Facebook Advertising

Adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook is met name geschikt als je een oudere doelgroep wil met specifieke interesses en activiteiten. Facebook wordt met name gebruikt vanaf 30/35 jaar. Verder kun je je doelgroep opsplitsen op basis van demografische en geografische gegevens. Je kan mensen bereiken die je website bezocht hebben door middel van retargeting. Hierover lees je meer op onze pagina: wat is retargeting? Verder kun je doelgroepen aanmaken die lijken op je website bezoekers. Meer informatie over deze doelgroepen vind je hier. Het kan nogal wat tijd en energie kosten om dit goed te organiseren. ODIV kan je adviserend, uitvoerend en evaluerend helpen met campagnes campagnes. Wij kunnen je dus op meerdere vlakken helpen als je je Facebook adverteren uitbesteden wil.

Om je toch iets meer informatie te geven over de mogelijkheden van het Facebook adverteren, geven we je hieronder wat inzicht. Adverteren kan middels afbeeldingen, video’s of combinaties hiervan. Je kunt verder je campagnes inkopen op:

  • Merkbekendheid (impressies)
  • Websitebezoeken (klikken)
  • Interacties met een bericht
  • Videoweergaven
  • Leads
  • Websiteconversies

Bovendien kun je op veel meer plekken zichtbaar zijn dan alleen op Facebook zelf. Zo kun je ook zichtbaar zijn voor, tijdens of na video’s die online bekeken worden. Of bij artikelen op websites die in het partner netwerk zitten van Facebook.

Social media training

Mocht je nou twijfelen over het Facebook adverteren uitbesteden. Omdat je er bijvoorbeeld zelf meer van wil weten of omdat je het gedeeltelijk zelf zou willen doen. Wellicht is dan de social media training bij ODIV iets voor jou. Gedurende deze training leer je alles over social media advertising om er zelf mee aan de slag te gaan.

social media training timo
Wij horen graag van je!