Waar op adverteren wanneer je Merkbekendheid wil genereren?

Er zijn meerdere manieren en kanalen waarop je kan adverteren wanneer je de bekendheid van je merk wil vergroten. Je kan ervoor kiezen om diverse social media kanalen in te zetten. Heb je met name visuele content en wil je dat jouw merk bekend wordt bij 25-45 jarigen, dan is Instagram en Pinterest een goed idee. Let goed op de verschillen van Instagram en Pinterest. Waar de content vluchtig geconsumeerd wordt op Instagram, heeft de content op Pinterest een levensduur van enkele maanden. Instagram werkt hier momenteel aan door het opslaan van content te waarderen.

Is je doelgroep dertig of ouder, dan zijn Facebook nog steeds het aangewezen medium om aan je merkbekendheid te werken. Heb je een veel jongere doelgroep kun je juist weer denken aan Snapchat of Tiktok. Al is de mogelijkheid om zelf de advertenties in te richten bij TikTok nog niet mogelijk in Nederland.

Muziek waar op adverteren

ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Florencius
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Brokking
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking

Heb je geen visuele content, maar wel gesproken tekst of juist muzikale content? Dan kun je Spotify of Soundcloud gebruiken om jouw merkbekendheid te versterken. Je kan via deze kanalen de doelgroep afbakenen op meerdere kenmerken.

  • Locatie
  • Demografische kenmerken
  • Interesses qua muziek
  • Dag of tijdstip

Geeft jouw product of dienst antwoord op B2B vraagstukken kun je er over nadenken om de media Reddit, Quora en LinkedIn te gebruiken. Op LinkedIn kun je je merkbekendheid vergroten onder een doelgroep die je kan afbakenen op basis van professionele gegevens. Bij Reddit en Quora kun je je product of service onder de aandacht brengen wanneer bepaalde vragen gesteld worden.

 

Blijf top-of-mind met retargeting

Alle bovenstaande kanalen bieden de mogelijkheid om mensen te retargeten. Retargeting zorgt ervoor dat jou merk top-of-mind blijft bij personen die interesse getoond hebben in jouw product of dienst. Ze hebben je website bezocht, ze hebben jouw video’s bekeken op social media, ze hebben interactie gehad met de advertenties of ze hebben een keer een aankoop gedaan. Deze personen bieden jou de mogelijkheid om hen te scheiden van de massa en hun andere content te laten zien om alsnog over te gaan tot koop of om nog meer producten te kopen.

Online marketing uitbesteden: zoekmachines

 

Waar moet je zichtbaar zijn om je Vindbaarheid vergroten?

Wil je juist gevonden worden wanneer men op zoek is naar jouw producten of diensten? Dan is het verstandig om te adverteren op zoekmachines. Er zijn enorm veel zoekmachines. De meest bekende in Nederland is uiteraard Google. Maar denk ook eens aan Bing. Het werkt exact hetzelfde en vaak nog tegen lagere kosten. Eigenlijk zijn de social media Quora en Reddit ook zoekmachines. Zij zijn een zoekmachine voor niche producten waar experts de antwoorden kunnen geven op jouw vragen.

Nu ben jij aan de beurt

Hopelijk hebben wij jou meer kunnen vertellen op welke kanalen je allemaal kan adverteren en hoe wij je kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben, beantwoorden we die graag. Nu rest ons alleen nog de vraag: waarom zou via ons willen adverteren?

Wij zijn:

  • Transparant. Wij zullen altijd transparant en helder zijn in wat we doen.
  • Eerlijk. Er zijn geen onverwachte kosten achteraf.
  • Betrokken. Persoonlijk contact met klanten staat bij ons vooraan.
  • Proactief. Wij zijn altijd bezig met de laatste trends en kunnen snel schakelen.
  • Een hecht team. Wij geloven in een fijne samenwerking, onderling en met de klant.

Neem vooral contact op:

Onze specialisten