Wat is contextual targeting?

Contextual targeting is een van de vele mogelijkheden die display advertising biedt. De toevoeging van context aan je targeting, zorgt ervoor dat je advertenties alleen zichtbaar zijn bij onderwerpen, categorieën en rubrieken waarvan jij het goed vindt dat ze daar zichtbaar zijn. Mocht je de aanbieder zijn van een gezondheidstest wil bijvoorbeeld zichtbaar zijn bij alle nieuwsberichten die gaan over ziekteverzuim op werk. Voor een nieuwe deegmerk is het wellicht handiger om zichtbaar te zijn wanneer een artikel of domein gaat over eten.

Contextual targeting

Voorbeeld van contextual targeting in de automotive industrie

Waarom rekening houden met context?

Relevantie! Het wordt steeds belangrijker om relevant te zijn. De gemiddelde consument ziet ongeveer vijfduizend verschillende advertenties op een dag. Als je er voor zorgt dat jouw advertenties zichtbaar zijn op het moment dat men een artikel leest of een website bezoekt vanwege bepaalde interesses voor dat onderwerp, zorg je voor relevantie mits jouw boodschap aansluit op het onderwerp. De kans dat een iemand op jouw banner klikt en je website bezoekt, stijgt hierdoor aanzienlijk.

Nu jouw content in de juiste context

Wil jij ook jouw boodschap op de juiste plek onder de aandacht van de juiste persoon? Heb je hulp nodig? Voel je vrij om contact op te nemen met onze contextual targeting specialist. Succes!

Neem nu contact op met Joost!