Wil je meer klanten via je website krijgen en ben je geïnteresseerd in leadgeneratie? Kom dan gerust in contact met onze collega’s

Wat is leadgeneratie?

Leadgeneratie is het systematische proces van het aantrekken en vastleggen van de interesse van individuen of organisaties in jouw producten of diensten, met als doel het ontwikkelen van je sales funnel. Met leadgeneratie transformeer je jouw doelgroep in potentiële klanten, zodat het sales team verder aan de slag kan met deze groep geïnteresseerden.

Online marketing is een effectieve manier om leadgeneratie in te zetten. Het voordeel hiervan is dat online (bijna) alles meetbaar is, waardoor je eenvoudig het rendement van jouw activiteiten kan bijhouden. Door zichtbaar te zijn op verschillende momenten in de online funnel, kun je je doelgroep goed bereiken en engageren.

Leadgeneratie specialisten Thi-Lien en Soraya

Resultaten

Eerst ga je aan de slag met marketing qualified leads (MQL) genereren. Dit zijn mensen die in jouw doelgroep vallen en interesse getoond hebben in jouw product of dienst. Vervolgens wil je van deze mensen SQLs maken, sales qualified leads. Dit doe je aan de hand van lead nurturing, zodat die potentiële klanten uiteindelijk ook betalende klanten worden. Het meten van jouw leadgen campagnes kan op verschillende manieren zoals het aantal gegenereerde leads, de kwaliteit van je leads en de kosten per lead (CPL). Dit verschilt per bedrijf en het is daarom van belang om hierbij de bedrijfsdoelstellingen in de gaten te houden: wat waren onze doelstellingen en wat zijn de behaalde resultaten? Het goed instellen van de meetbaarheid is daarom een vereiste voordat je online begint met leadgeneratie.

performance marketing

Leadgeneratie strategie

De resultaten van leadgeneratie hangen af van verschillende factoren. Zoals de gebruikte strategie, uitgevoerde campagnes, de industrie en meer. Voor optimale resultaten bij leadgeneratie maken wij gebruik van het volgende model.

In de fase 1 maken we het eerste contact met de doelgroep. Dit kan via verschillende kanalen zoals LinkedIn ads en Google Display. Wanneer deze eerste zichtbaarheid heeft plaatsgevonden, is het de bedoeling dat de doelgroep in fase 2 contact maakt met het bedrijf. Ook dit kan op verschillende manieren, waarvan het bezoek van de website een mogelijkheid is. Ook kan de bezoeker een interactie met een advertentie op LinkedIn hebben gehad, of er de bedrijfspagina hebben bezocht. In fase 3 wordt de bezoeker een MQL door zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of bijvoorbeeld een whitepaper te downloaden.

Display advertising fases model

Lead nurturen

Nu de gebruiker een MQL is, willen we hem nurturen naar een SQL. Dit kunnen we met verschillende kanalen doen, maar met name met marketing automation. Hiermee kun je je lead kwalificeren, segmenteren en vervolgens ook bereiken.

Het voordeel van het automatiseren van lead nurturing, is dat het je veel tijd bespaart. In plaats van alle MQLs apart te contacteren, kun je dit nu gepersonaliseerd in grote aantallen doen. Het is alleen niet zo dat je vervolgens gewoon achterover kan leunen. De berichten moeten namelijk wel relevant en persoonlijk zijn, er moet namelijk een relatie worden opgebouwd. Verschillende leads hebben verschillende behoeften, waardoor het segmenteren van je MQLs veel aandacht verdient. Ten slotte verandert de technologie voortdurend. Dus zelfs als alles goed staat, kan het morgen weer verbeterd worden. Daarom wil je op de hoogte blijven van de nieuwste tools en best practices, wat weer veel tijd in beslag neemt.

Google Ads automation

Waarom een leadgeneratie bureau?

Leadgeneratie draagt bij aan de bedrijfsresultaten omdat het direct warme, potentiële klanten doorspeelt aan het sales team. Toch ben je er vaak meer tijd aan kwijt omdat je er niet in gespecialiseerd bent, de tools continu veranderen, of de kwaliteit van de leads uit blijft. Dan zou je kunnen besluiten om leadgeneratie uit te besteden aan een bureau. Daarom de voordelen van uitbesteden aan een leadgeneratie bureau even op een rijtje:

Het team van ODIV
  • Specialisten met ervaring, leadgeneratie is iets wat continu verandert en vergt daarnaast diepgaande kennis en strategisch inzicht. Een gespecialiseerd bureau heeft al deze kennis in huis en is er dag in dag uit mee bezig. Door dit uit te besteden haal je gelijk al deze actuele kennis en ervaring in huis, zonder zelf een fulltimer aan te hoeven nemen.
  • Tijdsbesparing, waar je voorheen zelf aan de slag moest met leadgeneratie, gaat nu dit externe bureau hiermee aan de slag. Bovendien bespaar je ook de tijd die het je zou kosten om zelf al deze kennis en expertise aan te leren.
  • Kwalitatieve leads, hoewel je natuurlijk graag zo veel mogelijk leads binnenhaalt, is het ook van belang dat deze leads van een zekere kwaliteit zijn. Ze moeten wel echt geïnteresseerd zijn in jouw product of service. Een ervaren bureau kan je hierbij helpen, zodat de kans op conversie verhoogd wordt evenals een grotere ROI (return on investment) voor jouw bedrijf.
SEA specialist aan het werk Soraya

Leadgen campagnes

Leadgeneratie campagnes zijn gericht op het aantrekken van potentiële klanten (leads) die interesse hebben getoond in uw producten of diensten, zodat sales van hen betalende klanten kan maken. Deze campagnes kunnen verschillende vormen aannemen, zoals online advertenties, content marketing, e-mailmarketing en sociale media-initiatieven.

Het belangrijkste voordeel van leadgeneratiecampagnes is de doelgerichte strategie die erachter schuil gaat. In plaats van willekeurig te adverteren, richten deze campagnes zich op specifieke doelgroepen op basis van demografische gegevens, interesses, en gedrag. Dit verhoogt de kans op succes en maakt je marketingefforts efficiënter. Op LinkedIn en Facebook heb je zelfs speciale lead ads, die het eenvoudig maken voor consumenten of potentiële klanten om met jou in contact te komen.

Bekijk hier waar wij je allemaal mee kunnen helpen!

leadgenforms 1

Leadgeneratie met ODIV

In de hedendaagse bedrijfsomgeving is het genereren van kwalitatieve leads essentieel, maar het kan dus ook complex en tijdrovend zijn. Als jouw online divisie, ontzorgen wij je met ervaren specialisten. Wij werken vanuit drie kernprincipes:

  • Open en transparant: bij ODIV waarderen we eerlijkheid en duidelijkheid boven alles. We geloven dat een transparante aanpak de basis vormt voor een betrouwbare relatie. Je blijft altijd op de hoogte van elke stap in het proces, en we delen onze strategieën, methodes en resultaten zonder verborgen agenda’s. Je weet precies waar elke cent naartoe gaat en welke acties worden ondernomen om je doelen te bereiken.
ODIV Jouw Online Divisie
  • Ontzorgen: jouw gemoedsrust staat bij ons voorop. Wij nemen alle aspecten van het leadgeneratieproces op ons, zodat jij je kunt concentreren op jouw essentiële bedrijfsactiviteiten. Wij zorgen voor alle fijne kneepjes, van strategiebepaling tot uitvoering en optimalisatie, zodat jij een naadloze en effectieve ervaring krijgt zonder het gedoe.

 

  • Onderzoek: We begrijpen dat elk bedrijf uniek is. Daarom besteden we aanzienlijke tijd aan het onderzoeken van jouw specifieke markt, concurrentie en doelgroep. Door grondig onderzoek zijn onze strategieën niet alleen effectief, maar ook op maat gemaakt voor je unieke behoeften en ambities. Onze aanpak is datagestuurd, wat betekent dat we ons baseren op feitelijke informatie en analyses om jou de beste resultaten te bieden.

Geïnteresseerd in leadgeneratie en wil je hier meer over leren?

Dit zeggen onze klanten over ons:

I recently had a half day of social media training from Timothy. It was both informative and relevant to my business. Timothy kept the entire session engaging. I would strongly recommend ODIV to any body looking for marketing and social media expertise!
Kirsty Shaw Interim Marketing Manager
Vanuit quality life personal training hebben we een training gevolgd bij ODIV. Wat direct opvalt is dat ze transparant en eerlijk zijn over hun diensten. Geen mooie verkoop praatjes, maar eerlijk over de waarde die ze kunnen toevoegen. Timothy heeft ons enorm veel geleerd over het opzetten van campagnes en inregelen van Google ads. Zeker een aanrader!
Diederik Taken Eigenaar
We hebben een ochtend training gehad over LinkedIn en dit werd verzorgd door Timothy. Hij nam de tijd en kon alle vragen goed beantwoorden. Wij gaan nu met alle tips en tricks aan de slag. ODIV is een super behulpzaam bedrijf en het team denkt altijd op een creatieve manier met ons mee.
Carola van Dam Senior Projectmanager
Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
NMF
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Puur
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Globa talk Anouk
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Brokking
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
UBN Djoy
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd sjoerd
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Mindelevator Richard
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
Rene Puur
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
One Fox Maurice
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Zonnehuisgroep
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco-Hergaarden 100ms
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
red een kind
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Nut
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Florencius
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Gloryfy
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

Onze leadgeneratie specialisten:

  • Joost Fromberg

  • Soraya Hartogs

  • Daphne van den Berg

  • Willem Wattez

Veelgestelde vragen over een leadgeneratie bureau:

  • Wat is leadgeneratie?

    Leadgeneratie is de (meetbare) kunst van het aantrekken en transformeren van vreemden in potentiële klanten die staan te trappelen om zaken met je te doen. Het is alsof je een magneet hebt die precies de juiste mensen aantrekt die op zoek zijn naar jouw unieke producten of diensten. Vervolgens kun je met lead nurturing van deze groep geïnteresseerden warme leads maken, zodat ze door je verkoopafdeling beter kunnen worden opgevolgd.

  • Wat kost een leadgeneratie bureau?

    De kosten van het uitbesteden van leadgeneratie verschillen onderling enorm. Bij ODIV rekenen we met twee soorten kosten: mediabudget en uren. Op basis van jouw doelstellingen maken we een inschatting van welke kanalen en budgetten er nodig zijn om deze te behalen. Het mediabudget is wat je betaalt aan online kanalen zoals Facebook en Google om advertentieruimte in te kopen. Daarnaast betaal je aan het leadgeneratie bureau de uren die het onze specialisten maandelijks kost om jouw campagnes te beheren.

    Zo heb je altijd vooraf inzicht in hoe je budget ingezet wordt en worden onverwachte zaken voorkomen. Bovendien hanteren we geen onzichtbare kosten en kun je onze overeenkomsten maandelijks beëindigen.