Adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest: de manier om je doelgroep te bereiken middels visuele content. Pinterest is de bestemming bij uitstek waar mensen zoeken voor inspiratie. Met ruim drie miljoen Nederlandse gebruikers tussen de 20 en 39 jaar oud is Pinterest een kanaal om in de gaten te houden!

Waarom Pinterest?

We horen je denken: weer een nieuw medium! Maar Pinterest is een vreemde eend in de bijt in het huidige scala van sociale media. Eigenlijk is Pinterest helemaal geen social medium. Het is meer een visuele inspiratiebron. Je kan het beter beschrijven als een gecategoriseerde en visuele zoekmachine. Mensen kunnen er pins plaatsen en opslaan over onderwerpen waar ze op dat mee bezig of in geïnteresseerd zijn. Denk hierbij aan sport, kleding of interieur. Wanneer je een consumentenproduct aanbiedt dat past binnen een van deze (of andere) categorieën, is het verstandig om zichtbaar te zijn op de momenten dat de consument in de oriëntatiefase zit.

Een ander belangrijk verschil met andere sociale media is dat er geen beoordelingen van anderen verwacht worden. Zo is het niet mogelijk om Likes, comments of DM’s uit te delen. Het zorgt ervoor dat je je eigen persoonlijke notitieblok kan maken, waar je als consument je eigen ideeën kan opdoen zonder beoordeelt te worden door anderen.

Pinterest Adverteren

En nu: Pinterest adverteren!

Sinds maart is het mogelijk om te adverteren op Pinterest. Met Pinterest advertenties kun je je doelgroep op meerdere manier en met diverse content bereiken. Je kan op basis van categorieën (interesses), interactie en websitebezoek je advertenties tonen. Dit doe je door middel van Promoted Pins. Dit is handig, want ruim 95% van de zoekopdracht op Pinterest is non-branded. Dit houdt in dat men vaak op onderwerpen of categorieën zoekt in plaats van op merken. Hierdoor is het dus verstandig om Pinterest adverteren in te zetten in je strategie.

Daar Pinterest een visueel georiënteerd platform is, kun je alleen adverteren met foto’s en video’s. Hiermee kun je mensen stimuleren je content te pinnen of om je website of webshop te bezoeken.

Nu ben jij aan de beurt!

Nu ligt de bal bij jou. Biedt jij een consumentenproduct aan en wil jij je doelgroep bereiken via een nieuw en betaalbaar platform? Dan zijn Pinterest advertenties de oplossing voor jou! Mocht je hulp nodig hebben, voel je vrij om hier rechts contact op te nemen via de chat op de website of ons contactformulier. Succes!