Social media adverteren (of social media advertising) is niet meer weg te denken uit het hedendaagse medialandschap. Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, bedrijven zoeken nieuwe medewerkers via LinkedIn en mensen lezen het laatste nieuws op Twitter. Grote kans dus, dat personen uit de doelgroep die jij wil bereiken ook op social media actief zijn! Het is natuurlijk zonde als je de kansen die hier liggen niet benut.
Social media adverteren helpt jou met het bereiken van je doelgroep
Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op social media, heb je twee opties:
1: Organisch bereik. Dit houdt in dat je een onbetaald bericht plaatst op je Facebook pagina. Dit bericht is te zien voor degenen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in je bedrijf. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien. Door veranderingen in het algoritme van Facebook is dit ongeveer 1-2%.
2: Social Media Advertising. Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Door te targeten op basis van bijvoorbeeld interesses, leeftijd of opleiding, trek je nieuwe klanten aan die super relevant kunnen zijn.