Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • 8 oktober 2024

    Lokale vindbaarheid verbeteren? Ga aan de slag met deze tips!

    Voor veel bedrijven is het heel belangrijk om goed gevonden te worden door klanten uit de buurt. Of dit nu klanten uit dezelfde plaats, regio of provincie zijn, je wilt […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • 24 september 2024

    Black Friday SEA: Hoe je je campagnes optimaliseert voor maximale omzet

    Black Friday en kerst zijn voor veel ecommerce partijen de belangrijkste tijd van het jaar. In dit artikel nemen we, een ecommerce bureau, je mee in hoe je: De maximale […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • Figuratieve illustratie voor SEO black friday
    18 september 2024

    Beste SEO tips voor Black Friday: Optimaliseer je website voor maximale verkopen

    Waar Black Friday in de VS de officiële start van het Christmas Shopping Season is geworden, blijft Europa niet achter. In een digitale wereld waar afstand niets meer betekent, kan […]
    Lees verder
    Lees meer over