Social media adverteren (of social media advertising) is niet meer weg te denken uit het hedendaagse medialandschap. Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, bedrijven zoeken nieuwe medewerkers via LinkedIn en mensen lezen het laatste nieuws op Twitter. Grote kans dus, dat personen uit de doelgroep die jij wil bereiken ook op social media actief zijn! Het is natuurlijk zonde als je de kansen die hier liggen niet benut.

Social media adverteren helpt jou met het bereiken van je doelgroep

Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op social media, heb je twee opties:

1: Organisch bereik. Dit houdt in dat je een onbetaald bericht plaatst op je Facebook pagina. Dit bericht is te zien voor degenen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in je bedrijf. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien. Door veranderingen in het algoritme van Facebook is dit ongeveer 1-2%.

Social media adverteren

2: Social Media Advertising. Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Door te targeten op basis van bijvoorbeeld interesses, leeftijd of opleiding, trek je nieuwe klanten aan die super relevant kunnen zijn.

Waarom kies je voor ODIV?

  • ODIV kosten footy

    Transparant en eerlijk

    We zijn transparant, helder en discreet in wat we doen. We pakken geen marge op media dus er zijn geen onverwachte kosten achteraf! En geen enkel data is terug te leiden naar personen.

  • Onderzoek

    Proactief en vooruit kijkend

    Onze specialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, en onze strategen komen met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden. Alles om jouw doelgroep beter te bereiken en meer omzet te genereren.

  • Odiv footy

    Bereikbaar en betrokken

    We zijn groot genoeg om specialisten op verschillende gebieden in huis te hebben. We zijn klein genoeg om persoonlijk contact te onderhouden.

Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

Wat kan ODIV voor je betekenen?

Wij weten precies welke social media het beste past bij hetgeen jij wilt bereiken. Zo zorgen we met onze diensten onder andere voor:

  • Online zichtbaarheid
  • Nieuwe klanten en leads
  • Betrokkenheid van (potentiële) klanten bij je product/dienst
  • De juiste boodschap op het juiste moment
  • Alles wordt doorgemeten en geoptimaliseerd

Wat is onze werkwijze?

Zoals hierboven reeds is vermeld, weten onze experts precies wat de mogelijkheden van social media zijn en wat je klanten willen. Hierbij werken we volgens het See-Think-Do-Care-principe.

See

In deze fase zetten we social media in om je merk bekend te maken bij het grote publiek. De nadruk ligt hierbij (nog) niet op het aanzetten tot het doen van een aankoop, maar op het bereiken van de mensen die wellicht interesse hebben in je product of dienst.

Think

De consument kent je inmiddels en overweegt je product of dienst aan te schaffen. Je wordt vergeleken met concurrenten en je bent een serieuze optie om gekozen te worden. Met social media kun je hier goed op inspelen. Om top of mind te blijven, kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van een retargeting-campagne.

Do

In deze fase ligt de nadruk op het maken van een conversie. Omdat we weten dat de consument interesse in je heeft, kunnen er persoonlijke advertenties worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld een korting of een einddatum).

Care

In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

Rapportages

Aan het einde van een campagne maken we een rapportage. Hierin worden de behaalde resultaten toegelicht, op basis van data inzichten besproken en aanknopings- en verbeterpunten gegeven voor eventuele toekomstige campagnes.

Trainingen

Mocht je als doel hebben om ook zelf social media-expert te worden, dan bieden we social media-trainingen aan. In één of meerdere sessies leggen we het hierboven genoemde uitgebreid uit, en komen diverse voorbeeldcases aan bod.

Neem contact op met ODIV

Social media team

Over welke social media wil je meer weten?