Doelstelling

  • 10 leads
  • Awareness genereren voor loopbaangarantie onder studenten in de regio rotterdam
  •  

    Resultaten

  • 16 leads
  • 315 website bezoeken vanuit de social media campagne
  • 4.110 studenten ruim 11 keer gemiddeld bereikt
  •  

    Aanpak

    We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want deze is duidelijk gedefinieerd. Namelijk net afgestudeerde studenten die een job zoeken in sport, onderwijs, kinderopvang in de regio van Rotterdam. Om deze te kunnen bereiken werd een mailinglijst geanonimiseerd en geupload via Facebook. Op basis hiervan konden we concreet deze doelgroep bereiken. Daarnaast werd een retargeting doelgroep aangemaakt die bestond uit studenten die de website bezocht hadden of interactie toonde met de social media video’s van Loopbaangarantie.

    Na het opmaken van de doelgroep zijn er verschillende manier getest om de studenten te stimuleren zich in te schrijven. Zo startte we met een lead ad campagne waarbij deze studenten zich via een formulier op Facebook konden inschrijven. Daarna structureerden we een campagne waarbij studenten een formulier op de website konden invullen. Ook al genereerde de website bezoek campagne meer website bezoek, er kwamen meer ingevulde formulieren direct via Facebook.

    Welke kanalen hebben we gebruikt?

    Om de mogelijkheden van het werken via loopbaangarantie onder de aandacht te brengen hebben we gekozen om social media in te zetten. Hierbij lag de focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen werden ingezet vanwege de te bereiken doelgroep en de mogelijkheid om op verschillende manier de studenten zich te laten inschrijven.

    Daarnaast is er een chatbot geplaatst op de website waar studenten vragen kunnen stellen met betrekking tot loopbaangaranties en de vacatures die er worden aangeboden.

    Ons Werk Loopbaangarantie

    Lees ook onze blog!

    • DSA - Best SEO B2B campagne 2022
      5 december 2022

      ODIV & Simple Analytics winnen Beste SEO B2B campagne bij DSA 2022!

      We hebben gewonnen! Afgelopen vrijdag was het zover, de uitreiking van de Dutch Search Awards (DSA). Met nominaties voor Beste SEO B2B campagne en Beste SEO consultant op zak gingen we vol goede moed (en in pak) naar de Fabrique in Utrecht.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Social Media trends voor 2023 door ODIV
      15 november 2022

      Social Media trends voor 2023

      De afgelopen jaren schreven we ieder jaar een blog met de social media trends voor het volgende jaar. Dit deden we ook voor 2022. Nu een jaartje verder is het een goed moment om te zien of we het bij het juiste eind hadden, waar we er helemaal naast zaten en om vooruit te kijken naar social media trends voor 2023.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Julia Dilissen (ODIV)
      3 oktober 2022

      Even voorstellen: Julia

      De laatste zomertransfer is alweer een tijdje geleden, dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamlid te introduceren. Een sportieve dame die haar Instagram hult in kleurrijke outfits op vakantie. Julia draait nu al een paar maanden mee in team Search Search. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, haar favoriete Netflix serie, superkracht en met wie zij een vorkje zou prikken. Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over