Wat zijn LinkedIn Remarketing ads eigenlijk?

Het idee van remarketing campagnes is het opnieuw bereiken van mensen die je in een eerdere fase interesse getoond hebben in jouw bedrijf, product of service. Andere (social) media kanalen zoals Facebook, Instagram en Google bieden dit aan. Vaak is retargeting via deze kanalen gericht op het nogmaals bereiken van een consument in een B2C markt. Is jouw bedrijf actief in een B2B markt? Dan is het wellicht handig om de mogelijkheden van LinkedIn Remarketing te bekijken. We geven je hier graag wat meer inzicht.

Insight Tag

Voordat je kan beginnen met LinkedIn Remarketing ads dien je de LinkedIn Insight Tag toe te voegen aan je website. De LinkedIn Insight Tag is een JavaScript-tag die conversietracking, retargeting en webanalyse voor LinkedIn-advertentiecampagnes mogelijk maakt. Volg deze stappen om een ​​Insight-tag aan uw website toe te voegen.

  • Log in bij Campaign Manager.
  • Klik op de uw accountnaam.
  • Beweeg uw cursor over het tabblad Accountactiva in de bovenste navigatiebalk en selecteer Insight Tag in de vervolgkeuzelijst.
  • Klik op Installeer mijn Insight Tag.
  • Selecteer de methode die u wilt gebruiken om uw tag te installeren. Selecteer ‘Ik zal de tag zelf installeren’ om de tagcode te zien.

LinkedIn Remarketing Tag
Als je de Tag hebt toegevoegd, meldt je weer aan bij Campaign Manager, klik op Extra en kies je: Insight Tag. Je website wordt vermeld als geverifieerd als je tag correct is toegevoegd.

Maak je doelgroepen klaar voor LinkedIn Remarketing ads

Hiervoor dien je ingelogd te zijn in de Campaign Manager. Vervolgens ga je naar de pagina voor het maken van doelgroepen in Campaign Manager en klik je op ‘Een doelgroep maken’ om opnieuw te targeten. Daarna volg je de installatiestappen om websitesegmenten voor je campagnes te definiëren.
LinkedIn Remarketing Audience

Opmerking: Op dit moment kun je alleen doelgroepen aanmaken op basis van mensen die interactie hebben getoond met je website. Ze hebben de homepagina of een product/service pagina bezocht of ze hebben voor een conversie gezorgd.

Laat je LinkedIn Remarketing doelgroepen groeien

Nadat de Insight Tag en doelgroepsegmenten zijn geïnstalleerd, zal je doelgroep gaan groeien naarmate meer LinkedIn-leden je website bezoeken.

Elk websitesegment moet minimaal 300 mensen bevatten voordat je advertenties kan gaan tonen aan die opnieuw getargete doelgroep. Afhankelijk van de hoeveelheid websiteverkeer kan het tot 48 uur duren voordat je doelgroep volledig is opgebouwd.

Start je campagnes!

Als je doelgroepen groot genoeg zijn, kun je aan de slag met het opzetten van je LinkedIn Remarketing ads. In de Business Manager selecteer je ‘nieuwe campagne maken’ en kies je de doelstelling die je wil realiseren. Denk goed na over deze doelstelling want het zijn allemaal mensen die je website bezocht hebben of iets van je gekocht hebben. Een merkbekendheid campagne is dus niet op zijn plaats. Wellicht kun je nadenken over een eventuele aankoop of upsell via deze nieuwe campagne.

Vervolgens selecteer je de retargeting doelgroep onder opgeslagen doelgroepen. Daarna kun je de reguliere stappen volgen van het opzetten van een campagne.

Meer weten of heb je hier hulp bij nodig? Wij helpen je graag! Neem gerust contact op.