Wil jij ook aan de slag met Google Ads? Wij helpen je graag!

Waarom zou je Google Ads inzetten?

Google is al jaren de meest gebruikte zoekmachine in Nederland met een marktaandeel van rond de 92%. Elke dag worden er tientallen, honderden of duizenden zoekopdrachten gedaan door jouw potentiële klanten naar producten of diensten die jij aanbiedt. Daarom is Google een fantastische bron van websitebezoekers. Bij de meeste van onze klanten zien we dan ook dat Google de grootste bron van websitebezoekers is.

Naast dat je enorm veel bezoekers naar je website kunt trekken via Google, zijn dit ook nog eens zeer gerichte bezoekers. Mensen doen in Google namelijk gerichte zoekopdrachten naar producten of diensten waarin ze interesse hebben. Als ze na een gerichte zoekopdrachten op jouw website terecht komen, is de kans dat ze jouw product kopen of contact opnemen vrij groot.

Verder kan je met Google Ads binnen een dag bovenaan de zoekresultaten in Google staan. In tegenstelling tot zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat vaak een langduriger proces is.

Deze grote aantallen aan gerichte bezoekers maken dat Google Ads een interessant advertentieplatform is voor de meeste bedrijven.

waarom google ads inzetten

Hoe werkt Google Ads?

Alles begint met de zoekwoorden waarop je wilt adverteren. Je wil er achter komen welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in Google, hoe vaak ze hiernaar zoeken en wat de kosten per klik (CPC) van dat zoekwoord ongeveer zijn.

Als je weet op welke zoekwoorden je gaat adverteren ga je hier relevante advertenties voor schrijven. Om deze advertenties zo relevant mogelijk te maken kan je je zoekwoorden in je advertentietekst laten terugkomen.

Ten slotte stuur je de advertenties naar de meest relevante landingspagina op je website. Als iemand zoekt op ‘schoenen kopen’ wil je de advertentie ook laten uitkomen op een pagina waar men daadwerkelijk schoenen kan kopen.

hoe werkt google ads

Wat kost het om te adverteren op Google?

Adverteren op een bepaald zoekwoord gaat in Google Ads via een veiling. Hoe meer adverteerders op een zoekwoord willen adverteren, hoe hoger de prijs per klik (CPC) zal zijn. Zijn er juist weinig of geen andere adverteerders? Dan betaal je een lagere prijs per klik (CPC).

Verder variëren deze prijzen enorm per zoekwoord en per markt. Om je een globaal idee te geven: we adverteren voor onze klanten op zoekwoorden van 0,10 euro tot wel 15 euro per klik afhankelijk van het concurrentieniveau. Wil je precies weten wat de verwachte kosten en opbrengsten van jouw Google Ads campagne gaan zijn? Laat dan een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.

hoeveel kost google ads

Wat levert het op?

Dit verschilt uiteraard afhankelijk van de markt waarin je zit, de zoekwoorden waarop je adverteert en de concurrentie. In algemene zin kan je in ieder geval rekenen op meer gerichte websitebezoekers en meer conversies. Google Ads is daarom ook één van de beste manieren om meer conversies met je website te behalen.

wat levert google ads op

Waarom zou je Google Ads uitbesteden bij ODIV?

  • Deskundige specialisten: ODIV beschikt over een team van ervaren specialisten die met hun jarenlange ervaring elk bedrijf kunnen helpen met Google Ads. Door intensieve training en door een passie voor het vak zijn zij ten alle tijden op de hoogte van de nieuwste trends, updates en “best-practices”. Zo zorgen wij ervoor dat jouw campagnes altijd optimaal draaien.
  • Bespaar tijd en geld: Het beheren van een campagne kan complex en tijdrovend zijn. Wanneer je ODIV inschakelt om deze te beheren maak je tijd vrij om te besteden aan jouw core business. Terwijl jij daarmee bezig bent, zorgen wij voor de beste resultaten op jouw Google Ads campagne.
  • Altijd geoptimaliseerd: Met ODIV als Google Ads partner kan je er ten alle tijden vanuit gaan dat jouw Google Ads campagnes optimaal draaien. Door continue prestatieanalyses van de advertentieteksten, zoekwoorden, biedstragie en campagnestructuur halen we altijd het meeste uit jouw budget.

Wat kan je van ODIV verwachten?

Je mag van ons de volgende drie punten verwachten:

  1. Proactiviteit: wij zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden. Wanneer er updates interessant voor jou zijn, voeren we die automatisch door. We optimaliseren daarnaast structureel, zodat je nooit te veel betaalt of geld uitgeeft aan zoekwoorden waar geen relevante bezoekers uitkomen.
  2. Begrijpelijk: we moeten het niet moeilijker maken dan het is. In onze rapportages en meetings zullen we ervoor zorgen dat alles duidelijk is wat we doen.
  3. Resultaat: doordat we alles kunnen doormeten, weten we precies wat de kosten en baten zijn. Dus, dat betekent dat jij volledig inzicht heb in hoe goed het gaat.
Odiv als google ads bureau

Google Ads uitbesteden bij ODIV? We staan voor je klaar!

I recently had a half day of social media training from Timothy. It was both informative and relevant to my business. Timothy kept the entire session engaging. I would strongly recommend ODIV to any body looking for marketing and social media expertise!
Kirsty Shaw Interim Marketing Manager
Vanuit quality life personal training hebben we een training gevolgd bij ODIV. Wat direct opvalt is dat ze transparant en eerlijk zijn over hun diensten. Geen mooie verkoop praatjes, maar eerlijk over de waarde die ze kunnen toevoegen. Timothy heeft ons enorm veel geleerd over het opzetten van campagnes en inregelen van Google ads. Zeker een aanrader!
Diederik Taken Eigenaar
We hebben een ochtend training gehad over LinkedIn en dit werd verzorgd door Timothy. Hij nam de tijd en kon alle vragen goed beantwoorden. Wij gaan nu met alle tips en tricks aan de slag. ODIV is een super behulpzaam bedrijf en het team denkt altijd op een creatieve manier met ons mee.
Carola van Dam Senior Projectmanager
Fijne partij om mee samen te werken: professioneel, duidelijk en to the point.
Sjoerd
Sjoerd de Wert Marketing en Communicatie Manager GlobalTalk
Top partij om mee samen te werken!
Esther
Esther Dusseldorp Directeur Tulpenfonds
Denken goed mee, reageren snel en zijn proactief.
Iris
Iris Reinhard Business Unit Manager Kenneth Smit Direct
Fijn om mee samen te werken! Veel positieve energie & kennis van zaken en fijne manier van communiceren. Denkt goed mee met de klant. Aanrader! :-)
Roana
Roana Luhulima Eigenaar Berg & Maan
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco
Marco Tankink Directeur Salsaparilla
Goede kennis van marketing en online video inzet bij het team van ODIV. Vriendelijk, snel en super behulpzaam! Aanrader.
Angela
Angela Haisma Consultant ShowHeroes
Wij werken nu 2 jaar met ODIV. Wat prettig is dat de lijnen kort en informeel zijn, en er verschillende specialisten zijn die soepel samenwerken. Vanuit een psychologische basis en goede kennis van techniek, leren en optimaliseren we elke maand. Aanrader.
Gijsbert
Gijsbert Croes Managing Partner Branddoctors
Ik kijk met veel plezier terug op mijn tijd bij ODIV. Werken voor leuke klanten, vrijheid om jezelf breder te ontwikkelen, sportieve en gezellige evenementen en dat alles binnen team van gedreven collega's!
Daan van Vliet CRO specialist bij PLUS Retail
De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
NMF
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Puur
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Globa talk Anouk
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Brokking
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
UBN Djoy
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd sjoerd
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Mindelevator Richard
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
Rene Puur
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
One Fox Maurice
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Zonnehuisgroep
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco-Hergaarden 100ms
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
red een kind
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Nut
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Florencius
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen.
Gloryfy
Joris Vermeulen Sales Manager Gloryfy

FAQ

  • Wat is Google Ads?

    Google Ads (voorheen Google Adwords) is een advertentieplatform van Google. Met dit platform is het voor bedrijven mogelijk te adverteren op verschillende plekken in het Google netwerk zoals:

    • De zoekresultaten van Google
    • Websites die aangesloten zijn bij het Google Display Netwerk
    • Gmail
    • YouTube

    Lees hier alles over Google Ads.

  • Wat is Bing Ads?

    Bing Ads is een soort Microsoft-versie van Google Ads. In Bing Ads kun je tekstadvertenties opstellen, die op de zoekmachine Bing boven de onbetaalde (organische) zoekresultaten worden getoond.

    Lees hier alles over Bing Ads.

  • Wat is real time bidding?

    Real Time Bidding (RTB) stelt de adverteerder in de gelegenheid om realtime te bepalen op welke domeinen een banner wordt getoond en welk bedrag hiervoor geboden wordt. De RTB-markt is een open markt. Dit wordt mogelijk gemaakt door het maken van een koppeling tussen dataverzamelingen, publishers en handelplatformen (exchanges) met adverteerders.

    Hopelijk hebben wij jou meer kunnen vertellen over display advertising en hoe wij dit inzetten. Mocht je nog vragen hebben, kom gerust langs voor een kopje koffie. Wij helpen jou graag verder! Dus nu rest ons alleen nog de vraag: waarom zou je display advertising via ons inzetten?