Vanwege het enorm grote bereik, interessante plekken om als bedrijf zichtbaar te zijn. Het is ook niet voor niets dat Google Ads veruit de grootste inkomstenbron is voor Google.

Waarom zou je Google Ads inzetten?

Google is al jaren de meest gebruikte zoekmachine in Nederland met een marktaandeel van rond de 92%. Elke dag worden er tientallen, honderden of duizenden zoekopdrachten gedaan door jouw potentiële klanten naar producten of diensten die jij aanbiedt. Daarom is Google een fantastische bron van websitebezoekers. Bij de meeste van onze klanten zien we dan ook dan Google de grootste bron van websitebezoekers is.

Naast dat je enorm veel bezoekers naar je website kunt trekken via Google, zijn dit ook nog eens zeer gerichte bezoekers. Mensen doen in Google namelijk gerichte zoekopdrachten naar producten of diensten waarin ze interesse hebben. Als ze na een gerichte zoekopdrachten op jouw website terecht komen, is de kans dat ze jouw product kopen of contact opnemen vrij groot.

Verder kan je met Google Ads binnen een dag bovenaan de zoekresultaten in Google staan. In tegenstelling tot zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat vaak een langduriger proces is.

Deze grote aantallen aan gerichte bezoekers maken dat Google Ads een interessant advertentieplatform is voor de meeste bedrijven.

Hoe werkt het?

Alles begint met de zoekwoorden waarop je wilt adverteren. Je wil er achter komen welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in Google, hoe vaak ze hiernaar zoeken en wat de kosten per klik (CPC) van dat zoekwoord ongeveer zijn.

Als je weet op welke zoekwoorden je gaat adverteren ga je hier relevante advertenties voor schrijven. Om deze advertenties zo relevant mogelijk te maken kan je je zoekwoorden in je advertentietekst laten terugkomen.

Ten slotte stuur je de advertenties naar de meest relevante landingspagina op je website. Als iemand zoekt op ‘schoenen kopen’ wil je de advertentie ook laten uitkomen op een pagina waar men daadwerkelijk schoenen kan kopen.

Wat kost het om te adverteren op Google?

Adverteren op een bepaald zoekwoord gaat in Google Ads via een veiling. Hoe meer adverteerders op een zoekwoord willen adverteren, hoe hoger de prijs per klik (CPC) zal zijn. Zijn er juist weinig of geen andere adverteerders? Dan betaal je een lagere prijs per klik (CPC).

Verder variëren deze prijzen enorm per zoekwoord en per markt. Om je een globaal idee te geven: we adverteren voor onze klanten op zoekwoorden van 0,10 euro tot wel 15 euro per klik afhankelijk van het concurrentieniveau. Wil je precies weten wat de verwachte kosten en opbrengsten van jouw Google Ads campagne gaan zijn? Laat dan een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.

Wat levert het op?

Dit verschilt uiteraard afhankelijk van de markt waarin je zit, de zoekwoorden waarop je adverteert en de concurrentie. In algemene zin kan je in ieder geval rekenen op meer gerichte websitebezoekers en meer conversies. Google Ads daarom ook één van de beste manieren om meer conversies met je website te behalen.

Meer weten over Google Ads?

Klinkt Google Ads als een interessant marketingmiddel voor jou? Lees dan meer over Google Ads in onze online marketing FAQ, volg een SEA training of kijk of je Google Ads zou kunnen uitbesteden.

De (best ingewikkelde) techniek werd helder en prettig uitgelegd!
Fridy Visser Knof
Fridy Visser Knof GoldenSports
ODIV is een erg dynamisch team dat ons geholpen heeft onze doelen en visies te vertalen naar een professioneel marketing plan. De gevraagde leads zijn ruimschoots geleverd maar zeker zo belangrijk ook is de vooraf geplande target groep is bereikt.
Rens Dilven Sales Manager bij MS Schippers
Wij hadden nog niet eerder een campagne op deze manier opgezet en zo uitgevoerd. Wij hebben daarom ook veel geleerd en de resultaten waren boven verwachting. Veel mensen hebben ook hun mailadres achtergelaten, zodat we hen direct op de hoogte kunnen houden van de voortgang en van de participatiemomenten die nog komen.
Clara van Foreest Communicatieadviseur bij Provincie Utrecht
ODIV heeft ons ondersteund met hun kennis en ideeën op het gebied van online marketing. Ze zijn eerlijk over wat ze verwachten te kunnen bereiken, denken altijd met je mee, communiceren snel en de campagnes die ze opleveren zijn professioneel. Een fijne partner!
Madelon Schepers Communicatie bij NTFU
We zien elkaar maandelijks in een creatieve sessie. ODIV is heel transparant in alle stappen die ze zetten. Ik kan de gegevens altijd inzien en zij denken voortdurend vooruit.
Sjoerd van Barneveld Marketingmanager bij DEBUUT
Je leert van elkaar, vult elkaar aan en werkt in nauwe samenwerking aan een succesvol online marketingplan dat gericht is op onze doelstellingen. Het is niet: u vraagt wij draaien, het is een heus partnership met wederzijds leereffect.
Evelyne Middleton Salesmanager bij Van Aetsveld
ODIV heeft een SEO workshop aan onze communicatiemensen gegeven. Dat was een heel helder verhaal met duidelijke stappen om te volgen. En ook niet onbelangrijk, het nodigde direct uit om tot actie te komen. Aanrader dus!
Alma Streefkerk Projectleider Educatie, Communicatie en Participatie
Ik ben het totaal met @yukiko eens. ODIV is een prettig en effectief bedrijf. Denkt mee met de klant en gaan verder dan de rest. Oprechte interesse in je product en hoe deze waarde kan geven aan de potentiële consument. Proactieve houding, alertheid, goede communicatie en ze houden ons scherp. Denken sneller dan de rest en zijn niet te nuffig om echt zich te verdiepen in het waarom van alles.
Anna-Maria Giannattasio Eigenaar bij Puur Events
ODIV ondersteunt en adviseert ons op het gebied van online marketing. Hun transparante werkwijze en persoonlijke aandacht is erg fijn. Kennis delen is voor hun geen probleem, ze nemen de tijd om je op te leiden zodat je samen steeds meer stappen kan zetten. Een leuke club mensen met veel kennis en ervaring op de verschillende gebieden van online marketing.
Anouk Boekhoff Marketeer bij Global Talk
Heldere communicatie, afspraken worden goed nagekomen en ze zijn zeer pro-actief. Tot nu toe onwijs tevreden over de samenwerking.
Maartje Brokking Eigenaar bij Brokking
Wij zijn erg blij met ODIV. Zij hebben brede kennis, geven goed en werkbaar advies en zijn prettig om mee samen te werken.
Djony Jurg Marketing manager bij UBN Uitzendbureau
ODIV is een professioneel bedrijf met kundige adviezen en vooral altijd een prettige samenwerking. Het is meer een partnership dan een adverteerder - bureau relatie. Ik kan ODIV van harte aanbevelen.
Geert Pelsma Eigenaar bij ACLARO
Met Stuurlui werken we al jaren samen met ODIV. Een betrouwbare partner op het gebied van online marketing. Onze klanten worden erg goed geholpen, dankzij de inzet van ODIV weten zij de juiste doelgroep te bereiken én kunnen ze als bedrijf verder groeien. Een absolute aanrader!
Sjoerd Kuipers Eigenaar van Stuurlui
De jongens bij ODIV namen goed de tijd om me alles uit te leggen en dachten goed mee over wat het beste zou zijn voor mijn bedrijf in de fase waarin het zich bevindt. Ook als ik vragen had tussendoor reageerden ze op korte termijn. Zeer tevreden is de juiste beschrijving!
Richard van der Put Eigenaar bij Mindelevators
Experts in hun vak en prettig om mee samen te werken! Samen met Joost, Daan en Martijn al vele mooie resultaten behaald!
René Zandvliet Marketing Manager bij Puur Events
Fijn bureau! Schakelt snel, veel kennis in huis en denkt goed mee van doel naar resultaat. Absolute aanrader!
Maurice Romijn Marketing Manager bij One Fox
Professionele organisatie met superfijne mensen om mee samen te werken. Een half jaar geleden gestart met de samenwerking en nu al hele mooie resultaten bereikt. We kijken uit naar wat 2020 ons gaat brengen maar zijn al positief!
Céleste Romijn Corporate Recruiter bij ZHGA
Wat een fijne club mensen om mee samen te werken! Naast het uitstekende inhoudelijke werk wat ze voor mijn bedrijven hebben gedaan en blijven doen ben ik voornamelijk erg te spreken over hun transparante en persoonlijke werkwijze. Ik kan een samenwerking met ODIV van harte aanbevelen!
Remco Hergaarden Eigenaar bij 100ms
Leerzame & praktische marketingtraining gevolgd over o.a. Google Grants & Google Display. Was top!
Thijs Waardenburg Online Marketeer bij Red een Kind
Opleiding gehad van Timothy en Duco. Goed gebracht. Interactief, open en inspirerend! En ook gewoon toffe gasten :)
Jeff Jacobs Digital Strateeg bij The Online Nut Company
Joost en Martijn communiceren prettig en heel snel. We staan nu weer lekker hoog bovenaan in Google. :-)
Hugo Kranenburg Eigenaar bij Florencius
Het team van ODIV helpt ons altijd fantastisch! Ook voor de kleinere vraagstukken kunnen we altijd bij ze aankloppen. ????
Joris Vermeulen Sales Manager @ Gloryfy
ODIV denkt met ons mee over onze internetmarketing- dat doen ze op een manier die wij nodig hebben: vernieuwend, onderzoekend & professioneel. Écht een aanvulling op onze eigen activiteiten. Gastvrij en ondersteunend op velden die je niet meteen zou verwachten.
Marco Tankink Eigenaar van Salsaparilla