Wil jij met een SEA Bureau aan de slag? Wij helpen je graag!

Waarom een SEA bureau?

Direct bovenaan in Google, direct meer bezoekers en direct meer leads. Dat kunnen wij voor je realiseren. Maar, waarom kan je dat niet zelf?

SEA is tegenwoordig veel meer dan een paar woordjes inkopen en dan zichtbaar zijn in de betaalde plekken van Google en Bing. Tegenwoordig zijn de mogelijkheden vrijwel oneindig en gaan de ontwikkelingen ook razendsnel. Als gecertificeerd SEA bureau helpen wij met het goed instellen, onderhouden en optimaliseren van de campagnes. Het resultaat?

Efficiëntere en effectievere campagnes.

SEA specialist aan het werk Soraya

Hoe werkt ODIV als SEA bureau?

Ons stappenplan is eenvoudig, maar doelgericht:

Jouw bedrijf leren kennen

We moeten eerst een goed beeld hebben van wat jij doet, waar jij iedere dag je bed voor uit komt, en waarom bedrijven voor jou moeten kiezen en niet jouw concurrentie. Dat betekent dat wij een lading vragen op je af zullen vuren (die je uiteraard ook terug mag vuren ;), zodat wij zo goed mogelijk weten wat er speelt bij jou.

SEA Marketingplan

Mogelijkheden bespreken

Adverteren in Google en Bing is een oplossing, maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Ons team van online specialisten zal met jou de mogelijkheden bespreken, waarin we eerlijk advies geven wat weer afhangt van het beschikbare (maandelijks) budget.

Zoekwoordenonderzoek

Vervolgens duiken we de zoekwoorden in. Hoe vaak wordt er op specifieke zoekwoorden gezocht, en hoeveel kost het om bovenaan te staan? Hierbij houden we concurrentie in de gaten en maken we een kostenefficiënt overzicht van zoekwoorden waarop we gaan adverteren. En natuurlijk krijg je ook te zien hoeveel orders, omzet, leads we verwachten op basis van de zoekwoorden.

Meetbaarheid

Voordat we gaan starten, willen we alles netjes kunnen meten. We hebben toegang nodig tot je analytics tool en het liefste ook een tag management systeem. Wij zorgen er vervolgens voor dat alle doelen netjes gemeten worden, zoals conversies, contact formulieren en in sommige gevallen zelfs ‘store visits’.

Opzet

Campagnes worden opgezet, advertenties aangemaakt, landingspagina’s gekoppeld en preview links naar jou doorgestuurd. We starten pas als jij akkoord hebt gegeven.

Conversie optimalisatie bureau Utrecht

Optimalisatie en onderhoud

Dan begint het meest uitdagende stuk: we gaan adverteren. Wij monitoren alles en optimaliseren continu. Doordat we vaak nieuwe advertenties aanmaken, nieuwe campagnes aanmaken en campagnes die niet presteren verbeteren of stoppen, zal je zien dat de resultaten steeds beter worden. Daarnaast zorgen wij ervoor dat alle nieuwe beschikbare functionaliteiten automatisch toegevoegd worden aan jouw Ads-campagnes. Zo wordt jouw campagne iedere dag een beetje beter.

Conversie optimalisatie AB Test

Waarom zou je ODIV inschakelen als SEA bureau?

SEA uitbesteden aan ODIV heeft meerdere voordelen.

1. Deskundigheid en ervaring

Als gespecialiseerd SEA marketingbureau beschikt ODIV over een ervaren team met diepgaande kennis van zoekmachine adverteren en digitale marketing. Wij begrijpen de complexiteiten van SEA-platforms, zoekwoordanalyse, biedstrategieën en advertentie-indelingen. Deze expertise leidt tot effectievere campagnes en betere resultaten.

2. Efficient tijdsgebruik

Het succesvol beheren van een SEA-campagne vergt aanzienlijke tijd en inspanning. Door dit uit te besteden, kan een MKB-bedrijf zich concentreren op kernactiviteiten, terwijl ODIV de operationele details van de campagne behandelt.

3. Toegang tot tools en technieken

ODIV heeft geavanceerde tools en technologieën tot haar beschikking voor gegevensanalyse, prestatiebewaking en campagne-optimalisatie. Dit zijn kostbare hulpmiddelen die voor kleinere bedrijven mogelijk minder haalbaar zijn om zelf aan te schaffen.

4. Voortdurende optimalisaties

SEA vereist voortdurende aanpassingen op basis van testen en metingen. ODIV als SEA bureau kan regelmatig campagneprestaties evalueren en bijsturen om het budget optimaal te benutten en de beste resultaten te behalen.

Wij helpen met uw advertenties

5. Strategische planning

ODIV ontwikkelt strategieën voor SEA-campagnes, inclusief zoekwoordselectie, doelgroepbepaling, effectieve advertentieteksten en optimale biedstrategieën. Dit resulteert in gerichte en succesvolle campagnes.

6. Gebruik maken van de nieuwste technieken

Online marketing staat nooit stil. Vooral in deze tijd waarin technologie met de dag geavanceerder wordt. ODIV neemt de tijd om up to date te blijven met de nieuwste technieken zodat deze toegepast kunnen worden op de campagnes van haar klanten. Ondernemers en werknemers van bedrijven hebben vaak geen tijd en/of kennis om dit zelf in de gaten te houden. ODIV zorgt er daarom voor dat de online marketing van deze bedrijven altijd optimaal staat ingesteld.

7. Flexibileit

ODIV kan snel reageren op marktveranderingen en zoekgedragstrends. Dit biedt flexibiliteit in advertentiestrategieën en maakt snelle aanpassingen mogelijk om in te spelen op kansen en uitdagingen.

8. Kosten besparen

Hoewel uitbesteding kosten met zich meebrengt, kan het op de lange termijn kostenefficiënt zijn. ODIV streeft naar een optimale ‘return on investment’ voor advertentie-uitgaven, wat kan leiden tot lagere kosten per conversie.

SEA bureau Utrecht

Meer weten over wat wij als SEA bureau voor klanten doen?

Wat mag je verwachten van jouw SEA bureau?

Je mag van ons de volgende drie punten verwachten:

  1. Proactiviteit: wij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden. Wanneer er updates interessant voor jou zijn, voeren we die automatisch door. We optimaliseren daarnaast structureel, zodat je nooit te veel betaalt of geld uitgeeft aan zoekwoorden waar geen relevante bezoekers uitkomen.
  2. Begrijpelijk: we moeten het niet moeilijker maken dan het is. In onze rapportages en meetings zullen we ervoor zorgen dat alles duidelijk is wat we doen.
  3. Resultaat: doordat we alles kunnen doormeten, weten we precies wat de kosten en baten zijn. Dus, dat betekent dat jij volledig inzicht heb in hoe goed het gaat.
ODIV Footy toernooi

Uitbesteden aan een SEA bureau? Wij helpen je er graag mee

Wat onze klanten zeggen

I recently had a half day of social media training from Timothy. It was both informative and relevant to my business. Timothy kept the entire session engaging. I would strongly recommend ODIV to any body looking for marketing and social media expertise!
Kirsty Shaw Interim Marketing Manager
Vanuit quality life personal training hebben we een training gevolgd bij ODIV. Wat direct opvalt is dat ze transparant en eerlijk zijn over hun diensten. Geen mooie verkoop praatjes, maar eerlijk over de waarde die ze kunnen toevoegen. Timothy heeft ons enorm veel geleerd over het opzetten van campagnes en inregelen van Google ads. Zeker een aanrader!
Diederik Taken Eigenaar
We hebben een ochtend training gehad over LinkedIn en dit werd verzorgd door Timothy. Hij nam de tijd en kon alle vragen goed beantwoorden. Wij gaan nu met alle tips en tricks aan de slag. ODIV is een super behulpzaam bedrijf en het team denkt altijd op een creatieve manier met ons mee.
Carola van Dam Senior Projectmanager
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
NMF
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Mindelevator Richard
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco-Hergaarden 100ms
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
red een kind
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Nut
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Florencius
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius

Onze SEA-specialisten

FAQ

  • Wat is Google Ads?

    Google Ads (voorheen Google Adwords) is een advertentieplatform van Google. Met dit platform is het voor bedrijven mogelijk te adverteren op verschillende plekken in het Google netwerk zoals:

    • De zoekresultaten van Google
    • Websites die aangesloten zijn bij het Google Display Netwerk
    • Gmail
    • YouTube

    Lees hier alles over Google Ads.

  • Wat kost een SEA bureau?

    Dat is afhankelijk van een aantal factoren. Bij ODIV zijn er twee soorten kosten: uren en mediabudget. De uren geven aan hoeveel uren onze SEA specialisten maandelijks nodig hebben om jouw campagnes te optimaliseren. Het mediabudget is het budget dat nodig is om te adverteren op Google, Bing, YouTube en andere Google & Microsoft producten.

    Op basis van jouw doelstellingen maken we een inschatting van welke kanalen en budgetten er nodig zijn om deze te behalen.

    Hieruit volgt een compleet voorstel met daarin de strategie, inzet van de verschillende SEA kanalen en de bijbehorende uren en mediabudgetten. Daarbij geven we ook al zoveel mogelijk de te verwachten resultaten per kanaal aan.

    Zo weet je altijd van tevoren hoe jouw budget wordt besteed en kom je niet voor verrassingen te staan. Verder werken we niet met verborgen kosten en zijn onze contracten maandelijks opzegbaar.

  • Hoe kies ik een goed SEA bureau?

    Kies altijd een bureau dat transparant en betrouwbaar is. Vraag om klantcases van tevreden klanten en of je in contact kan komen met huidige klanten. Helaas zijn er nog veel bureau’s die jou als klant geen toegang geven tot jouw eigen Google Ads omgeving. Hierdoor loop je het risico dat je betaald voor advertenties die in de werkelijkheid een stuk minder kosten dan wat jou verteld wordt.

  • Wat is het verschil tussen SEA en SEO?

    Bij SEO optimaliseer je jouw website om organisch een zo hoog mogelijke positie te verkrijgen op Google. Met SEA kan je betalen voor een klik om helemaal bovenaan de zoekpagina een advertentie te plaatsen.

    Met SEO ben je dus bezig om bovenaan de organische zoekresultaten te komen. Wanneer bezoekers op jouw link klikken betaal je daar geen kosten voor.

    Met SEA krijg je de mogelijkheid om helemaal bovenaan te pagina te staan met jouw advertentie. Dit is vaak het eerste dat iemand op bijvoorbeeld Google te zien krijgt. Door de grote mate van invloed die je kan uitoefenen op de zoekwoorden waarop je gevonden wordt is dit een ideale manier om verkeer naar jouw website te trekken met een grotere kans op converteren.