ODIV is een CRO Bureau in Utrecht. Wij helpen bedrijven aan exponentiële en duurzame groei middels data- en experiment gedreven marketing.
ODIV is een CRO Bureau in Utrecht. Wij helpen bedrijven aan exponentiële en duurzame groei middels data- en experiment gedreven marketing.
Iedereen heeft een doel met zijn of haar website. Hogere orders, meer leads, of gewoon meer informatie lezen. Meer bezoekers naar je website lukt vaak wel, maar hoe zorg je ervoor dat deze bezoekers ook kopen of contactgegevens achterlaten?
Conversie(ratio)optimalisatie of afgekort CRO is het verhogen van het percentage van je bezoekers die een actie (zoals kopen of gegevens achterlaten) doet. Kortom: meer rendement uit het verkeer op je website of webshop.
Ons team van specialisten helpt bedrijven met te achterhalen hoe bezoekers wel tot actie overgaan. ODIV voert conversie optimalisatie uit aan de hand van systematisch en gericht testen. Binnen een test wordt één aanpassing gedaan binnen een variant van een pagina, die wordt getest tegen de huidige webpagina.
Het is een werkwijze waarbij data, consumentenpsychologie en feedback van klanten wordt gebruikt om het resultaat van de website te verbeteren. De CRO werkwijze onderscheid zich van traditionele werkwijzes door ideeën te valideren. Dit betekent dat ideeën eerst worden getest voordat deze definitief worden doorgevoerd.
A/B-testen is een moderne vorm van wetenschap. Door de helft van jouw bezoekers bloot te stellen aan de huidige situatie en de andere helft van jouw bezoekers aan een aanpassing, kun je externe invloeden grotendeels uitsluiten. Hiermee moeten we rekening houden met de hoeveelheid bezoekers (statistiek is een belangrijk onderdeel van CRO), cross-device gebruik en lengte van het aankooptraject. Maar, een A/B-test zorgt ervoor dat we heel goed weten wat werkt, en vooral wat niet. En daar leren we weer van voor het volgende experiment.
In CRO wordt altijd het volgende experiment benoemd: we willen doorlopend experimenteren, want er valt altijd wat te testen. Daarom is procesmatig werken zo belangrijk bij CRO. Wij werken volgens ons eigen KICK-IT model: een gestructureerd en systematisch optimalisatie proces waarbij testen en leren centraal staat.
Waarom zou je met ons team van CRO specialisten moeten werken?
Wij werken voor bedrijven in verschillende sectoren en omvang. Zo doen we A/B-tests voor e-commerce partijen zoals Clean Nutrition, SaaS oplossingen zoals Webpower, bedrijfsuitjes zoals Puur Events, en recruiters zoals Top of Minds.
Ook eens in gesprek? Neem vooral contact op: