Transparant Linkbuilding Bureau

Volop reviews lezen voordat je kiest voor een product of dienst? Google doet dit op zijn eigen manier eigenlijk ook. Maar dan door te kijken naar externe links (backlinks) die naar je website verwijzen. Hoe meer relevante links, hoe hoger je posities in Google.

Wij helpen als linkbuilding bureau vanuit Utrecht verschillende tevreden klanten. Dit op een unieke manier. Door een combinatie van positiviteit, transparantie, zonder geheimen en mét specialisten die voelen als jouw team.

Marketeer Soraya aan het werken

Waarom is linkbuilding belangrijk?

Linkbuilding is een cruciale factor waar Google naar kijkt bij je ranking in de zoekresultaten. Zo is een sterke, relevante site die naar je linkt voor Google een bevestiging dat je kwaliteit aanbiedt. Zowel de hoeveelheid externe links als de kwaliteit van deze links beïnvloedt je positie in Google.

Met veel kwalitatieve links naar je website verhoog je je autoriteit, waardoor je gehele website sterker wordt. Zo zullen toekomstige pagina’s ook meteen sneller worden gevonden door Google. Met name in competitieve markten is linkbuilding onmisbaar voor zichtbaarheid in de zoekresultaten. Linkbuilding is bij ons daarom één van de drie pijlers waarmee wij onze SEO-strategie uitvoeren.

Hoe werkt linkbuilding?

Er is geen gouden formule bij linkbuilding waarbij je binnen no-time aan veel kwalitatieve externe links komt. In plaats daarvan voeg je verschillende tactieken samen tot een effectieve strategie. Een greep uit de tactieken:

Check bestaande links

Er is een immense hoeveelheid aan zoekresultaten te vinden online. Onderdeel hiervan is misschien wel een artikel waarin je naam zonder link wordt genoemd. Vraag in dit geval altijd even of de link naar je website kan worden toegevoegd (link reclamation). Daarnaast verwijzen bedrijven soms, zonder het te weten, naar pagina’s die niet meer bestaan. Deze broken links staan toch wat slordig en onprofessioneel. Jij kunt in dit geval het bedrijf uit de brand helpen door de optie te geven om deze gratis te vervangen door een link die verwijst naar vergelijkbare content op jouw website. Een win-win situatie dus!

Maak waardevolle content

Bedrijven zullen geen content delen waar ze zelf niks aan hebben. Maak daarom content die voor bedrijven relevant is om te delen op hun website. Hier kun je verschillende kanten mee op. Bijvoorbeeld door een artikel te maken waarin je inspeelt op de actualiteit. Zo kun je een infographic publiceren die relevant is voor nieuwsmedia. Verder kun je ervoor kiezen om onderzoek uit te voeren. Zo deden we bij ODIV onderzoek naar de vindbaarheid van makelaars in en rondom Utrecht. Hiermee hebben we veel verschillende kwalitatieve externe links weten te vergaren. Het nadeel van deze tactiek: het is tijdrovend. En je hebt geen garantie dat je content wordt opgepakt.

Externe links (backlinks) inkopen

Bij het inkopen van links heb je garantie dat je link op andere websites gedeeld wordt. Zo kun je je autoriteit verhogen, zonder dat hier enige nieuwswaarde voor nodig is. Essentieel hierbij is om kritisch te zijn op de websites waar je backlinks inkoopt. Deze moeten betrouwbaar en relevant zijn. Zo heeft een gerenommeerde website logischerwijs een positiever effect op je website dan een obscure website. En zo is een link vanuit een kleding webshop naar je schoenenmerk relevanter dan die van een snackbar.

Marketeers Thi-Lien en Soraya aan het werken

De valkuilen bij externe links

Teveel willen in een korte tijd

Als normaal tien websites per maand naar je verwijzen en een maand later zijn dat er opeens duizend, dan gaan bij Google alarmbellen rinkelen. Je kunt hierdoor juist zakken in de zoekresultaten. Bouw het daarom gecontroleerd op.

Alleen letten op kwantiteit

Sommige bureaus beloven je dat ze binnen no-time veel externe links voor je kunnen werven. Dit gebeurt vaak bij websites die laag scoren op betrouwbaarheid, waarbij tegen een lage prijs links ingekocht worden. Zo bestaan er sites die puur en alleen zijn gemaakt voor linkbuilding. Bij externe links is het juist van belang dat ze afkomstig zijn van betrouwbare sites, en het liefst van sites met een hoge autoriteit. Alleen hiermee kun je het verschil maken.

Te gefocust op de externe link

Verlies het totaalplaatje niet uit het oog. Bij linkbuilding speelt er meer dan alleen de link zelf. Hoe is bijvoorbeeld de website technisch opgebouwd? Hoe ziet het backlinkprofiel eruit? En welke anchor tekst moet je kiezen? Hierbij moet ook gelet worden op variatie in het linkprofiel.

Voordelen van linkbuilding voor bedrijven

Met het inzetten van linkbuilding zorg je ervoor dat de online autoriteit van jouw website zal toenemen en jouw vindbaarheid daardoor zal verbeteren. Het is daarbij van belang dat de backlinks die je inkoopt van hoge kwaliteit zijn. Wij kijken hierbij vooral naar de opbouw van de website, de relevantie van de content en of deze echte bezoekers naar de website heeft. Wanneer een potentiële backlink hier niet aan voldoet, zullen we deze niet inkopen.

Hoe weet ik of linkbuilding iets voor mijn bedrijf kan betekenen?

Een linkbuilding bureau kan uw bedrijf helpen om de online zichtbaarheid te vergroten en hogere posities voor jouw website in zoekmachines te behalen. Door strategisch backlinks in te kopen, verhoog je jouw domein autoriteit wat met betere posities in de zoekmachine het aantal bezoekers naar uw website vergroot. Dit kan vervolgens weer leiden tot meer klanten en meer omzet. Een professionele aanpak zorgt voor relevante en kwalitatieve links, wat essentieel is voor duurzame resultaten. Als je met jouw bedrijf streeft naar groei en een sterke online aanwezigheid, is linkbuilding zeker het overwegen waard.

Hoe begin je met linkbuilding?

Linkbuilding begint met een grondige analyse van uw huidige linkprofiel en concurrentie. We identificeren waardevolle en relevante websites voor potentiële backlinks. Vervolgens creëren we hoogwaardige, boeiende content die andere sites willen delen. Outreach is essentieel; we verzamelen binnen de branche link plaatsingsmogelijkheden en bespreken deze vervolgens samen met jou. Consistentie en kwaliteit zijn cruciaal voor duurzame resultaten. Een goed doordachte linkbuilding strategie versterkt jouw online autoriteit en verhoogt de zoekmachine-rankings.

Waarom linkbuilding uitbesteden?

Door linkbuilding uit te besteden aan een goed SEO-bureau krijg je de rust dat het op een goede manier gebeurt. En het scheelt je enorm veel tijd. Zo hebben we bij ODIV alle geschikte ingangen om kwalitatieve backlinks te verkrijgen. Betrouwbaarheid en transparantie is daarbij enorm belangrijk. Zo kun jij als klant bij ons precies inzien welke links we voor je inkopen. Geen geheimzinnige praktijken dus. Neem vooral contact met ons op voor meer informatie.

Wat is een linkbuilding bureau?

Een linkbuilding bureau helpt jou met het vergroten van jouw domein autoriteit. Omdat het zelf vaak lastig is om kwalitatieve en hoogwaardige backlinks te vinden is het erg interessant om dit uit handen te geven. Een linkbuilding bureau zal voor jou:

  • een sterke linkbuilding strategie ontwikkelen
  • bepalen welke plaatsingen interessant zijn om in te kopen
  • rapporteren welke links live zijn
  • tijd besparen zodat jij kan werken aan je doelstellingen

Wat kan ODIV voor jou betekenen?

ODIV kan jou helpen met alle facetten van linkbuilding. Denk hierbij aan het inkopen van relevante hoogwaardige backlinks alsmede het inzetten van digitale PR om in de media zichtbaar te worden.

Onze linkbuilding experts weten precies waar de mogelijkheden van linkbuilding liggen, verdiepen zich helemaal in jouw dienst en brengen de markt waarin jij je begeeft in kaart. Vervolgens zetten zij een strategie op waarbij gekeken wordt op welke manier jij het beste je autoriteit kan vergroten. Hierbij werken we altijd vanuit de gedachte dat alles getest kan worden. Onze specialisten zullen je compleet kunnen ontzorgen met betrekking tot alles wat te maken heeft met online marketing.

Wij werken met alle plezier voor:

Team SEO

Bruna Venturinelli

SEO Specialist

Veelgestelde vragen over SEO

Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie van technische SEO?

Dit kan wel 3 tot 6 maanden duren. Waar je bij on-page SEO het proces kan versnellen door via Google Search Console je pagina’s opnieuw te laten indexeren, is dit bij technische SEO een stuk moeilijker, omdat het gaat om website-brede aanpassingen. Je zal dan ook pas echt resultaat hiervan zien als een groot deel van je website opnieuw geïndexeerd is door zoekmachines.

Hoe vaak moet ik een technische SEO audit uitvoeren?

Minimaal 1x per maand, als er weinig veranderingen zijn. Als je veel veranderingen doorvoert op je website, dan moet je vaker een technische SEO analyse uitvoeren. Doe het dan 1x per week. Hoe vaker je een technische SEO analyse uitvoert, hoe eerder je problemen opmerkt en hoe minder onderhoudswerkzaamheden je hoeft uit te voeren.

Waarom is technische SEO zo belangrijk voor mijn website?

Technische SEO is de basis van je website, en die basis moet goed staan. Samen met content en externe links zijn dit de drie pijlers van SEO. Zonder goede content en autoriteit vanuit externe links komt er weinig terecht van SEO, en datzelfde geldt voor de technische SEO: als het niet goed zit, heeft de rest ook weinig zin.

Wat is het verschil tussen technische SEO en on-page SEO?

Technische SEO houdt zich bezig met technische factoren die website-breed zijn, zoals website snelheid, terwijl on-page SEO beperkt is tot SEO factoren op een specifieke pagina, zoals meta-titels, meta-beschrijvingen en contentstructuur.

Hoe kies je een goed SEO-bureau?

Het allerbelangrijkste om op te letten is betrouwbaarheid en transparantie. Helaas zijn er veel SEO-bureau’s die slecht werk leveren en niet transparant zijn in wat ze precies doen. Vraag daarom altijd om cases van tevreden klanten en concrete uitleg over de werkwijze.

Hoe snel zie je resultaat van SEO?

Dit is voor iedere website anders. Je zal minder snel resultaat zien dan bijvoorbeeld bij online adverteren. Maar op lange termijn zal SEO vaak meer opleveren. Over het algemeen adviseren we om SEO minimaal 6 maanden de tijd te geven om een meetbaar resultaat op te leveren.

Wat levert SEO mij op?

Als SEO goed wordt uitgevoerd levert het jou een groeiende stroom aan websitebezoekers op. Naarmate je op meer zoekwoorden goed gevonden wordt zullen meer bezoekers jouw website weten te vinden. Daarnaast worden bedrijven die hoog in Google verschijnen vaak als betrouwbaarder gezien.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Bij SEA ben je bezig met adverteren in zoekmachines. Hiermee kun je zelfs binnen een paar minuten hoog in Google komen (als advertentie, zie onderstaand voorbeeld). Bij SEO ligt de nadruk op organisch groeien in het gratis gedeelte van Google. Je maakt aanpassingen die je hoger in de onbetaalde zoekresultaten krijgen, en kijkt hierbij meer naar de lange termijn.

SEA bureau

Wat zijn de voordelen van SEO?
  • Makkelijk vindbaar voor je doelgroep. Met SEO zorg je ervoor dat jij tussen je concurrenten gevonden wordt in de zoekresultaten.
  • Vertrouwen. Een hoge positie in zoekmachines straalt vertrouwen uit voor je doelgroep. Het toont aan dat je relevant bent en kwalitatieve content aanbiedt.
  • Lange termijnresultaat. Door SEO krijg je meer organisch verkeer op je website. Hier profiteer je ook van op de lange termijn.
Wat is SEO?

Search Engine Optimization (SEO) staat voor alle optimalisaties die je uitvoert om hoger in de resultaten van zoekmachines (zoals Google) te komen. Het gaat hierbij om zoekresultaten waarvoor niet betaald is, en waar dus geen ‘advertentie’ voorstaat.