Blogs en artikelen

Je ziet hier een afbeelding van hoe gezocht wordt in Google. En wat het verschil is tussen SEO en SEA. De afbeelding bevat voorbeelden van organisch en betaald zoeken.
  • Nieuws
  • 21 februari 2024

SEO vs SEA

Online vindbaarheid hangt af van SEO en SEA en hoe goed je alles daarin geregeld hebt. SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimization) zijn verschillende specialismen binnen het vakgebied zoekmachinemarketing. Beide kanalen hebben hun eigen kracht. SEA is een betaald kanaal dat snel ingezet kan worden en vlug tot resultaat leidt. Investeringen in SEO zijn voor het optimaliseren van de vindbaarheid op de lange termijn. De vruchten die je van deze noeste arbeid plukt zijn erg prettig: ‘gratis’ meer bezoekers uit zoekmachines.
Guest Lecture VU | Timothy van Laar
  • Nieuws
  • 21 november 2023

ODIV bij Vrije Universiteit: Digitale marketing & businessmodellen

Afgelopen oktober ging Timothy terug naar zijn roots: de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hier, waar hij 10 jaar eerder zijn diploma behaalde, gaf hij een gastcollege over businessmodellen en digitale marketing. Hij gebruikte verschillende cases om zijn punten te illustreren, waardoor het een leerzame en gezellige middag werd met veel actief deelnemende studenten.
Joost Podcast: Je bedrijf wordt gehackt
  • Nieuws
  • 21 november 2023

ODIV bij De Ondernemer: Cyber Security Week

Bij ODIV hebben we onlangs een belangrijke mijlpaal bereikt op het gebied van cyberveiligheid. Onze eigen Joost was te gast bij de podcast van De Ondernemer tijdens de Cyber Security Week. Daar sprak hij over hoe we bij ODIV onze digitale veiligheid steeds serieuzer nemen, iets wat de afgelopen jaren steeds belangrijk voor ons is geworden.
  • Nieuws
  • 26 september 2023

Hogere opbrengsten dan advertentiekosten in Q4: Hoe doe je dat?

Het laatste kwartaal van het jaar breekt weer aan. Een drukke periode waarin mensen veel geld uitgeven aan cadeaus, goede voornemens worden gemaakt en de arbeidsmarkt in beweging is. Marketeers springen hier maar al te graag op in. Het gevolg: de gemiddelde advertentiekosten stijgen. De simpele formule hierbij is vraag en aanbod. Meer adverteerders + meer advertentiebudget, maar dezelfde advertentieruimte. Én: media helpt je maar al te graag om flink te spenderen tijdens feestdagen. Je hebt dus gemiddeld gezien meer budget nodig om hetzelfde resultaat te behalen als je op dezelfde voet doorgaat. Hoe ga je daarmee om en hoe zorg je ervoor dat je het best mogelijke resultaat haalt uit je campagnes en budgetten? In dit blog zetten we uiteen hoe we bij ODIV kijken naar deze ontwikkelingen en hoe we daarop inspelen. Laten we bij het begin beginnen.