NEEM CONTACT OP MET ODIV.NL

CRO bureau

ODIV is een CRO Bureau in Utrecht. Wij helpen bedrijven aan exponentiële en duurzame groei middels data- en experiment gedreven marketing.

Wat doet een CRO bureau?

Iedereen heeft een doel met zijn of haar website. Hogere orders, meer leads, of gewoon meer informatie lezen. Meer bezoekers naar je website lukt vaak wel, maar hoe zorg je ervoor dat deze bezoekers ook kopen of contactgegevens achterlaten?

Conversie(ratio)optimalisatie of afgekort CRO is het verhogen van het percentage van je bezoekers die een actie (zoals kopen of gegevens achterlaten) doet. Kortom: meer rendement uit het verkeer op je website of webshop.

Ons team van specialisten helpt bedrijven met te achterhalen hoe bezoekers wel tot actie overgaan. ODIV voert conversie optimalisatie uit aan de hand van systematisch en gericht testen. Binnen een test wordt één aanpassing gedaan binnen een variant van een pagina, die wordt getest tegen de huidige webpagina.

CRO Bureau AB test

Waarom A/B-testen?

Het is een werkwijze waarbij data, consumentenpsychologie en feedback van klanten wordt gebruikt om het resultaat van de website te verbeteren. De CRO werkwijze onderscheid zich van traditionele werkwijzes door ideeën te valideren. Dit betekent dat ideeën eerst worden getest voordat deze definitief worden doorgevoerd.

A/B-testen is een moderne vorm van wetenschap. Door de helft van jouw bezoekers bloot te stellen aan de huidige situatie en de andere helft van jouw bezoekers aan een aanpassing, kun je externe invloeden grotendeels uitsluiten. Hiermee moeten we rekening houden met de hoeveelheid bezoekers (statistiek is een belangrijk onderdeel van CRO), cross-device gebruik en lengte van het aankooptraject. Maar, een A/B-test zorgt ervoor dat we heel goed weten wat werkt, en vooral wat niet. En daar leren we weer van voor het volgende experiment.

Het proces

In CRO wordt altijd het volgende experiment benoemd: we willen doorlopend experimenteren, want er valt altijd wat te testen. Daarom is procesmatig werken zo belangrijk bij CRO. Wij werken volgens ons eigen KICK-IT model: een gestructureerd en systematisch optimalisatie proces waarbij testen en leren centraal staat.

Conversie optimalisatie proces
KICK-IT model

 

  • Kennis: we gaan data onderzoek doen! We maken gebruik van jouw analytics tool, tools als Hotjar, een tag management systeem, Usabilla, alles om zoveel mogelijk kennis van de gebruiker te krijgen. Lees hier over alle tools die we gebruiken in het CRO proces (spoiler: dat zijn er nogal wat!).
  • Inzichten:  uit alle databronnen krijgen we ongelooflijk veel ideeën, hypotheses welteverstaan. Onderzoek wijst uit dat gemiddeld 25% van alle hypotheses slechts een positief effect hebben op de conversies, dus daarom bepalen onze consumentenpsychologen Daan en Joost wat de hypotheses met de meeste kans van slagen zijn.
  • Creatie: in deze stap gaat de UX-designer de manipulatie visueel maken. Een hypothese kan op zoveel manieren visueel gemaakt worden, maar wij houden gelijk rekening met de development tijd en implementatie tijd. Met andere woorden: je wil iets designen dat ook makkelijk te ontwikkelen is, maar toch de hypothese test.
  • Keuren: we zetten de test om in code, die vervolgens op jouw website live wordt gezet. Nu loopt het experiment tussen de 1 tot 4 weken (afhankelijk van de hoeveelheid bezoekers en impact van de wijziging).
  • Inzichten: nadat het experiment is afgelopen kijken wij naar het effect van de test. We kijken naar mogelijke segmenten en proberen ervan te leren voor de volgende experimenten.
  • Terugkoppelen: we maken een helder rapport op dat we met jou communiceren. Zo blijf jij op de hoogte en kan je ons challengen op onze hypotheses en creaties.  Want CRO is echt teamwork!

Conversie Optimalisatie met ODIV

Waarom zou je met ons team van CRO specialisten moeten werken?

  1. Meningen, maar vooral data. Alles is onderbouwd.
  2. Kennis van psychologie om data door de te vertalen naar goede hypotheses voor experimenten.
  3. Voor ieder werkveld een specialist: analyse, consumentenpsychologie, UX design en development.
  4. Continu leren, verbeteren en groeien!

Een gratis CRO Scan voor jouw website?

We gaan met plezier voor je aan de slag. Vul hiervoor het onderstaande formulier in. Binnen een week krijg je van ons het adviesrapport toegestuurd.

Wie ben jij?

Wij werken voor bedrijven in verschillende sectoren en omvang. Zo doen we A/B-tests voor e-commerce partijen zoals Clean Nutrition, SaaS oplossingen zoals Webpower, bedrijfsuitjes zoals Puur Events, en recruiters zoals Top of Minds.

Ook eens in gesprek? Neem vooral contact op: