Wat is B2B Display Advertising?

B2B Display Advertising is de zakelijke insteek van display advertising. Middels deze vorm van online marketing zorg je er met online banners voor dat de doelgroep van je product of dienst afweet en je hen overtuigt om je website te bezoeken. Middels retargeting kan je de mensen die de website eerder bezochten, maar niet zijn overgaan tot een aankoop, verleiden om nog eens naar je aanbod te komen kijken. Door de targetingmogelijkheden binnen dit online marketing kanaal kan je de content in banners toespitsen op de behoeften van de verschillende zakelijke doelgroepen.

 

b2b display advertising

0 FTE Specialisten in social media, SEO, SEA, analytics, website en design
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht
0 jaar Meer dan 3 jaar blijft een klant gemiddeld bij ons - daar zijn we trots op!

De beste tactiek voor jouw online campagne

Bij het opzetten van een online campagne zijn er drie mogelijke tactieken: een tactiek op basis van domeinen, context en/of data.

  • Domeintactiek: Wanneer je inzet op een domeintactiek, bepaal je zelf welke websites goed aansluiten op jouw doelgroep. Wil je bijvoorbeeld vacatures onder de aandacht brengen van een hoger segment, dan zou je kunnen overwegen om domeinen zoals FD.nl, Volkskrant.nl en NRC.nl te selecteren in je campagne.
  • Contexttactiek: Je boodschap is het meest relevant als deze wordt weergegeven in de juiste context. Met deze tactiek zijn je advertenties alleen zichtbaar op domeinen waar over dit onderwerp gesproken of geschreven wordt. Mocht je bijvoorbeeld een gezondheidstest willen aanbieden, dan wil je zichtbaar zijn bij nieuwsberichten die gaan over ziekteverzuim op werk.
  • Data-tactiek: Wanneer je weet wat de karakteristieken van je doelgroep zijn, dan zijn hier de meest detaileerde datasegmenten beschikbaar voor. Zo kan je datasegmenten inzetten waarbij je specifiek bedrijven target met meer dan 200 werknemers, actief in de advocatuur en internationaal georiënteerd.

De voordelen

  1. Je realiseert op deze manier een groot bereik tegen relatief lage kosten. Voor minder dan een paar euro kan je al duizend mensen bereiken met jouw boodschap.
  2. De targetingmogelijkeden reiken tot aan de hemel. Zo kan je de campagne targeten op basis van: leeftijd, geslacht, woonplaats, inkomen, device, type huishouden, etc. Hierdoor schiet je niet met hagel en verspil je geen mediabudget.
  3. Hoge relevantie door middel van datasegmenten en contextuele targeting.

Waarom kies je voor ODIV?

  • odiv team

    Toegankelijk team

    We nemen je op in onze familie van benaderbare en bevlogen specialisten. Als je op zoek bent naar een traditioneel online marketing bureau, dan ben je op de verkeerde plek. Wij geloven namelijk niet in je marketing uitbesteden zonder omkijken. Wij werken samen als team.

  • Openheid

    Eerlijke eenheid

    We worden boos van onduidelijke rapportages, verborgen kosten en marges op mediabudgetten. Wij maken dingen duidelijk, en eerlijk.

  • odiv proactief

    Proactief en meedenkend

    Onze specialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, en onze strategen komen met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden. Alles om jouw doelgroep beter te bereiken en meer omzet te genereren.