Wat kun je met social media?

Social media zijn niet meer weg te denken uit het hedendaagse medialandschap. Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, bedrijven zoeken nieuwe medewerkers via LinkedIn en mensen lezen het laatste nieuws op Twitter of TikTok.

Grote kans dus, dat personen uit de doelgroep die jij wil bereiken ook op social media actief zijn! Het is natuurlijk zonde als je de kansen die er liggen met social media marketing en advertising niet benut. We beschrijven hieronder wat social media voor jou kunnen doen als je het goed inzet.

Social media bureau Utrecht met Timothy

Social media helpt jou met het bereiken van je doelgroep

Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op social media, heb je twee opties:

1: Organisch bereik. Dit houdt in dat je een onbetaald bericht plaatst op je bedrijfspagina. Dit bericht is te zien voor degenen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in je bedrijf. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien. Door veranderingen in het algoritme van de social media kanalen is dit ongeveer 1-6%.

2: Social Media Advertising. Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Door middel van targetingmogelijkheden kun je je doelgroep goed bereiken. Je kan hier denken aan: geografische, demografische kenmerken, maar ook vaardigheden die iemand heeft op een bepaald apparaat dat iemand gebruikt. Op die manier kun je nieuwe klanten aantrekken die relevant kunnen zijn.

Social media training met Timothy en Sean
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Brokking
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Zonnehuisgroep
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers

Wat doet een social media bureau?

We begrijpen goed dat het veel werk is waar je er niet per se de tijd voor hebt en wellicht wil je er ook helemaal niet zelf aan werken. Dan is het verstandig dat je op zoek gaat naar een invulling voor deze expertise. Een social media bureau kan daarbij een goede toevoeging zijn. Het bureau kan dan helpen bij het:

  • ontwikkelen van een sterke strategie
  • bepalen welke kanalen handig zijn om in te zetten
  • opstellen en uitwerken van ideeën
  • Het bedenken van aantrekkelijke content
  • De inzet van gerichte advertising
  • Het besparen van tijd

Een goed social media bureau fungeert als sparringspartner die je kan helpen keuzes te maken, presentaties te verzorgen, analyses te draaien en campagnes te voeren. Waarom je specifiek ODIV zou kunnen kiezen, beschrijven we hieronder.

Social media bureau Utrecht met Sean en Timothy

Wat kan ODIV voor je betekenen?

Wij weten precies welke social media het beste past bij hetgeen jij wilt bereiken. Zo zorgen we met onze diensten onder andere voor:

  • Online zichtbaarheid
  • Nieuwe klanten en leads
  • Betrokkenheid van (potentiële) klanten bij je product/dienst
  • De juiste boodschap op het juiste moment
  • Alles wordt doorgemeten en geoptimaliseerd

Wat is onze werkwijze?

Onze experts weten precies wat de mogelijkheden van social media zijn. Daarnaast verdiepen zij zich in jouw product en brengen zij de markt waarin je werkzaam bent in kaart. Vervolgens zetten zij een strategie op waarbij gekeken wordt op welke manier jij het beste je doelen kan bereiken. Hierbij werken we altijd vanuit de gedachte dat alles getest kan worden. Ook weten we dat een eindklant niet altijd een beslissing maakt op basis van het zien van een social media uiting. Daarom zorgen we ervoor dat je door de gehele marketingfunnel zichtbaar zal zijn via social media.

ODIV's werkwijze

See-think-do-care met ODIV

See

In deze fase zetten we social media in om je merk bekend te maken bij het grote publiek. De nadruk ligt hierbij (nog) niet op het aanzetten tot het doen van een aankoop, maar op het bereiken van de mensen die wellicht interesse hebben in je product of dienst.

Think

De consument kent je inmiddels en overweegt je product of dienst aan te schaffen. Je wordt vergeleken met concurrenten en je bent een serieuze optie om gekozen te worden. Met social media kun je hier goed op inspelen. Om top of mind te blijven, kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van een retargeting-campagne.

Do

In deze fase ligt de nadruk op het maken van een conversie. Omdat we weten dat de consument interesse in je heeft, kunnen er persoonlijke advertenties worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld een korting of een einddatum).

Care

In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

Rapportages

Aan het einde van een campagne maken we een rapportage. Hierin worden de behaalde resultaten toegelicht, op basis van data inzichten besproken en aanknopings- en verbeterpunten gegeven voor eventuele toekomstige campagnes.

Social media trainingen

Mocht je als doel hebben om ook zelf social media-expert te worden, dan bieden we social media-trainingen aan. In één of meerdere sessies leggen we het hierboven genoemde uitgebreid uit, en komen diverse voorbeeldcases aan bod.

SEA Training Martijn

Social Media uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau? Wij helpen je er graag mee!

Team Social Media

Over welke social media wil je meer weten?