Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • DSA - Best SEO B2B campagne 2022
    5 december 2022

    ODIV & Simple Analytics winnen Beste SEO B2B campagne bij DSA 2022!

    We hebben gewonnen! Afgelopen vrijdag was het zover, de uitreiking van de Dutch Search Awards (DSA). Met nominaties voor Beste SEO B2B campagne en Beste SEO consultant op zak gingen we vol goede moed (en in pak) naar de Fabrique in Utrecht.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Social Media trends voor 2023 door ODIV
    15 november 2022

    Social Media trends voor 2023

    De afgelopen jaren schreven we ieder jaar een blog met de social media trends voor het volgende jaar. Dit deden we ook voor 2022. Nu een jaartje verder is het een goed moment om te zien of we het bij het juiste eind hadden, waar we er helemaal naast zaten en om vooruit te kijken naar social media trends voor 2023.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Julia Dilissen (ODIV)
    3 oktober 2022

    Even voorstellen: Julia

    De laatste zomertransfer is alweer een tijdje geleden, dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamlid te introduceren. Een sportieve dame die haar Instagram hult in kleurrijke outfits op vakantie. Julia draait nu al een paar maanden mee in team Search Search. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, haar favoriete Netflix serie, superkracht en met wie zij een vorkje zou prikken. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over