar het is van groot belang: de achterkant van je website. Aan de achterkant zorg je voor gebruiksvriendelijkheid aan de voorkant. Google beloont sites met een goede gebruikerservaring vaak met een hogere positie in de zoekresultaten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan:

  • Snelheid. Zo blijkt uit verschillende studies dat wanneer je website langer dan 3 seconden nodig heeft om te laden, je al bijna de helft van je bezoekers kwijt bent (referentie).
  • Verschuivingen in de layout. Je wil niet dat bezoekers van je website op ‘verder’ klikken, maar door een verschuiving van de layout bij een advertentie uitkomen.
  • Errors. Een error voorgeschoteld krijgen in plaats van antwoord op je vraag draagt logischerwijs niet bij aan gebruiksvriendelijkheid.

We zien dat techniek vaak een grotere rol speelt als een website groter is of wordt. Voor grote websites met duizenden pagina’s kan een verandering in techniek veel impact hebben op de vindbaarheid. Voor kleine websites met minder dan tweehonderd pagina’s speelt techniek vaak maar een kleine rol.

Hoe check je de techniek van een website?

  • Maak gebruik van een SEO-tool om je website te scannen, zoals Ahrefs, SEMrush of SE Ranking.
  • Doe nog een handmatige check zodat je zeker niks belangrijks mist.
SEO bureau

Linkbuilding

Linkbuilding staat voor het verkrijgen van relevante links op andere websites die verwijzen naar jouw website. Dit noem je externe links. Om door Google als autoriteit gezien te worden, is linkbuilding essentieel.

Vergeet daarnaast ook zeker niet je interne linkstructuur. Google kan door overzichtelijke interne links sneller andere relevante pagina’s op je website vinden en toevoegen aan de zoekresultaten (indexeren). Ook voor gebruiksvriendelijkheid zijn interne links essentieel, omdat bezoekers zo gemakkelijker informatie kunnen terugvinden op je website. Wij kunnen je helpen bij linkbuilding door inzichtelijk te maken welke pagina’s naar jouw website moeten linken om als autoriteit gezien te worden.

Hulp met SEO

Hulp van een SEO-bureau

Goed, nu weet je een hoop over SEO, maar dit is slechts het topje van de ijsberg. We hebben niet voor niets SEO-specialisten in dienst die zich full-time bezig houden met het verbeteren van de online vindbaarheid van onze klanten. Mocht je meer informatie willen, neem dan vooral contact met ons op!

 

Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco Tankink Eigenaar van Salsaparilla

Team SEO

Veelgestelde vragen over SEO

  • Wat is SEO?

    Search Engine Optimization (SEO) staat voor alle optimalisaties die je uitvoert om hoger in de resultaten van zoekmachines (zoals Google) te komen. Het gaat hierbij om zoekresultaten waarvoor niet betaald is, en waar dus geen ‘advertentie’ voorstaat.

  • Wat zijn de voordelen van SEO?

    • Makkelijk vindbaar voor je doelgroep. Met SEO zorg je ervoor dat jij tussen je concurrenten gevonden wordt in de zoekresultaten.
    • Vertrouwen. Een hoge positie in zoekmachines straalt vertrouwen uit voor je doelgroep. Het toont aan dat je relevant bent en kwalitatieve content aanbiedt.
    • Lange termijnresultaat. Door SEO krijg je meer organisch verkeer op je website. Hier profiteer je ook van op de lange termijn.
  • Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

    Bij SEA ben je bezig met adverteren in zoekmachines. Hiermee kun je zelfs binnen een paar minuten hoog in Google komen (als advertentie, zie onderstaand voorbeeld). Bij SEO ligt de nadruk op organisch groeien in het gratis gedeelte van Google. Je maakt aanpassingen die je hoger in de onbetaalde zoekresultaten krijgen, en kijkt hierbij meer naar de lange termijn.

    SEA bureau

     

  • Wat levert SEO mij op?

    Als SEO goed wordt uitgevoerd levert het jou een groeiende stroom aan websitebezoekers op. Naarmate je op meer zoekwoorden goed gevonden wordt zullen meer bezoekers jouw website weten te vinden. Daarnaast worden bedrijven die hoog in Google verschijnen vaak als betrouwbaarder gezien.

  • Hoe snel zie je resultaat van SEO?

    Dit is voor iedere website anders. Je zal minder snel resultaat zien dan bijvoorbeeld bij online adverteren. Maar op lange termijn zal SEO vaak meer opleveren. Over het algemeen adviseren we om SEO minimaal 6 maanden de tijd te geven om een meetbaar resultaat op te leveren.

  • Hoe kies je een goed SEO-bureau?

    Het allerbelangrijkste om op te letten is betrouwbaarheid en transparantie. Helaas zijn er veel SEO-bureau’s die slecht werk leveren en niet transparant zijn in wat ze precies doen. Vraag daarom altijd om cases van tevreden klanten en concrete uitleg over de werkwijze.