Doelstellingen

Branding en naamsbekendheid

Resultaten

  • Hoge interactie over de verschillende strategieën en kanalen
  • Door middel van verschillende boodschappen in de retargeting fase relevant blijven waardoor de interactie gestimuleerd en relevant bleef

Aanpak

Om skigebied Zillertal onder de aandacht te brengen werd deze campagneperiode de nadruk gelegd op een sterke online aanwezigheid op websites en in apps. Op deze manier kon de doelgroep bereikt worden tijdens hun dagelijkse activiteiten op het internet, gedurende de gehele customer journey.

Gezien de grootschalige inzet met video op TV is er in de online campagne ook voor gekozen om diverse video’s in te zetten op verschillende kanalen. Zo kwam de doelgroep op verschillende platformen in contact met de boodschap van Zillertal. Op deze manier is getracht de herkenning binnen de doelgroep te stimuleren.

De display campagne had een domein- en contextual targeting strategie. Binnen de domeintargeting werden domeinen geselecteerd waar de doelgroep zich bevindt op basis van interesse in ski gerelateerde content.
Bij contextual targeting wordt de doelgroep benaderd op basis van de inhoud/context van een website. Door een selectie te maken van zoekwoorden refererend aan wintersport en skigebieden. Zo waren de video’s van Zillertal altijd zichtbaar wanneer een artikel op een website over wintersport ging.

Mensen die in een eerdere fase geïnterpreteerd hadden met de campagne werden geretarget met verschillende vernieuwende uitingen. Zo bleef Zillertal altijd top-of-mind bij geïnteresseerde mensen.