Doelstelling

  • Conversiepercentage verhogen
  • Meer transacties
  •  

    Resultaten

  • 7,5% hogere conversieratio
  • 40% meer transacties
  •  

    Aanpak

    Ons optimalisatiemodel is het KICK-IT model:

    • Kennis: kennis opdoen uit data. We hebben hiervoor een flink Google Analytics onderzoek gedaan, Hotjar recordings geanalyseerd, en marktonderzoek gedaan.
    • Inzicht: al dat onderzoek leidt tot inzichten. Inzichten in hoe we de website van Clean Nutrition kunnen verbeteren.
    • Creatie: deze inzichten werden omgezet in creaties, nieuwe designs, waarbij we continu één element van de website testen.
    • Keuren: de creaties zijn omgezet in code. Deze losse experimenten zijn 4 weken live gezet. Waarom 4 weken? Omdat uit de impact analyse naar voren kwam dat we deze periode nodig hadden om genoeg mensen in onze steekproef te hebben.
    • Inzichten: we haalden het net op, hoe hebben de experimenten gepresteerd? Hieruit bundelen we de inzichten in een begrijpelijk document.
    • Terugkoppelen: deze kennis koppelden we weer terug naar Clean Nutrition. En tevens dienden deze experimenten weer als brandstof voor nieuwe ideeën.
    • Twee experimenten per maand, waarbij we continu gedrag te beïnvloeden en het effect ervan meten heeft gezorgd voor het volgende:
      42% winnaarspercentage
      271.000 euro extra omzet

      Zin om meer te leren over hoe je continu kan experimenteren, leren en optimaliseren? Lees dan vooral even onze pagina over Conversie Optimalisatie of neem contact op: we vertellen je er graag alles over!

    Maak kennis met ons team!

    Joost Fromberg

    Friso Siemensma

    Martijn Hoekstra

    Merlinda Chin-A-Fat