Doelstelling

  • App downloads realiseren
  • Awareness genereren binnen de fietssport community

 

Resultaten

  • Ruim 3.000 app downloads
  • Meer dan 17.000 websitebezoeken
  • 1.4 miljoen impressies binnen de fietssport community

 

Aanpak

We begonnen met de afbakening van de doelgroep. Want zowel wielrenners als mountainbikers zouden de app interessant kunnen vinden. Want de app biedt meer dan een aantal mooie plekken om te fietsen. Het geeft je ook tips om fijne cafeetjes te vinden en mooi uitzichten te bieden. Er komt in de volgende update zelfs nog een mooi spelelement bij, waarmee je hele toffe prijzen kan winnen!

Daarnaast moesten we rekening houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan zijn er nog de verschillen tussen de leeftijden en de redenen die iemand heeft om te fietsen of de app te downloaden. Nadat deze zaken allemaal duidelijk waren afgebakend, is er begonnen met de opzet van een aantal campagnes.

Welke kanalen hebben we gebruikt?

Om het grote nieuws van de app lancering onder de aandacht te brengen bij fietsers is er gekozen om de social media kanalen Facebook en Instagram in te zetten. Via deze weg konden we ruim 800.000 mannelijke en vrouwelijke mountainbikers en wielrenners vinden die wellicht geïnteresseerd waren in de app en al het moois dat de app heeft te bieden.

Om de fietsers die op zoek waren naar een fiets app te verblijden met de Fietssport app, organiseerden we een SEA campagne voor de Appstores. Op die manier konden geïnteresseerden wanneer ze zochten direct de app downloaden. Dit werd ook veelvuldig gedaan! Met name de mannelijke fietsers die Android als besturingssysteem gebruiken.

Lees nu ook onze blog!

  • Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?
    13 februari 2024

    Hoe adverteer je online met wijn en andere alcoholische dranken?

    Van de Nederlanders die alcohol drinken, geniet de helft maandelijks van een wijntje. Gemiddeld drinkt een volwassen Nederlander zelfs 26,1 liter per jaar. Het vaakst worden dranken in de supermarkt […]
    Lees verder
    Lees meer over
  • Even voorstellen: Marijn
    9 februari 2024

    Even voorstellen: Marijn

    De winter zit er bijna op, dus het is de hoogste tijd om onze wintertransfers aan jullie voor te stellen. Geen cijfer te veel, geen dashboard te moeilijk en geen rapportage onduidelijk, want met zijn opgedane ervaring bij een ander online marketing bureau, komt Marijn nu team ODIV versterken als data analist. In dit blog lees je kort en bondig over zijn vakantiekeuze, wat hij iedereen zou afraden en nog veel meer. Veel plezier!
    Lees verder
    Lees meer over
  • ODIV Team terugblik
    27 december 2023

    Terugblik ODIV 2023

    De laatste dagen van dit jaar breken aan en dan zit 2023 er op. De hoogste tijd voor een terugblik op het afgelopen ODIV jaar. Naast de online campagnes en website optimalisaties werd er de nodige kennis gedeeld via gastcolleges, workshops, presentaties en trainingen. Ook hadden we een aantal leuke uitjes en werden we genomineerd en wonnen we een aantal mooie prijzen en awards. Lees meer over deze en alle andere momenten in 2023 en kom erachter hoe wij uitkijken naar 2024.
    Lees verder
    Lees meer over