Vanwege het enorm grote bereik, interessante plekken om als bedrijf zichtbaar te zijn. Het is ook niet voor niets dat Google Ads veruit de grootste inkomstenbron is voor Google.

Waarom zou je Google Ads inzetten?

Google is al jaren de meest gebruikte zoekmachine in Nederland met een marktaandeel van rond de 92%. Elke dag worden er tientallen, honderden of duizenden zoekopdrachten gedaan door jouw potentiële klanten naar producten of diensten die jij aanbiedt. Daarom is Google een fantastische bron van websitebezoekers. Bij de meeste van onze klanten zien we dan ook dan Google de grootste bron van websitebezoekers is.

Naast dat je enorm veel bezoekers naar je website kunt trekken via Google, zijn dit ook nog eens zeer gerichte bezoekers. Mensen doen in Google namelijk gerichte zoekopdrachten naar producten of diensten waarin ze interesse hebben. Als ze na een gerichte zoekopdrachten op jouw website terecht komen, is de kans dat ze jouw product kopen of contact opnemen vrij groot.

Verder kan je met Google Ads binnen een dag bovenaan de zoekresultaten in Google staan. In tegenstelling tot zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat vaak een langduriger proces is.

Deze grote aantallen aan gerichte bezoekers maken dat Google Ads een interessant advertentieplatform is voor de meeste bedrijven.

Hoe werkt het?

Alles begint met de zoekwoorden waarop je wilt adverteren. Je wil er achter komen welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in Google, hoe vaak ze hiernaar zoeken en wat de kosten per klik (CPC) van dat zoekwoord ongeveer zijn.

Als je weet op welke zoekwoorden je gaat adverteren ga je hier relevante advertenties voor schrijven. Om deze advertenties zo relevant mogelijk te maken kan je je zoekwoorden in je advertentietekst laten terugkomen.

Ten slotte stuur je de advertenties naar de meest relevante landingspagina op je website. Als iemand zoekt op ‘schoenen kopen’ wil je de advertentie ook laten uitkomen op een pagina waar men daadwerkelijk schoenen kan kopen.

Wat kost het om te adverteren op Google?

Adverteren op een bepaald zoekwoord gaat in Google Ads via een veiling. Hoe meer adverteerders op een zoekwoord willen adverteren, hoe hoger de prijs per klik (CPC) zal zijn. Zijn er juist weinig of geen andere adverteerders? Dan betaal je een lagere prijs per klik (CPC).

Verder variëren deze prijzen enorm per zoekwoord en per markt. Om je een globaal idee te geven: we adverteren voor onze klanten op zoekwoorden van 0,10 euro tot wel 15 euro per klik afhankelijk van het concurrentieniveau. Wil je precies weten wat de verwachte kosten en opbrengsten van jouw Google Ads campagne gaan zijn? Laat dan een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.

Wat levert het op?

Dit verschilt uiteraard afhankelijk van de markt waarin je zit, de zoekwoorden waarop je adverteert en de concurrentie. In algemene zin kan je in ieder geval rekenen op meer gerichte websitebezoekers en meer conversies. Google Ads daarom ook één van de beste manieren om meer conversies met je website te behalen.

Meer weten over Google Ads?

Klinkt Google Ads als een interessant marketingmiddel voor jou? Lees dan meer over Google Ads in onze online marketing FAQ, volg een SEA training of kijk of je Google Ads zou kunnen uitbesteden.

Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau