Automation Specialist bij ODIV

Marketing Automation Specialist

Noem jij jezelf ‘E-mail wizard’ of ‘Automation tovenaar’? Dan zijn wij niet op zoek naar jou. Wij zijn wél op zoek naar een automation specialist, met minimaal 3 jaar ervaring. Iemand die zichzelf niet te serieus neemt, maar z’n werk wel. Voel jij je aangesproken? Lees dan hieronder meer over onze vacature.

Een dag uit het leven van een Marketing Automation Specialist

Vrijdagochtend 09:00: Je start de week met een teamstand-up. Iedereen deelt waar ‘ie mee bezig is, wat hulp kan gebruiken en waar ‘ie zin in heeft. Daarna duik jij erin: thuis met je favoriete playlist op de achtergrond, of op kantoor tussen de collega’s en goede koffie.

Vrijdagochtend 11:00: Je checkt de resultaten van twee lead scoring-campagnes die je vorige week hebt opgezet. Werkt het zoals je had verwacht? Zitten er verrassingen tussen? Je analyseert de data, trekt slimme conclusies en deelt je inzichten met het team en de klant.

Vrijdagmiddag 14:00: Je hebt een overleg met een collega van social. De resultaten blijven een beetje achter en samen analyseren jullie welke campagnes, teksten en flows wel of juist niet werkten. Jullie eindigen met een brainstorm over een nieuwe aanpak en een fanatiek potje tafeltennis. Dan ga je door met de volgende klant: een nieuwe lead. Jij neemt alvast een kijkje in hun huidige automation setup: welke flows lopen er, waar zitten de conversiemomenten, en wat kan slimmer? Je bereidt je advies voor en weet al precies waar jij de winst kunt pakken.

Vrijdagmiddag 16:00: Laptops dicht, tijd voor de kennissessie. Deze week ben jij zelf aan de beurt. Je laat een nieuwe e-mailflow zien – eentje met meer routes dan de NS-dienstregeling – en legt uit hoe we daar klanten beter mee kunnen activeren. Daarna rollen we door naar Beers & Barrels bij de Veilinghavenkade. Biertje, bitterbal, sterke verhalen.

Overall:
Je bent van alle markten thuis. Je analyseert, automatiseert, optimaliseert, adviseert en presenteert. En dat allemaal op één dag. Je werkt met data, tools en klanten. Je helpt collega’s, test nieuwe ideeën en leert elke week bij. Geen dag is hetzelfde, en daar houd je juist van. Zo vliegt je week om en zit je voor je het weet alweer aan je biertje of wijntje om het weekend in te luiden.

Wie ben jij?

Eigenlijk heel simpel: iemand die blij wordt van automatiseren en verbinden. Je weet hoe tools werken, hoe je ze slim aan elkaar knoopt en hoe je met de juiste flows écht resultaat boekt. Je houdt van gezelligheid op de werkvloer, kunt zonder moeite je analyses presenteren aan klanten en wordt enthousiast van continue verbetering.

En verder:

  • Je hebt ervaring met tools als Hubspot, ActiveCampaign, Mailblue, Klaviyo of Pardot;

  • Je bent een automation-lover: van database-opbouw tot het inrichten van lead scoring, nurture flows en tagging;

  • Je denkt analytisch: waar haken leads af, wat kan beter, en welke campagnes leveren de meeste SQL’s op?

  • Je bent proactief, verantwoordelijk, en je houdt van een goede dosis werkplezier;

  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Wat bieden wij?

Natuurlijk, wij begrijpen het ook wel: je komt niet voor niks. We bieden een passend salaris op basis van kennis en ervaring, we doen eenmaal per jaar salarisindexatie om een goed salaris te kunnen bieden en daarnaast profiteer je van uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. Mooi verhaal zul je denken, maar je wilt natuurlijk weten wat dat precies inhoudt:

  • Salaris tussen de €3.300 en € 5.000 (op basis van kennis en ervaring)
  • 8,5% bijdrage voor pensioenopbouw bovenop je brutoloon
  • MacBook Pro met Logitech MX muis en keyboard
  • Thuiswerkvergoeding om je home office te voorzien van alles waardoor jij lekker in de flow blijft
  • Genoeg opleidingsbudget
  • Alle vrijheid die je aan kan. Van je eigen uren in te plannen tot een maandje werken vanuit je favoriete vakantieland
  • NS-businesscard voor reiskosten of een bijdrage voor woon-werk verkeer en een echte unieke Odiv=fiets
  • Gezamenlijke lunch waarbij je verzoekjes 1 keer per week kan droppen
  • Gezelligheid van een groep idioten
  • Toffe klanten om voor te werken in een écht platte organisatie

Maar wie zijn wij dan?

ODIV is een online marketing bureau met een senior team, dat aanvoelt als collega’s. Wij laten ieder bedrijf groeien, van startups tot corporates. We leven ons in in een bedrijf, wat het uniek maakt en zetten alles op alles om dat bedrijf te laten groeien. Dat betekent dat we meedenken, proactief, flexibel, inspirerend en nieuwsgierig zijn.

We werken sinds 2016 in ons prachtige kantoor in Utrecht met 23 collega’s. Onze specialismen zijn: (1) strategie, (2) social media, (3) search, (4) content en (5) data & e-mail. Vijf onderdelen, die we voor onze klanten iedere maand mogen laten zien.

Onze klanten kiezen voor ons omdat we eerlijk en proactief zijn. We zijn betrouwbaar en komen zelf met advies. Daarnaast zijn we niet vies van een biertje, maken we de hele dag door flauwe grappen en vieren successen samen. Groot én klein. Zie jij jezelf als een social media specialist in zo’n bedrijf?

Voel je het al kriebelen?

Naam(Vereist)
Spreek je Nederlands?(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ontmoet jouw toekomstige Data collega's

Joost Fromberg

Managing Director