Paid Partnerships zorgen voor betere samenwerking tussen makers en bedrijven
Sinds juni van dit jaar werkt Instagram nauw samen met een selecte groep videomakers en bedrijven in de Instagram-community om de nieuwe tag ‘Paid partnerschaps with’ te testen. En nu, na maandenlange feedback van deze testversie, is deze tool uitgebreid naar meer partners op Instagram. Ook de best betaalde sporter op Instagram geeft nu duidelijk aan wanneer hij een betaald bericht post. Lees hier meer over de mogelijkheden die Paid Partnerships bieden voor adverteerders en de Instagram community.
Meer duidelijkheid en transparantie binnen de community
De relaties die mensen op Instagram met elkaar hebben, maken de community zo uniek. Het is hier waar de wereld samenkomt om hun passies te ontdekken en te verbinden. En met meer dan 80% van de mensen die een bedrijf volgen, zijn merken een belangrijk onderdeel van de Instagram-community. Daarom werken influencers en bedrijven vaak samen om content te maken voor de gepassioneerde community van Instagram. Naarmate er steeds meer partnerschappen worden gevormd op Instagram, is het belangrijk ervoor te zorgen dat de community gemakkelijk kan herkennen wanneer iemand die ze volgen, wordt betaald om content te plaatsen.
In de komende weken zul je een nieuwe tag ‘Paid partnerschap with zien bij berichten en verhalen. Met deze functie kunnen influencers gemakkelijk aangeven dat ze een betaalde samenwerking met een bedrijf hebben. Dit niveau van transparantie is gunstig voor de volgers en de community.
Eenvoudige Tagging en heldere Insights
Door gebruik te maken van een nieuwe tag ‘Paid partnerschap with’ in organische Posts en Stories, kunnen influencers en bedrijven hun partnerschappen nu gemakkelijker dan ooit openbaar maken, waarbij de authenticiteit over de hele linie behouden blijft.
Wanneer de partners deze tag gebruiken, hebben ze allebei toegang tot Insights om exact bij te houden hoe hun berichten en verhalen over hun merkinhoud presteren. Influencers zullen statistieken blijven zien in hun Instagram Insights en zakelijke partners zullen statistieken voor het gedeeld bereik en betrokkenheid (vind-ik-leuks en opmerkingen) zien in hun Facebookpagina Insights. Bij Instagram Stories hebben gelabelde zakenpartners 14 dagen de tijd om de volgende statistieken te analyseren: Bereik, Tikken Vooruit, Tikken Achteruit, Antwoorden en Exits.
Vooruitgang in Transparantie
Het lanceren van de tag ‘Paid partnerschap with’ is de eerste stap naar transparantie van betaalde partnerschappen op Instagram. Dit sluit perfect aan bij de manier waarop wij bij ODIV willen communiceren en media inkopen. Naarmate deze nieuwe functie de komende maanden wordt uitgebreid, kunnen we beter begrijpen hoe de Instagram community met deze inhoud omgaat. Wordt vervolgd…
Wil je meer inzicht in de mogelijkheden van Instagram marketing? Of wil je wellicht je eerste influencer campagne opzetten? Neem dan eens contact op met onze social media expert Timothy. Hij legt je graag uit wat de mogelijkheden zijn. Mail Timothy