Doelstelling

  • 10 leads
  • Awareness genereren voor loopbaangarantie onder studenten in de regio rotterdam
  •  

    Resultaten

  • 16 leads
  • 315 website bezoeken vanuit de social media campagne
  • 4.110 studenten ruim 11 keer gemiddeld bereikt
  •  

    Aanpak

    We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want deze is duidelijk gedefinieerd. Namelijk net afgestudeerde studenten die een job zoeken in sport, onderwijs, kinderopvang in de regio van Rotterdam. Om deze te kunnen bereiken werd een mailinglijst geanonimiseerd en geupload via Facebook. Op basis hiervan konden we concreet deze doelgroep bereiken. Daarnaast werd een retargeting doelgroep aangemaakt die bestond uit studenten die de website bezocht hadden of interactie toonde met de social media video’s van Loopbaangarantie.

    Na het opmaken van de doelgroep zijn er verschillende manier getest om de studenten te stimuleren zich in te schrijven. Zo startte we met een lead ad campagne waarbij deze studenten zich via een formulier op Facebook konden inschrijven. Daarna structureerden we een campagne waarbij studenten een formulier op de website konden invullen. Ook al genereerde de website bezoek campagne meer website bezoek, er kwamen meer ingevulde formulieren direct via Facebook.

    Welke kanalen hebben we gebruikt?

    Om de mogelijkheden van het werken via loopbaangarantie onder de aandacht te brengen hebben we gekozen om social media in te zetten. Hierbij lag de focus op Facebook en Instagram. Deze kanalen werden ingezet vanwege de te bereiken doelgroep en de mogelijkheid om op verschillende manier de studenten zich te laten inschrijven.

    Daarnaast is er een chatbot geplaatst op de website waar studenten vragen kunnen stellen met betrekking tot loopbaangaranties en de vacatures die er worden aangeboden.

    Ons Werk Loopbaangarantie

    Lees ook onze blog!

    • TeamSEO op BrightonSEO
      26 mei 2023

      5 learnings van BrightonSEO waar onze SEO-harten sneller van gaan kloppen

      Een conferentie pal naast het strand, met een brandende zon en veel gezelligheid. Klinkt utopisch, maar dit was BrightonSEO. En wordt het dan nog beter? Ja zeker. Met SEO-learnings waar […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Wim op Kantoor
      17 mei 2023

      Even voorstellen: Wim

      De winter zit erop, dus het is de hoogste tijd om de laatste wintertransfer aan jullie voor te stellen. Een rots in de branding met adaptieve vaardigheden. Wim is met […]
      Lees verder
      Lees meer over
    • Advertenties naar hoger niveau met Google AI
      3 mei 2023

      Google AI tilt advertenties naar een hoger niveau!

      Google lanceert binnenkort haar nieuwste AI functie voor Google Ads. Spannende ontwikkeling, zijn alle online marketeers zometeen hun baan kwijt? Of zal het nog niet zo'n vaart lopen? Wat we wel weten is dat er veel veranderd in het online marketing landschap. En zoals wel vaker gebleken, wie stil staat, verliest. Daarom hier de eerste update in een reeks waarin Odiv jou op de hoogte houdt van de nieuwste ontwikkelingen zodat jij in ieder geval niet stil zal staan! Veel plezier!
      Lees verder
      Lees meer over