Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • 13 september 2023

    Joost op IMPACT Cube van Channable

    Joost mocht spreken op IMPACT Cube van Channable. Wil je weten wat systeem 1 en 2 inhoudt en met welke 4 elementen je betere ads kunt maken? Bekijk de video […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • 31 augustus 2023

    Wat zijn audience ads?

    Ontdek de voordelen van Microsoft Advertising en leer hoe je met Microsoft Audience Ads jouw online advertenties effectiever kunt maken. Vergroot je naamsbekendheid, bereik een breder publiek en behaal jouw […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • 9 augustus 2023

    Gluren bij de buren én marktpositionering bepalen

    Ok, voordat ik begin met mijn relaas even full disclosure: ik ben geen merkstrateeg, geen branding expert, ik laat geen merken tot leven komen, al die dingen. Ik schrijf geen […]
    Lees verder
    Lees meer over