Ons stappenplan is eenvoudig, maar doelgericht:
Jouw bedrijf leren kennen
We moeten eerst een goed beeld hebben van wat jij doet, waar jij iedere dag je bed voor uit komt, en waarom bedrijven voor jou moeten kiezen en niet jouw concurrentie. Dat betekent dat wij een lading vragen op je af zullen vuren (die je uiteraard ook terug mag vuren ;), zodat wij zo goed mogelijk weten wat er speelt bij jou.
Mogelijkheden bespreken
Adverteren in Google en Bing is een oplossing, maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Ons team van online specialisten zal met jou de mogelijkheden bespreken, waarin we eerlijk advies geven wat weer afhangt van het beschikbare (maandelijks) budget.
Zoekwoordenonderzoek
Vervolgens duiken we de zoekwoorden in. Hoe vaak wordt er op specifieke zoekwoorden gezocht, en hoeveel kost het om bovenaan te staan? Hierbij houden we concurrentie in de gaten en maken we een kostenefficiënt overzicht van zoekwoorden waarop we gaan adverteren. En natuurlijk krijg je ook te zien hoeveel orders, omzet, leads we verwachten op basis van de zoekwoorden.
Meetbaarheid
Voordat we gaan starten, willen we alles netjes kunnen meten. We hebben toegang nodig tot je analytics tool en het liefste ook een tag management systeem. Wij zorgen er vervolgens voor dat alles doelen netjes gemeten worden, zoals conversies, contact formulieren en in sommige gevallen zelfs ‘store visits’.
Opzet
Campagnes worden opgezet, advertenties aangemaakt, landingspagina’s gekoppeld en preview links naar jou doorgestuurd. We starten pas als jij akkoord hebt gegeven.
Optimalisatie en onderhoud
Dan begint het meest uitdagende stuk: we gaan adverteren. Wij monitoren alles en optimaliseren continu. Doordat we vaak nieuwe advertenties aanmaken, nieuwe campagnes aanmaken en campagnes die niet presteren verbeteren of stoppen, zal je zien dat de resultaten steeds beter worden. Daarnaast zorgen wij ervoor dat alle nieuwe beschikbare functionaliteiten automatisch toegevoegd worden aan jouw Ads-campagnes. Zo wordt jouw campagne iedere dag een beetje beter.