We hebben gewonnen! Afgelopen vrijdag was het zover, de uitreiking van de Dutch Search Awards (DSA). Met nominaties voor Beste SEO B2B campagne en Beste SEO consultant op zak gingen we vol goede moed (en in pak) naar de Fabrique in Utrecht.

Verwelkomt door een champagnefontein kwamen we al snel in de sfeer van de avond, en binnen no time zaten we vol spanning in de zaal. Iedere uitgereikte award bracht ons een stapje dichterbij het verlossende antwoord. Wint ODIV de felbegeerde award?

Spanning werd al snel ingeruild voor euforie. We hebben de award voor beste SEO B2B campagne gewonnen! Dit samen met onze klant Simple Analytics. We zijn super blij en trots op onze eerste Dutch Search Award. Een mooie bekroning op ons werk! En het wordt nog mooier: onze eigen in house legende Martijn Hoekstra werd daarnaast derde in de categorie Beste SEO Consultant 2022.

Team SEO - DSA

Wat is de Dutch Search Awards?

De Dutch Search Awards erkent, viert en bekroont bijzondere prestaties in de search marketingindustrie. Een vakjury met experts uit het vakgebied bepaalt de winnaar voor Beste SEO B2B campagne. Beste SEO Consultant 2022 wordt gekozen aan de hand van zowel stemmen als het juryrapport.

De kracht van onze Simple Analytics case

Wie niet sterk is, moet slim zijn. In dit geval: wie geen groot marketingbudget heeft, moet creatief zijn. Deze case laat zien dat het ook met een klein budget mogelijk is om hard te groeien in een competitieve markt. Er is een groei van 147% in bezoekers gerealiseerd door gebruik te maken van een virale marketingstrategie. Deze strategie werd onderverdeeld in de pijlers techniek, content en linkbuilding.  

Voor linkbuilding zijn meerdere kwalitatieve backlinks gegenereerd door in te spelen op relevant nieuws rondom (Google) Analytics. Hierover werd zo snel mogelijk een blog geschreven, die hierna weer gedeeld werd op relevante platformen zoals Reddit en Hackernews. Qua content is gekozen voor een solide SEO-fundament met evergreen content. Hiervoor werd onder andere de vergelijking gemaakt met andere belangrijke concurrenten. Daarnaast werd er ingespeeld op piekmomenten om virale marketing te creëren. Voor techniek zijn de belangrijkste bottlenecks in kaart gebracht en geprioriteerd.

Benieuwd naar de volledige case waarmee wij de award gewonnen hebben? Lees ‘m hier!