Het bereiken van nieuwe mensen
Op social media delen gebruikers content met elkaar. Vaak reageren vrienden/volgers hier vervolgens op, of delen ze een bepaald bericht. Hierdoor zien ook de vrienden/volgers van de betreffende gebruikers dit, waardoor er een sneeuwbaleffect kan ontstaan.
Daarnaast biedt het adverteren op social media de mogelijkheid om gebruikers te targeten op basis van demografie, interesses, etc. Je kunt dankzij social media advertising dus met potentiële klanten in aanraking komen, die nog niet met jouw product/dienst bekend zijn, maar voor wie het wel relevant is.
Meetbaarheid
Waarschijnlijk één van de belangrijkste voordelen van social media als je aan social media advertising doet: het is meetbaar! Je kunt alle impressies, klikken, videoweergaven etc. terugvinden binnen het platform zelf. Zo kun je altijd terugrekenen wat het je heeft gekost en heeft opgeleverd. Dit geldt overigens niet alleen voor het betaalde gedeelte. Ook van posts, die organisch zijn geplaatst, kun je verschillende statistieken terugvinden.
Introduceren van nieuwe producten en diensten
Heb je een nieuw product of een nieuwe dienst? Dan bieden je social mediakanalen je een ideaal platform om deze te promoten. De kans is doorgaans immers groter dat men dagelijks gebruik maakt van Facebook of Instagram, dan dat men naar je site surft en hier naar een subpagina navigeert om iets over jouw nieuwe product te lezen.
Vindbaarheid op zoekmachines
Wanneer je jouw social media-pagina’s volledig invult, regelmatig goede content plaatst en veel volgers aantrekt, zorgt dit ervoor dat je hoog in de zoekresultaten wordt getoond op zoekmachines. Het is dus goed voor je SEO. En het mooie is: het kost je geen geld, alleen wat tijd en moeite!