Heb jij behoefte aan een training LinkedIn adverteren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Zoals je wellicht weet, is LinkedIn het grootste sociale platform dat zich richt op netwerken en carrières. Het is daarmee hèt platform bij uitstek voor B2B-marketing. Wereldwijd heeft het momenteel 675 miljoen gebruikers, waarvan 4,6 miljoen in Nederland. Een grote kans dus, dat er tussen deze gebruikers potentiële klanten zitten! Maar hoe bereik je mensen met interesse in jouw product of dienst, die je merk nog niet kennen? Wij kunnen je daarmee helpen, door middel van een training LinkedIn adverteren.

Wat komt er tijdens de sessie aan bod?
In een training LinkedIn adverteren komen diverse aspecten aan bod, zoals:
Uitleg LinkedIn Campaign Manager en toegangen
We leggen je uit hoe de LinkedIn Campaign Manager werkt. Zo bespreken o.a. we hoe je medewerkers de juiste toegangen geeft en hoe je de betaalgegevens koppelt. Daarnaast wordt de interface besproken en de structuur (Campagnegroep – Campagne – Advertenties) toegelicht.
Het opstellen van doelgroepen
Tussen de 675 miljoen wereldwijde LinkedIn-gebruikers zitten ongetwijfeld mensen met interesse in je producten en diensten. Maar hoe bereik je deze nou? LinkedIn biedt talloze targetingmogelijkheden, die zijn onderverdeeld in vijf hoofdcategorieën:
- Bedrijf
- Demografische gegevens
- Opleiding
- Ervaring
- Interesses en Gedrag
Ook kun je op LinkedIn retargeten. Binnenkort kun je binnen alle advertentieaccounts mensen retargeten die hebben geïnteracteerd met je lead ads of video. Op dit moment bevinden deze manieren van retargeting zich nog in de beta-fase. Het is wel mogelijk om personen te retargeten op basis van websitebezoek. Dit is meteen een mooi bruggetje naar de LinkedIn Insight Tag. Deze dient namelijk op je website te worden geplaatst om te kunnen retargeten.
De LinkedIn Insight Tag
De LinkedIn Insight Tag (ook wel LinkedIn Pixel genoemd) is een stukje JavaScript-code. Hiermee meet je hoe het verkeer vanuit LinkedIn zich op je website gedraagt. Ook is het noodzakelijk om conversies te meten op LinkedIn. Uiteraard heeft het nog talloze andere functies, die we zullen behandelen tijdens de training. Het werkt doorgaans het gemakkelijkst om de Insight Tag te installeren door middel van Google Tag Manager.
Welke biedstrategieën zijn er?
Wat wil je uiteindelijk bereiken met je advertentiecampagne? Wil je verkopen op je website stimuleren? Dan is waarschijnlijk “Websiteconversies” voor jou het meest geschikte biedmodel. Wil je zoveel mogelijk mensen bereiken? Dan kun je beter inkopen op “Merkbekendheid”. Op dit moment heeft LinkedIn zeven verschillende biedstrategieën. Allemaal hebben ze een eigen algoritme. In de afbeelding hieronder zijn ze te zien.
Advertentieformaten en best practices
Op LinkedIn kun je kiezen uit verschillende advertentieformaten. Elk advertentieformaat heeft zo zijn eigen best practices. Ook kan de gekozen biedstrategie of branche waarin je werkzaam bent invloed hebben op welk formaat voor jou werkt. Dit zullen we tijdens de training LinkedIn adverteren nader bespreken.
Een training LinkedIn adverteren: Iets voor jou?
Kennis van bovenstaande punten is onmisbaar, wanneer je wilt adverteren op LinkedIn. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden, die op deze pagina niet aan bod gekomen zijn. Tijdens een training LinkedIn adverteren kunnen we hier dieper op ingaan. Wil je hier nou meer over weten en een training van ons volgen, neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zullen in onderling overleg bespreken wat je precies wilt leren en een training “op maat” aanpassen naar jouw specifieke behoeften. Dit kan, door het onderstaande contactformulier in te vullen. Wie weet tot snel!
Ontmoet team Social!
Daphne van den Berg
Social specialist

Jamie Zuydendorp
Social Specialist

Jessica Kroon
Social Specialist

Willem Wattez
Social Media Specialist
