Via je eigen social mediapagina’s kan je gemakkelijk je doelgroep bereiken. Je kan hashtags gebruiken om aandacht te vragen om te trainen op rustigere dagen (#fitfriday) in je sportschool. Een andere manier kan zijn om mensen te motiveren te gaan sporten (#MotivationMonday).
Uiteraard bereik je daarmee niet iedereen die je wil bereiken voor je sportschool. Uit onderzoek in november 2019 werd duidelijk dat we gemiddeld 2.5 uur per dag aan social media besteden. Weet je niet goed waar je op moeten letten wanneer je aan een social media offensief begint? Wij hebben hier een aantal tips voor je.
Bedenk goed wie je doelgroep is. Zorg ervoor dat je weet wat je wil dat jouw doelgroep van jouw sportschool weet. Is het bijvoorbeeld juist voor ouderen, jongeren, de gevorderden of juist beginner? De persoon die wil afvallen of willen we juist begeleiding geven om gespierder te worden? Inspireer jouw doelgroep om jouw sportschool te bezoeken en geef ze een duidelijk actie mee. Wij kunnen je in een adviserende en een uitvoerende rol helpen. Mocht je het helemaal zelf willen uitvoeren, maar weet je niet exact hoe te beginnen, kun je ook onze social media training volgen.