Analytics
Een analyticstool, zoals Simple Analytics of Google Analytics gebruiken we om kwantitatieve gegevens van de bezoekers binnen te krijgen.
AB-testing
Als er voldoende data beschikbaar is, kunnen we 50/50 split-tests draaien op de bezoekers om te kijken wat de impact is van een wijziging.
Heatmaps
Met tools zoals Clarity en Hotjar kunnen we zien hoever men scrollt op een pagina en welke knoppen er aangeklikt worden.
Klantinterviews
Als er weinig bezoekers op de website zijn, dan vallen we terug op meer kwalitatieve data, waaronder klantinterviews. Door goede open vragen te stellen, kunnen we veel leren van de overwegingen van onze doelgroep.
Surveys
Door middel van surveytools kunnen we bezoekersinformatie achterhalen, wat mist men op de site of op een pagina, wat is de reden dat iemand afhaakt etc.
Concurrentieonderzoek
We gebruiken tools zoals Hexowatch en Visualping om concurrentie in de gaten te houden, Ghostery om te zien welke trackers en tools onze concurrenten gebruiken en andere tools om hun advertenties te tracken. Lees hier meer over hoe we concurrentieonderzoek doen.
Marktonderzoek
Met Google Alerts, Financieele Dagblad en Google Scholar zijn we in staat om veel informatie te kunnen analyseren over een bepaalde markt, zodat we in staat zijn om een unieke propositie te definiëren.