Makelaars marketing wordt steeds belangrijker bij het vergroten van de zichtbaarheid als makelaar. Onderzoek toont aan dat steeds meer mensen online zoeken naar een geschikte makelaar die hen kan helpen bij het kopen of verkopen van een woning.

Welke media zijn handig in te zetten voor makelaars marketing

Veel mensen zoeken via zoekmachines (Google, Bing, Yahoo) naar geschikte makelaars in de buurt. Heb je je SEO en SEA activiteiten op orde?

Heb je al nagedacht om mensen die op zoek zijn naar een woning te bereiken via social media? Het kan via Facebook of Instagram. Bijvoorbeeld door middel van het aanmaken van Custom Audiences van mensen die op zoek zijn naar makelaars, hypotheek adviseurs of op basis van jou bestaande klant portfolio.

Vindbaarheidsscore Makelaars in regio Utrecht

Bij ODIV doen we onderzoek naar de online vindbaarheid van verschillende bedrijven in een specifieke branche. Hierna maken we de Vindbaarheidsscore op. Dit deden wij ook voor makelaars in de regio Utrecht. Er zijn een aantal zaken die opvallen.

  • We onderzochten 40 makelaars die actief zijn in de regio Utrecht
  • 100% heeft een website die mobile optimized is
  • 40% houdt niet bij wie de website bezoekt
  • Van de 60% die wel trackers heeft geplaatst is bij 20% deze trackers niet werkzaam
  • 15% adverteert via Google op de naam van concurrenten
  • 70% plaatst op regelmatige basis content op social media (Facebook en Instagram)