Display Advertenties kunnen een enorm bereik en een grote impact realiseren voor je product. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden en doelstellingen bij het opmaken van display advertenties. Nu is er een mooie nieuwe mogelijkheid bijgekomen. Het is nu mogelijk om consumenten te stimuleren via WhatsApp een bericht met hun vrienden te delen vanuit de display advertentie. Dit biedt nieuwe kansen voor de consument om te interacteren met het merk. Bovendien heeft het ook positieve gevolgen voor het doel van de advertenties en het bereik van het merk.

Met meer dan 12.1 miljoen gebruikers is WhatsApp het meest gebruikte social medium in Nederland. Het wordt dagelijks door ruim 9.6 miljoen mensen gebruikt om berichten met elkaar te delen. Er worden tekstberichten, geluidsfragmenten en video’s op grote schaal om diverse redenen met elkaar gedeeld. Zij het om iets grappigs of interessants te laten zien of om iets te vragen.

Voor de film All the Money in the World van The Searchers hebben we deze nieuwe mogelijkheid in de praktijk gebracht. De film heeft een jongere doelgroep, waarbij het gebruik van WhatsApp dagelijkse kost is. De advertenties focussen niet op directe verkoop van tickets, maar stimuleren het delen van de advertentie (in de vorm van een persoonlijke boodschap) via WhatsApp. Op deze manier wordt een groter en socialer bereik te gerealiseerd. Het gewenste effect is dat dit sociale bereik indirect zal zorgen voor meer ticket verkoop. De advertenties zijn zichtbaar in diverse apps die relevant zijn voor de doelgroep. Met slechts één klik op de banner kan de advertentie gemakkelijk gedeeld worden.

DisplayAdvertentiesTelefoon

Als er dan voor wordt gekozen om de advertentie te delen, krijgt men de mogelijkheid om de trailer van de film met vrienden of familie in WhatsApp tegelijkertijd met een voorgeprogrammeerde boodschap te delen. Zo komt de advertentie met een persoonlijke touch bij de ontvanger terecht. Hierdoor wordt de kans tot het bekijken van de trailer vergroot.

Display Advertenties

Deze nieuwe feature zorgt ervoor dat zowel de primaire doelgroep als een secundaire doelgroep de advertentie te zien krijgt. De secundaire doelgroep is de groep mensen die het bericht krijgen, doordat de advertentie met hen gedeeld werd. Het bereik van de campagne wordt een stuk groter en krijgt een sociaal element. In dit geval is de secundaire doelgroep dan ook minstens zo belangrijk, want deze kan nu mee bepalen of zij samen naar de film gaan. Bovendien kan ook de trailer weer gemakkelijk gedeeld worden met een tweede of derde persoon.

Mocht je deze nieuwe feature ook willen gebruiken voor jouw campagnes? Neem dan eens contact op met onze Display Specialist Duco Of deel dit blog met je vrienden via WhatsApp