Doelstelling

  • 10 leads
  • Awareness genereren voor loopbaangarantie onder studenten in de regio rotterdam
  •  

    Resultaten

  • 16 leads
  • 315 website bezoeken vanuit de social media campagne
  • 4.110 studenten ruim 11 keer gemiddeld bereikt
  •  

    Aanpak

    We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want deze is duidelijk gedefinieerd. Namelijk net afgestudeerde studenten die een job zoeken in sport, onderwijs, kinderopvang in de regio van Rotterdam. Om deze te kunnen bereiken werd een mailinglijst geanonimiseerd en geupload via Facebook. Op basis hiervan konden we concreet deze doelgroep bereiken. Daarnaast werd een retargeting doelgroep aangemaakt die bestond uit studenten die de website bezocht hadden of interactie toonde met de social media video’s van Loopbaangarantie.

    Na het opmaken van de doelgroep zijn er verschillende manier getest om de studenten te stimuleren zich in te schrijven. Zo startte we met een lead ad campagne waarbij deze studenten zich via een formulier op Facebook konden inschrijven. Daarna structureerden we een campagne waarbij studenten een formulier op de website konden invullen. Ook al genereerde de website bezoek campagne meer website bezoek, er kwamen meer ingevulde formulieren direct via Facebook.

    Welke kanalen hebben we gebruikt?

    Om de mogelijkheden van het werken via loopbaangarantie onder de aandacht te brengen hebben we gekozen om social media in te zetten. Hierbij lag de focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen werden ingezet vanwege de te bereiken doelgroep en de mogelijkheid om op verschillende manier de studenten zich te laten inschrijven.

    Daarnaast is er een chatbot geplaatst op de website waar studenten vragen kunnen stellen met betrekking tot loopbaangaranties en de vacatures die er worden aangeboden.

    Ons Werk Loopbaangarantie

    Lees ook onze blog!

    • Wat is de impact van Social Engine Optimization
      20 juni 2024

      Social Engine Optimization

      Zijn je keuzes voor zoekmachinemarketing anders dan voor social media marketing? Of begint alles een beetje op elkaar te lijken? Komt dat nou door de platformen zelf of komt dat […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Hoe onderscheid jij je met 1 kop in Google Ads?
      22 mei 2024

      ODIV’s Proeflab: Onderscheiden met 1 kop in Google Ads

      Sinds een paar maanden test Google nu advertenties waarin er enkel 1 kop wordt getoond, waar eerst 2 of 3 koppen werden getoond. Hierdoor heb je als adverteerder minder ruimte […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • 16 mei 2024

      8 tips voor een effectieve LinkedIn nieuwsbrief

      Heb jij ooit overwogen om een LinkedIn nieuwsbrief te starten om je bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken? Door regelmatig goed geschreven en relevante artikelen te delen, […]
      Lees verder
      Lees meer over