Doelstelling

  • 10 leads
  • Awareness genereren voor loopbaangarantie onder studenten in de regio rotterdam
  •  

    Resultaten

  • 16 leads
  • 315 website bezoeken vanuit de social media campagne
  • 4.110 studenten ruim 11 keer gemiddeld bereikt
  •  

    Aanpak

    We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want deze is duidelijk gedefinieerd. Namelijk net afgestudeerde studenten die een job zoeken in sport, onderwijs, kinderopvang in de regio van Rotterdam. Om deze te kunnen bereiken werd een mailinglijst geanonimiseerd en geupload via Facebook. Op basis hiervan konden we concreet deze doelgroep bereiken. Daarnaast werd een retargeting doelgroep aangemaakt die bestond uit studenten die de website bezocht hadden of interactie toonde met de social media video’s van Loopbaangarantie.

    Na het opmaken van de doelgroep zijn er verschillende manier getest om de studenten te stimuleren zich in te schrijven. Zo startte we met een lead ad campagne waarbij deze studenten zich via een formulier op Facebook konden inschrijven. Daarna structureerden we een campagne waarbij studenten een formulier op de website konden invullen. Ook al genereerde de website bezoek campagne meer website bezoek, er kwamen meer ingevulde formulieren direct via Facebook.

    Welke kanalen hebben we gebruikt?

    Om de mogelijkheden van het werken via loopbaangarantie onder de aandacht te brengen hebben we gekozen om social media in te zetten. Hierbij lag de focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen werden ingezet vanwege de te bereiken doelgroep en de mogelijkheid om op verschillende manier de studenten zich te laten inschrijven.

    Daarnaast is er een chatbot geplaatst op de website waar studenten vragen kunnen stellen met betrekking tot loopbaangaranties en de vacatures die er worden aangeboden.

    Ons Werk Loopbaangarantie

    Lees ook onze blog!

    • Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?
      13 februari 2024

      Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?

      Van de Nederlanders die alcohol drinken, geniet de helft maandelijks van een wijntje. Gemiddeld drinkt een volwassen Nederlander zelfs 26,1 liter per jaar. Het vaakst worden dranken in de supermarkt […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Even voorstellen: Marijn
      9 februari 2024

      Even voorstellen: Marijn

      De winter zit er bijna op, dus het is de hoogste tijd om onze wintertransfers aan jullie voor te stellen. Geen cijfer te veel, geen dashboard te moeilijk en geen rapportage onduidelijk, want met zijn opgedane ervaring bij een ander online marketing bureau, komt Marijn nu team ODIV versterken als data analist. In dit blog lees je kort en bondig over zijn vakantiekeuze, wat hij iedereen zou afraden en nog veel meer. Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over
    • ODIV Team terugblik
      27 december 2023

      Terugblik ODIV 2023

      De laatste dagen van dit jaar breken aan en dan zit 2023 er op. De hoogste tijd voor een terugblik op het afgelopen ODIV jaar. Naast de online campagnes en website optimalisaties werd er de nodige kennis gedeeld via gastcolleges, workshops, presentaties en trainingen. Ook hadden we een aantal leuke uitjes en werden we genomineerd en wonnen we een aantal mooie prijzen en awards. Lees meer over deze en alle andere momenten in 2023 en kom erachter hoe wij uitkijken naar 2024.
      Lees verder
      Lees meer over