Doelstelling
- Betere online zichtbaarheid onder werkzoekenden in de sectoren industrie en logistiek
- Toename in het aantal conversies via de website en via direct contact met UBN
- Zichtbaarheid onder potentiële nieuwe opdrachtgevers
Resultaten
- 16% toename in sollicitaties via de website in de eerste maand
- Een grote nieuwe doelgroep bereikt die UBN nog niet kende
Aanpak
Strategische sessies samen met de klant om strategie en content af te stemmen op de doelen van de klant.
Er is gekozen voor een lokale aanpak en dit uitte zich in een campagne op maat voor elk van de huidige 5 vestigingslocaties. Hierdoor wordt er per regio alleen geadverteerd voor openstaande vacatures.
Dit zorgt ook voor een schaalbare online campagne, want de strategie is gemakkelijk uit te breiden naar nieuwe regio’s. Met de keuzen voor de online media waarbij wordt ingespeeld op zowel actief zoekgedrag (Google AdWords) als passieve interesse (Facebook en Linkedin). Verder is er wekelijkse bijsturing op basis van vervulde of nieuwe openstaande vacatures.