De voordelen op een rijtje

Een belangrijk voordeel van carrousel-advertenties is dat je door middel van stilstaande beelden toch een verhaal kunt vertellen. Doordat het advertentietype uit meerdere afbeeldingen bestaat, valt deze doorgaans meer op dan advertenties met losse afbeeldingen. Ook kun je iedere afbeelding laten doorlinken naar een andere landingspagina en daarnaast kun je ook voor iedere afbeelding een eigen Call-to-action instellen. Op LinkedIn is het mogelijk om minimaal twee en maximaal tien afbeeldingen te uploaden in een carrousel. Het biedt dus een goede manier om een verhaal te vertellen of je producten/diensten te tonen binnen een zakelijke omgeving.

LinkedIn-carrousel: Opmaak

De specificaties

Om een LinkedIn carrousel-advertentie op te zetten, dient deze aan o.a. de volgende voorwaarden te voldoen:

  • De advertentie dient uit minimaal twee en maximaal tien kaarten (afbeeldingen) te bestaan.
  • De afbeeldingen dienen de extensie JPG, PNG of GIF te hebben. Indien je gifjes gebruikt, mogen dit echter geen animaties zijn.
  • De afbeeldingen dienen een verhouding van 1:1 te hebben (1080×1080 pixels is hierbij het aan te raden formaat).
  • De inleidende tekst mag maximaal 255 tekens zijn. Kortere teksten van maximaal 150 tekens worden echter aangeraden, omdat een langere tekst op mobiele apparaten “weg kan vallen”.
  • De Call-to-action mag maximaal 45 tekens lang zijn.
  • URL’s moeten het voorvoegsel “http://” of “https://” bevatten en mogen uit maximaal 2.000 tekens bestaan.

Contact

Wil je zelf een carrousel-advertentie op LinkedIn opzetten en heb je daar hulp bij nodig? Dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Dit mag ook wanneer je een andere vraag hebt over online marketing, uiteraard!