Microsoft adverteren: Bing Ads

Twijfel je of je naast het adverteren op Google ook moet adverteren op Microsoft? Een heel normale vraag!
Wij vertellen je graag wat de voordelen zijn om ook te adverteren op Microsoft.

Ontmoet de collega's

Wat zijn Bing Ads?

Heb je ooit gedacht dat Google Ads de enige koning van online adverteren was? Dan heb je het mis! Bing Ads is het advertentieplatform dat Microsoft aanbiedt, en het is speciaal ontworpen om advertenties te tonen op de Bing-zoekmachine. Ja, je leest het goed – Bing, de zoekmachine die vaak wat onder de radar blijft. Maar wist je dat Bing Ads eigenlijk veel overeenkomsten vertoont met Google Ads? Ze bieden vergelijkbare manieren om te adverteren. Dat betekent dat er meer wegen zijn dan alleen Google om jouw doelgroep te bereiken!

De structuur van Bing Ads

Ook in Bing Ads richt je campagnes in op basis van zoektermen. Deze worden weer ingedeeld in advertentiegroepen. Advertentiegroepen worden op hun beurt weer ingedeeld in campagnes. Het bieden op zoektermen gaat eveneens via een veilingmodel. Ook de kwaliteitsscore speelt een belangrijke rol in de ranking. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe hoger de advertentie komt te staan (en hoe minder hoog je bod op een zoekterm meestal hoeft te zijn). Evenals op Google Ads stuur je bezoekers na een klik op een advertentie naar de meest relevante landingspagina op je website.

Met andere woorden, het werkt in grote lijnen hetzelfde als in Google Ads.

Working hard with Tim and Sean @ ODIV

Waarom Zou Je Kiezen voor Bing Ads?

Je vraagt je misschien af: “Waarom zou ik in vredesnaam mijn kostbare tijd en budget besteden aan Bing Ads?” We hebben enkele goede redenen voor je:

1. Lagere kosten en Minder Concurrentie:

Een van de meest intrigerende voordelen van Bing Ads is dat de kosten per klik (CPC) vaak lager zijn dan bij Google Ads, maar liefst 33%. En er is nog meer goed nieuws: de concurrentie op Bing is vaak minder intens, wat betekent dat je meer waar voor je geld kunt krijgen met een beperkter budget.

2. Nieuwe Doelgroep Segmenten:

In Nederland alleen al heeft Bing een behoorlijk indrukwekkend marktaandeel van 7 miljoen unieke gebruikers die maandelijks 118 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Dit is een publiek dat niet per se op Google zoekt, maar eerder de weg naar Bing en Yahoo vindt. Dus als je op zoek bent naar diversificatie in je doelgroep, is Bing Ads absoluut het overwegen waard.

Welke doelgroep zit er op Bing?

De doelgroep van Microsoft ads komt vaak voort uit grotere bedrijven die bedrijfscomputers gebruiken met Microsoft Edge als standaardbrowser. Microsoft Edge heeft altijd Bing als zoekmachine. De meeste gebruikers zijn millennials en er is bijna geen verschil tussen de verhouding man/vrouw.

3. Naadloze Overgang vanuit Google Ads:

Ben je al bekend met Google Ads en heb je daar succesvolle campagnes lopen? Goed nieuws! Je kunt eenvoudig je beproefde strategieën overbrengen naar Bing Ads. Dit bespaart je tijd en moeite, terwijl je toch consistentie behoudt in je advertentieaanpak.

4. Innovatieve Technologieën:

En nu wordt het pas echt interessant. Bing Ads is op weg om een pionier te worden in het gebruik van Kunstmatige Intelligentie (AI). Met een gloednieuwe technologie genaamd Chat-GPT, is Bing leidend in de AI-revolutie.

Wat Brengt de Toekomst voor Bing Ads?

De ontwikkelingen staan niet stil bij Bing Ads. Microsoft werkt aan spannende veranderingen, waaronder de integratie van Bing Ads met LinkedIn. Dit kan vooral voor B2B-adverteerders een wereld van mogelijkheden openen, aangezien het een directe weg biedt naar professionals.

Bing Ads: Een Toevoeging, Geen Vervanging

Laten we realistisch zijn, Bing heeft nog niet het marktaandeel van Google. Maar dat betekent niet dat Bing Ads geen waarde heeft. Het kan juist een waardevolle toevoeging zijn aan je digitale marketingarsenaal. Benchmarkgegevens wijzen erop dat je met Bing Ads tot 10% meer bezoekers kunt aantrekken dan met Google Ads. En we weten allemaal dat elke extra klik telt!

 

Online marketing burea

Microsoft Advertising uitbesteden?

Wij zoeken graag voor je uit of Bing Ads ook jouw bedrijf kan helpen groeien. Je kunt hiervoor altijd vrijblijvend contact met ons opnemen.