“Het profiel moet helemaal perfect staan voordat we kunnen starten met adverteren.”
Wanneer het je doel is om zo veel mogelijk mensen naar je website te sturen of mensen een aankoop wil laten doen in je webshop, plaats je een link naar dat domein. Wanneer mensen dan klikken op je advertentie gaan ze direct naar de link die erachter zit en komen ze dus niet terecht op je TikTok profiel. Het is ook helemaal niet nodig om een profiel te hebben om te starten. Je gebruikersnaam en profielfoto worden uit de advertentie gekopieerd. Het is echter wel verstandig om je bedrijf te laten verifiëren voor de betrouwbaarheid.
Extra tip!
De gebruikers van TikTok verwachten dat je als merk óók TikToks maakt en geen gepolijste advertenties. Een advertentie op de tijdlijn vind de gemiddelde TikTokker niet erg, zolang de content maar oprecht aanvoelt en het niet lijkt alsof het alleen maar om geld draait. Het is handig om als bedrijf of merk je te mengen in trends en ervoor zorgt dat alle elementen binnen TikTok met elkaar verweven zijn. Het mag eigenlijk niet opvallen dat het om een advertentie gaat. Als dat wel het geval is, dan kan je TikTok-advertentie averechts werken.
Authenticiteit is belangrijk op dit medium. Dit betekent dat belangrijk is dat je op een creatieve en echte manier echte mensen in bekende of herkenbare scenario’s durft te laten zien met spontane en ongepolijste video’s. Hoe echter, hoe herkenbaarder, hoe authentieker, hoe beter!