Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • Ruben Header
    7 maart 2023

    Even voorstellen: Ruben

    We zijn alweer bijna aan het einde van het eerste kwartaal dus het is de hoogste tijd om ons nieuwste teamleden weer te introduceren. We trappen dit jaar af met een transfer in team Search. Een warm welkom voor Ruben! Hij draait sinds januari mee in team Search als SEA specialist. In dit blog lees je alles over haar eerste paar maanden bij ODIV, zijn favoriete ongezonde maaltijd die niet ongezond is, hoe hij zou willen tijdreizen en wie van zijn collega's een goede burgemeester voor Utrecht zou zijn. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over
  • Google Bard
    8 februari 2023

    Google Bard: wat betekent dit voor de SEO van jouw website?

    Op 6 februari 2023 kondigde Google haar antwoord op ChatGPT aan: Bard. Bard is een chatbot die wordt toegevoegd aan Google search. Wat Bard precies is en welke impact het gaat hebben op je SEO-verkeer bespreken we in dit artikel.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Google Ads in 2023
    8 januari 2023

    De 14 Beste Google Ads Tips Voor 2023

    Een nieuw jaar is een mooi moment om eens flink de bezem te halen door je Google Ads account. Daarom delen we in dit artikel onze 14 beste Google Ads tips voor 2023.
    Lees verder
    Lees meer over