Social Media adverteren

Social media adverteren (of social media advertising) is niet meer weg te denken uit het hedendaagse medialandschap. Bijna iedereen heeft wel een profiel op Facebook, bedrijven zoeken nieuwe medewerkers via LinkedIn en mensen lezen het laatste nieuws op Twitter. Grote kans dus, dat personen uit de doelgroep die jij wil bereiken ook op social media actief zijn! Het is natuurlijk zonde als je de kansen die hier liggen niet benut.

Social media adverteren helpt jou met het bereiken van je doelgroep

Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op social media, heb je twee opties:

1: Organisch bereik. Dit houdt in dat je een onbetaald bericht plaatst op je Facebook pagina. Dit bericht is te zien voor degenen die hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn in je bedrijf. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien. Door veranderingen in het algoritme van Facebook is dit ongeveer 1-2%.

Social media adverteren

2: Social Media Advertising. Met advertenties bereik je ook de potentiële klanten die nog nooit hebben gehoord van je bedrijf. Door te targeten op basis van bijvoorbeeld interesses, leeftijd of opleiding, trek je nieuwe klanten aan die super relevant kunnen zijn.

Waarom kies je voor ODIV?

  • ODIV kosten footy

    Transparant en eerlijk

    We zijn transparant, helder en discreet in wat we doen. We pakken geen marge op media dus er zijn geen onverwachte kosten achteraf! En geen enkel data is terug te leiden naar personen.

  • Proactief

    Proactief en vooruit kijkend

    Onze specialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, en onze strategen komen met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden. Alles om jouw doelgroep beter te bereiken en meer omzet te genereren.

  • Odiv footy

    Bereikbaar en betrokken

    We zijn groot genoeg om specialisten op verschillende gebieden in huis te hebben. We zijn klein genoeg om persoonlijk contact te onderhouden.

Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking

Wat kan ODIV voor je betekenen?

Wij weten precies welke social media het beste past bij hetgeen jij wilt bereiken. Zo zorgen we met onze diensten onder andere voor:

  • Online zichtbaarheid
  • Nieuwe klanten en leads
  • Betrokkenheid van (potentiële) klanten bij je product/dienst
  • De juiste boodschap op het juiste moment
  • Alles wordt doorgemeten en geoptimaliseerd

Wat is onze werkwijze?

Zoals hierboven reeds is vermeld, weten onze experts precies wat de mogelijkheden van social media zijn en wat je klanten willen. Hierbij werken we volgens het See-Think-Do-Care-principe.

See

In deze fase zetten we social media in om je merk bekend te maken bij het grote publiek. De nadruk ligt hierbij (nog) niet op het aanzetten tot het doen van een aankoop, maar op het bereiken van de mensen die wellicht interesse hebben in je product of dienst.

Think

De consument kent je inmiddels en overweegt je product of dienst aan te schaffen. Je wordt vergeleken met concurrenten en je bent een serieuze optie om gekozen te worden. Met social media kun je hier goed op inspelen. Om top of mind te blijven, kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van een retargeting-campagne.

Do

In deze fase ligt de nadruk op het maken van een conversie. Omdat we weten dat de consument interesse in je heeft, kunnen er persoonlijke advertenties worden aangeboden (zoals bijvoorbeeld een korting of een einddatum).

Care

In deze fase heeft de klant een aankoop gedaan en ligt de nadruk op het behouden van de klant en zorgen dat hij/zij tevreden blijft. Zaken als een goede dienstverlening en een persoonlijke benadering zijn hierbij belangrijk, zodat men jou aanbeveelt aan vrienden of bekenden.

Rapportages

Aan het einde van een campagne maken we een rapportage. Hierin worden de behaalde resultaten toegelicht, op basis van data inzichten besproken en aanknopings- en verbeterpunten gegeven voor eventuele toekomstige campagnes.

Trainingen

Mocht je als doel hebben om ook zelf social media-expert te worden, dan bieden we social media-trainingen aan. In één of meerdere sessies leggen we het hierboven genoemde uitgebreid uit, en komen diverse voorbeeldcases aan bod.

Neem contact op met ODIV

Over welke social media wil je meer weten?