Stel jezelf eerst even de vraag:
Waarom komt iemand op mijn contactpagina?
Je contactpagina is een belangrijk onderdeel om potentiële klanten te overtuigen. Bezoekers komen op deze pagina terecht omdat ze met je in contact willen komen, een vraag hebben of extra informatie zoeken. Dus, wat zijn de ingrediënten voor een goede contactpagina?
1. Simpel te vinden informatie
Een aantal onderdelen wil je gewoon heel snel en eenvoudig weergeven, zodat iemand weet dat je een écht bedrijf bent. Denk hierbij aan bijvoorbeeld:
- Bedrijfsnaam
- Bedrijfsgegevens (KvK-nummer en btw-nummer)
- Adresgegevens (straat, huisnummer, postcode/postbus, land)
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- Openingstijden
Tip: maak het emailadres en telefoonnummer klikbaar. Dat doe je door er een hyperlink van te maken die begint met “mailto:” of “tel:”. Dus dat ziet er als volgt uit:
030 227 05 77
en jouw@odiv.nl
2. Contactformulier
Het is natuurlijk een no-brainer, maar zorg voor een contactformulier op je website. En, zorg ervoor dat je niet gelijk allemaal rare dingen moet achterlaten, maar maak het makkelijk voor bezoekers om gegevens achter te laten. Dat betekent dat je de volgende drie regels moet volgen:
- Zo min mogelijk velden die je moet invullen
- Zo min mogelijk verplichte velden
- Zo duidelijk mogelijke instructies wat er ingevuld moet worden
3. Zet een Captcha op je contactformulier
Om te voorkomen dat je via je contactformulier SPAM binnenkrijgt, hebben wij ‘m standaard voorzien van een CAPTCHA. Dit is een tool die kijkt of je te maken hebt met een menselijke gebruiker of een (ro)bot. Pas als blijkt dat het gaat om een echt persoon, wordt het formulier verzonden. Dit zorgt ervoor dat je minder rare mailtjes binnenkrijgt.
4. Aansprekende foto’s
Je contactpagina moet uitnodigend zijn, het is een plek waar je jezelf kan laten zien, en je kantoor kan laten zien. Plaats foto’s bij het contactformulier om mensen net even dat juiste zetje in de richting te geven.
5. Een leuke bedanktpagina
Als iemand de moeite neemt om jouw contactformulier in te vullen – wat wil je dan?
“Bedankt voor het invullen. We nemen zo spoedig mogelijk contact op”?
Nee toch? Dit zegt helemaal niets!
Stuur mensen naar een gezellige /bedankt pagina, waarbij ze net even dat beetje extra krijgen. Een grappig filmpje, een leuke foto, een enthousiaste reactie. Kijk bijvoorbeeld naar onze 5-jaar viering. Als je je inschrijft voor ons jubileum, krijg je vervolgens deze bedankt-pagina. Heel anders dan een standaard bedankt-pagina.