In onze Academy leer je hoe je advertenties op Facebook, Instagram en LinkedIn maakt en beheert.

Hoe zorg je ervoor dat je goed zichtbaar bent op social media? Hoe bereik je de doelgroep die interessant is voor jouw organisatie? Welke content kun je het beste gebruiken om je doelstelling te realiseren? In de Academy krijg je antwoord op deze en nog veel meer vragen. Voor deelname aan deze Social Media training van de academy is een Facebook Business Manager noodzakelijk.

0 gemiddeld Bekijk onze reviews, onze klanten waarderen onze diensten met een 10
0 jaar Al meer dan vijf jaar opereren wij vanuit ons pand in Utrecht
0 FTE Meerdere specialisten die jou een social media training kunnen geven

Inhoud van de social media training

De training is een mix tussen theorie en praktijk. Gedurende deze social media training worden de grondbeginselen van de verschillende social kanalen besproken. Verder wordt er ingegaan op de toepassingen van de Business en Advertentie Manager. Daarnaast worden de advertentiemogelijkheden besproken en worden de content en communicatie doorgenomen. Uiteraard komen de do’s and don’ts en diverse cases aan bod.

Tijdens de training worden diverse specifieke vragen beantwoord. Aan het einde van de training wordt de opgedane kennis getest door het opzetten van een online campagne. Hierdoor krijgt de trainee meteen feeling met de Advertising Manager. Na het opzetten van de eerste campagnes is het mogelijk deze van feedback te voorzien en de specialisten van ODIV als klankbord te gebruiken om deze te optimaliseren.
Na de academy begrijp je hoe je een doelgroepenonderzoek uitvoert, advertenties opmaakt en de resultaten van je campagne analyseert en optimaliseert. De volgende onderdelen komen aan bod:

  • introductie Facebook en Instagram marketing en advertising
  • model voor online marketing: See-Think-Do-Care
  • opzetten account
  • doelgroepenonderzoek
  • veiling, inkoopmodellen en algoritmes
  • mobiel of desktop
  • inrichten campagnes, advertentiegroepen en advertenties
  • campagneresultaten analyseren, doormeten en optimaliseren
  • effectieve advertenties
  • monitoren via Ads Manager en buiten platform
  • hulpprogramma’s en tools

Facebook Business Manager is een voorwaarde tijdens de social media training

Om zinvol deel te kunnen nemen aan deze training, is het noodzakelijk dat je organisatie over een Facebook Business Manager beschikt. Heb je nog geen account? Maak deze tijdig aan!

ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms

Voor wie is de social media training?

Deelnemers aan de academy beheren de social media hun organisatie of willen social media inzetten om hun bedrijf digitaal te laten groeien.

1 op 1 en kleine groepen

We merken dat men het plezierig vindt om in een kleine en vertrouwde setting de training te volgen. Hier heeft men namelijk de kans om alle vragen te stellen die men wellicht niet zou stellen wanneer zij niet een-op-een met iemand zijn. Zo kunnen deelnemers van verschillende kennisniveaus aan de trainingen deelnemen en krijgen zij al hun vragen op een persoonlijke en begrijpelijke manier beantwoord.

Ons team social

Sean Stols

Social media specialist
Zelfgemaakte hummus, rechtstreeks uit de grachtengordel.