Doelstelling

  • 10 leads
  • Awareness genereren voor loopbaangarantie onder studenten in de regio rotterdam
  •  

    Resultaten

  • 16 leads
  • 315 website bezoeken vanuit de social media campagne
  • 4.110 studenten ruim 11 keer gemiddeld bereikt
  •  

    Aanpak

    We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want deze is duidelijk gedefinieerd. Namelijk net afgestudeerde studenten die een job zoeken in sport, onderwijs, kinderopvang in de regio van Rotterdam. Om deze te kunnen bereiken werd een mailinglijst geanonimiseerd en geupload via Facebook. Op basis hiervan konden we concreet deze doelgroep bereiken. Daarnaast werd een retargeting doelgroep aangemaakt die bestond uit studenten die de website bezocht hadden of interactie toonde met de social media video’s van Loopbaangarantie.

    Na het opmaken van de doelgroep zijn er verschillende manier getest om de studenten te stimuleren zich in te schrijven. Zo startte we met een lead ad campagne waarbij deze studenten zich via een formulier op Facebook konden inschrijven. Daarna structureerden we een campagne waarbij studenten een formulier op de website konden invullen. Ook al genereerde de website bezoek campagne meer website bezoek, er kwamen meer ingevulde formulieren direct via Facebook.

    Welke kanalen hebben we gebruikt?

    Om de mogelijkheden van het werken via loopbaangarantie onder de aandacht te brengen hebben we gekozen om social media in te zetten. Hierbij lag de focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen werden ingezet vanwege de te bereiken doelgroep en de mogelijkheid om op verschillende manier de studenten zich te laten inschrijven.

    Daarnaast is er een chatbot geplaatst op de website waar studenten vragen kunnen stellen met betrekking tot loopbaangaranties en de vacatures die er worden aangeboden.

    Ons Werk Loopbaangarantie

    Lees ook onze blog!

    • 6 maart 2024

      Google’s maart 2024 update: de impact op jouw website

      In Maart 2024 heeft Google twee nieuwe updates aangekondigd. Hier leggen we uit wat de updates inhouden en wat dit voor jouw website betekent.
      Lees verder
      Lees meer over
    • Even voorstellen: Jamie
      22 februari 2024

      Even voorstellen: Jamie

      De winter zit erop, dus het is de hoogste tijd om de laatste wintertransfer aan jullie voor te stellen. Een welkome toevoeging in team Social met haar ervaring op het gebied van content en copywriting. Wij zijn hartstikke blij dat we deze transfer hebben weten te realiseren. In dit blog lees je alles over wat haar dag nog beter maakt, welke actrice haar zou moeten spelen in een film en nog veel meer. Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over
    • Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?
      13 februari 2024

      Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?

      Van de Nederlanders die alcohol drinken, geniet de helft maandelijks van een wijntje. Gemiddeld drinkt een volwassen Nederlander zelfs 26,1 liter per jaar. Het vaakst worden dranken in de supermarkt […]
      Lees verder
      Lees meer over