Hoe realiseer je meer zichtbaarheid?

Er is één manier waarop je je zichtbaarheid kunt vergroten: aanwezig zijn waar je doelgroep is. En dat kan uiteraard op vele creatieve manieren. Denk hierbij aan:

    • Online adverteren op basis van targeting
    • Branded content
    • Advertentieruimte offline
    • Zoekmachine adverteren
    • Social media advertising
    • Programmatic Out Of Home
  • Display advertertenties

    Wij kopen online advertentieruimte in met hele specifieke voorkeuren.

    Denk hierbij aan dat we op specifieke domeinnamen zichtbaar zijn, of juist bij artikelen die over bepaalde onderwerpen gaan die bij jouw doelgroep passen. Of mensen die wonen in een specifiek gebied of al een keer in contact zijn geweest met je.

    We adviseren hoe jij het beste zichtbaar bent en een zo relevant mogelijke boodschap kan tonen.

  • Branded Content

    Herken je die artikelen op nieuwsplatformen, waarbij er #advertorial staat? Artikelen die op plekken staan waar mensen hun aandacht bij hebben, zoals de Trouw of NU.nl.

    Deze artikelen zijn handig om extra aandacht te genereren, want de kosten zijn vrij laag en een hoop mensen lezen jouw artikel.

    Bijkomend voordeel: je mag in zo’n artikel natuurlijk niet ‘salesy’ overkomen, maar zal daadwerkelijk waardevolle informatie moeten bieden. En dat is alleen maar mooie exposure!

  • Advertentieruimte offline

    Jouw doelgroep is natuurlijk nog steeds ook offline en dit moet niet onderschat worden.

    Offline is het iets lastiger te meten in hoeverre jouw marketinguiting effect heeft gehad, maar we kunnen het nog steeds meten.

    Wij hebben contact met alle uitgevers van Nederland en kunnen ervoor zorgen dat jij zichtbaar bent in magazines, kranten, bladen en TV. Uiteraard adviseren wij hierin waar jij zichtbaar moet zijn.

ODIV geeft bedrijven een digitale kick om te groeien en dat doen we via onze SCOOR werkwijze:

  • Strategie bepalen. We kijken naar de concurrenten in de markt, de transferwaarden van zoekwoorden, het team analyseren etc. Op basis van (website) data, zoekwoorden, doelgroeponderzoek en concurrentieonderzoek bepalen we op welke manieren we het beste jouw doelgroep kunnen benaderen. In plaats van schieten met hagel, doen we gedegen onderzoek om te bepalen hoe we heel gericht jouw marketingbudget gaan inzetten om zoveel mogelijk impact te maken.
  • Creatiefase. Deze fase kan overgeslagen worden wanneer je zelf al allemaal bruikbaar materiaal hebt, maar wij hebben een aantal fantastische designers en developers, die al het beeldmateriaal gelijk in code om kunnen zetten, zodat we het online kunnen gebruiken.
  • Opzetten campagnes. Nadat we vastgesteld hebben hoe we ervoor kunnen zorgen dat we meer zichtbaarheid genereren, gaan we advertentieruimte op de verschillende platformen opzetten.
  • Optimaliseren en experimenteren. Voordat we advertentieruimte inkopen, hebben we verschillende tactieken welke communicatie voor meer zichtbaarheid zal zorgen, welke we zullen gaan meten en van zullen gaan leren.
  • Rapporteren. Wij zijn transparant. Dat betekent dat jij volledig inzicht in onze gemaakte uren, de mediakosten en de opbrengsten zal hebben. Wij zullen het alleen in begrijpelijke taal opschrijven, zodat niet alleen jij, maar ook anderen, hier iets mee kunnen.

Zichtbaarheid vergroten is vrij eenvoudig. Zichtbaarheid vergroten met een zo groot mogelijke impact op jouw doelgroep is lastig. Laat ons je helpen om zoveel mogelijk impact te behalen bij jouw doelgroep.