Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • 6 maart 2024

    Google’s maart 2024 update: de impact op jouw website

    In Maart 2024 heeft Google twee nieuwe updates aangekondigd. Hier leggen we uit wat de updates inhouden en wat dit voor jouw website betekent.
    Lees verder
    Lees meer over
  • Even voorstellen: Jamie
    22 februari 2024

    Even voorstellen: Jamie

    De winter zit erop, dus het is de hoogste tijd om de laatste wintertransfer aan jullie voor te stellen. Een welkome toevoeging in team Social met haar ervaring op het gebied van content en copywriting. Wij zijn hartstikke blij dat we deze transfer hebben weten te realiseren. In dit blog lees je alles over wat haar dag nog beter maakt, welke actrice haar zou moeten spelen in een film en nog veel meer. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over
  • Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?
    13 februari 2024

    Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?

    Van de Nederlanders die alcohol drinken, geniet de helft maandelijks van een wijntje. Gemiddeld drinkt een volwassen Nederlander zelfs 26,1 liter per jaar. Het vaakst worden dranken in de supermarkt […]
    Lees verder
    Lees meer over