Doelstelling

Leads verzamelen om T&T Cleaner te verkopen

Resultaten

Meer dan 300 leads in de eerste maand. We moesten de campagne meermaals stoppen omdat MS Schippers het niet kon bijbenen.

Aanpak

Om ervoor te zorgen dat het budget efficiënt ingezet werd, is gestart met een goede indicatie van het klantenbestand van T&T Cleaner. Zo is duidelijk in kaart gebracht wanneer en waar zij klant zijn geworden. Verder is gekeken welke gegevens van hen beschikbaar waren en hoe we deze zouden kunnen kopiëren.

Op basis van het klantenbestand zijn vergelijkbare doelgroepen aangemaakt via Facebook. Deze vergelijkbare doelgroepen hebben we middels Lead Ads getarget. Op deze manier werd verwacht dat het gemakkelijk was voor de boeren om in contact te komen met MS Schippers om de T&T Cleaner te bestellen. Vanwege het gebruik van Lead Ads hoefden de boeren Facebook niet te verlaten, maar konden ze hun gegevens gewoon achterlaten in de Lead Ads.

Hierna konden de sales afdeling de boeren die interesse toonden, gewoon terugbellen en de producten opsturen.

ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers